کد خبر : 1977505 | 13 آبان 1402 ساعت 16:30 | 80.7K بازدید | 108 دیدگاه

از رقابت با رونالدو لذت بردم

مسی: تمام شد، غیرممکن است به اروپا برگردم

لیونل مسی در مصاحبه با فرانس فوتبال گفت که دیگر به فوتبال اروپا و باشگاه بارسلونا برنمی‌گردد. او از 15 سال رقابت با رونالدو نیز حرف زد.

مسی: تمام شد، غیرممکن است به اروپا برگردم

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دوشنبه شب گذشته در تئاتر دو شاتله برای هشتمین بار توپ طلا را به دست ‏آورد و به عنوان بهترین بازیکن سال دنیای فوتبال انتخاب شد. او با این توپ طلا به رکوردی تاریخی ‏دست یافت که بعید است به این زودی‌ها کسی به آن نزدیک شود. ‏

این آخرین تزئین روی کیک برای اسطوره‌ای بود که نامش در تاریخ فوتبال بدون شک جاودانه خواهد ‏ماند. ‏مسی در مصاحبه با فرانس فوتبال به سوالات مختلفی پاسخ داد.

1948320

جام جهانی و شروع غیرمنتظره آرژانتین: «بله، شکست از عربستان ضربه سختی بود و آن را پنهان نمی‌کنم، زیرا می‌دانستیم که اگر بعد از آن مساوی کنیم یا ببازیم، به خانه برمی‌گردیم. عدم اطمینان زیادی وجود داشت. اگرچه ما به نقاط قوت خود اطمینان داشتیم و مطمئن بودیم، اما این نتیجه ضعیف باعث ایجاد تردید و اضطراب در تیم شد.»

یکی دیگر از دیدارهای مهم در مسیر قهرمانی آرژانتین، دیدار یک چهارم نهایی مقابل هلند (2-2 و 4-3 در ضربات پنالتی) بود که لحظات پرتنشی از قبل از درگیری بازیکنان دو تیم تا پس از سوت پایان بازی داشت. مسی در این رابطه گفت: «در روزهای قبل از بازی، هلندی‌ها شروع کرده بودند به بیانیه دادن و کمی قصد اذیت کردن ما را داشتند. به خصوص مربی‌شان و بازیکنی که روز قبل از بازی در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد (ممفیس دیپای). در این مسابقه موقعیت‌های عجیبی به وجود آمد که برخی بازیکنان به خصوص در ضربات پنالتی رفتار غیرعادلانه‌ای داشتند. بعد از آن مسابقه، مردم سعی کردند آرژانتین را شرور جلوه دهند، اما اتفاقات زیادی در آن شب رخ داد. وقتی اوضاع متشنج می‌شود، هر کس به روش خود واکنش نشان می‌دهد، اما رقابت باید در درون زمین پایان یابد.»

1948238

جمله معروف به چی نگاه می‌کنی احمق، خطاب به وخهورست: «به خاطر تمام اتفاقات قبل و حین بازی بود. اعتراف می‌کنم که دوست نداشتم خودم را اینطور نشان دهم ولی در هر صورت آنطور واکنش نشان دادم. لحظات پر تنشی بود و در فوتبال همیشه ممکن است اتفاق بیفتد.»

او در مورد فینال مقابل فرانسه اذعان کرد که علی‌رغم اینکه در نهایت قهرمان جهان شدند، دوست داشت بدون رفتن به وقت‌های اضافه قهرمانی را کسب کنند: «ما دقیقاً همان‌طور که می‌خواستیم بازی کردیم. اما آنها برگشتند و کار را مساوی کردند. جای تاسف داشت چون به اندازه کافی خوب بازی کرده بودیم که در 90 دقیقه قهرمان شویم و کار به وقت‌های اضافه و پنالتی نکشد. شکی ندارم که این بهترین بازی‌ام با پیراهن تیم ملی بود.»

مسی اعتراف کرد که پس از سوت پایان یک احساس آرامش بی‌سابقه را تجربه کرد: «هزار چیز از سرم گذشت. این قهرمانی فقط متعلق به من نبود، بلکه متعلق به خانواده، دوستانم و تمام مردم آرژانتین بود. با خودم گفتم حالا دیگه همه چی رو بردم.»

1948237

مسی در مورد احتمال بازی در جام جهانی 2026 آینده که در آمریکا برگزار می‌شود، گفت: «نمی‌خواهم صرفا و به هر قیمتی در جام جهانی باشم. باید احساس خوبی داشته باشید تا بتوانید به تیم کمک کنید. با دانستن اینکه در آن زمان 39 ساله خواهم بود، همه چیز دشوار به نظر می‌رسد، اما خواهیم دید که از نظر بدنی چه شرایطی خواهم داشت.»

توپ طلا و مبارزه طولانی با کریستیانو رونالدو: «این نبرد بسیار خوبی در سطح ورزشی بود. ما از رقابت با یکدیگر سود بردیم، زیرا هر دو مبارزه‌جوی بزرگی هستیم. رونالدو نیز همیشه می‌خواست همه چیز را به دست آورد. برای هر دوی ما و برای همه کسانی که فوتبال را دوست دارند، لحظات بسیار خوشی بود. من فکر می‌کنم که ما مستحق اعتبار زیادی هستیم که توانستیم برای مدت طولانی در اوج بمانیم. ماندن در اوج برای ده یا پانزده سال بسیار دشوار است. لحظات فوق العاده‌ای بود و فکر می‌کنم برای همه کسانی که ما را دنبال کردند، خاطره‌ای عالی باقی ماند.»

1947265

مدعیان بعدی توپ طلا: «نبرد بسیار خوبی در سال‌های آینده بین بازیکنانی مانند هالند، امباپه، وینیسیوس و... خواهد بود. البته بدون فراموش کردن سایر جوانان، به ویژه لامین یامال که هنوز خیلی جوان است اما در بارسا بازی می‌کند و تعیین کننده است.»

ماجراجویی جدید در ایالات متحده: «این بهترین اتفاق در آن زمان بود. اولین ایده من همیشه این بود که به خانه برگردم، بتوانم دوباره در بارسلونا بازی کنم و همان‌طور که همیشه آرزویش را داشتم بازنشسته شوم. اما ممکن نبود. این تصمیمی بود که از گرفتن آن خوشحال بودم، زیرا اینجا همه احساس خوبی داریم. من بیشتر از قبل در کنار خانواده از زندگی روزمره لذت می‌برم. ما می‌توانیم خیلی کارها را با هم انجام دهیم و می‌توانم لحظات بیشتری را با همسر و فرزندانم به اشتراک بگذارم.»

1948648

ناکامی اینتر میامی در صعود به پلی آف و احتمال بازگشت به اروپا: «نه، به هیچ وجه. حالا که با آمدنم به آمریکا قدمی رو به جلو برداشتم، فکر نمی‌کنم دیگر در اروپا بازی کنم و این الان غیرممکن است. البته تا آخر عمرم دلم برای بازی در لیگ قهرمانان یا لالیگا تنگ خواهد شد، بازی‌هایی با طعم خاص. اما تا جایی که می‌توانستم از آن لذت بردم، بنابراین هیچ ناامیدی‌ای ندارم.»

بعد از بازنشستگی: «به بارسلونا، جایی که دوستانم هستند، برمی‌گردم. چیزی که چندان مشخص نیست این است که حرفه جدیدم بعد از فوتبال چه خواهد بود. البته فکر نمی‌کنم مربی شوم.»

دیدگاه‌ها