کد خبر : 1977686 | 14 آبان 1402 ساعت 10:59 | 30.1K بازدید | 26 دیدگاه

جا ماندن از توپ طلا: خیانت بزرگ دوستان به صلاح

محمد صلاح، ستاره لیورپول، برای اولین بار پس از پیوستن به این باشگاه جایی در بین 10 نفر برتر نامزدهای توپ طلا نداشت.

جا ماندن از توپ طلا: خیانت بزرگ دوستان به صلاح

به گزارش "ورزش سه"، مراسم اهدای جایزه توپ طلا هفته گذشته در پاریس برگزار شد و این جایزه همانطور که انتظار می‎‌رفت به لیونل مسی به دلیل نقش موثرش در قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر اهدا شد. 

اما اتفاق جالبی که رخ داد این بود که صلاح برای اولین‌بار پس از سال 2017 جایی در بین 10 نفر نهایی فهرست توپ طلا نداشت، در حالی که او در طول این شش سال عملکردی درخشان در سطح باشگاهی و ملی داشته و تمامی افتخارات ممکن را با لیورپول به‌دست آورده است. 

این بازیکن در فهرست توپ طلای امسال پایین‌تر از لوکا مودریچ از رئال مادرید که دهم شد، در جایگاه یازدهم ایستاد که تعجب بسیاری از هواداران او و همچنین لیورپول را به همراه داشت. 

1948263

هیچ یک از خبرنگارانی که برای رای دادن در این جایزه انتخاب شده بودند، او را به عنوان بهترین بازیکن در رده اول انتخاب نکردند که این شامل اناس مظهر، خبرنگار مصری، هم می‌شود. تنها هشت کشور او را در بین پنج بازیکن اول قرار دارند که باز هم در هیچ یک از آنها در صدر فهرست قرار نداشت. این هشت کشور شامل مصر، عراق، اردن، فلسطین، پاراگوئه، زامبیا، قطر و بحرین بودند و سایر کشورهای عرب حاضر به نام بردن از او به عنوان بازیکن برتر نشدند. 

این ستاره‌ی مصری 31 ساله امیدوار است که بتواند پیش از پایان دوران فوتبالش یک بار این جایزه ارزشمند را از آن خود کند اما با توجه به بالاتر رفتن سنش کار برای او دشوار می‌شود، هرچند سن دیگر ملاک خوبی برای ارزیابی برنده توپ طلا نیست چون در چند سال اخیر بارها بازیکنانی با سن‌های بالاتر از او موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

دیدگاه‌ها