کد خبر : 1977373 | 13 آبان 1402 ساعت 06:13 | 42.7K بازدید | 65 دیدگاه

آمار دوران یحیی می‌گوید

دو گل خورده پرسپولیس، یک اتفاق بعید

تساوی دقیقه آخری پرسپولیس مقابل صنعت نفت غیر از اینکه موجب از دست رفتن صدرنشینی این تیم شد یک اتفاق ویژه در خود داشت؛ دریافت ۲ گل در یک مسابقه که کمتر از تیم یحیی گل محمدی به خاطر داریم.

دو گل خورده پرسپولیس، یک اتفاق بعید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس مقابل صنعت نفت دو گل خورد و پیروزی مهمی را از دست داد. اتفاقی که برای تیم یحیی گل‌محمدی خیلی کم رخ داده است.

یحیی گل‌محمدی فصل قبل ساختار دفاعی تیمش را ترمیم کرد و با کمترین گل خورده و استحکام خط دفاعی قهرمان سه گانه شد. گل محمدی فقط در لیگ بیست و یکم شرایط نابسامانی در خط دفاعی داشت و قبل از آن نیز به استحکام دفاعی تیمش به عنوان یک اصل برای موفقیت تاکید داشت و با در نظر گرفتن این مهم به سوی اهداف بزرگش پیش می‌رفت.

1949191

پرسپولیس اما مقابل صنعت نفت آبادان تیم چهاردهم جدول در تهران و مقابل هواداران خودی دو گل خورد که اتفاقی نادر برای این تیم به حساب می‌آید. پرسپولیس در دومین مقطع سرمربیگری یحیی گل‌محمدی فقط در ۱۵ مسابقه دو گل دریافت کرده است که بیشترین تعدادش مقابل استقلال رخ داده که در چهار مسابقه بوده است. تیم او همچنین دو بار مقابل سپاهان و دو بار نیز در مصاف با صنعت نفت دو گل دریافت کرده است. نکته اینکه از ۱۵ مسابقه‌ای که پرسپولیس در آن دو گل دریافت کرده ۵ بازی را باخته که دو بار آن در لیگ قهرمانان آسیا بوده و سه بار آن مقابل تیم های صنعت نفت آبادان، سپاهان و آلومینیوم اراک بوده است. نکته جالب توجه این است که پرسپولیس یحیی هرگاه دو گل از استقلال دریافت کرده به این تیم نباخته است.

1949192

طبق آمار از این ۱۵ مسابقه که تیم یحیی دو گل در یک بازی خورده چهار بار در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاده که آخرین بار در  بازی فصل جاری مقابل النصر عربستان در تهران بوده است. اولین بار نیز مقابل الشارجه امارات چنین اتفاقی رخ داد اما بی‌شک تلخ‌ترینش مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی رخ داد که پرسپولیس قهرمانی آسیا را از دست داد.

ضعیف‌ترین تیمی که پرسپولیس در یک مسابقه دو گل از آن تیم دریافت کرده ون پارس اصفهان بوده است. مسابقه‌ای که سال گذشته در یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و در نهایت بازی به پنالتی رفت تا سرخ‌ها به لطف درخشش بیرانوند از این بازی سخت عبور کنند.

همچنین پرسپولیس در دومین دوره مقطع سرمربیگری یحیی گل محمدی فقط از سه تیم سه گل دریافت کرده است. اولینش مربوط به باخت سه بر صفر مقابل الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و بازی در شهر ریاض است. دومی هم به تاریخ ۲۵ مرداد سال ۱۳۹۹ مربوط می‌شود که تیم یحیی در هفته بیست و نهم لیگ سه گل از گل گهر دریافت کرد. مسابقه‌ای که در سیرجان برگزار شد و در نهایت به تساوی ۳-۳ انجامید. سومی هم مربوط به حذف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دو سال پیش جلوی شاگردان مهدی رحمتی در تیم آلومینیوم اراک بود که با نتیجه ۳ گل مغلوب این تیم شدند.

دیدگاه‌ها