کد خبر : 1979634 | 22 آبان 1402 ساعت 09:23 | 154.9K بازدید | 183 دیدگاه

استقلال و سپاهان بله، پرسپولیس نه!

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر از دل بازی‌های جذاب و پُر گل هفته بیرون آمد که سهم دو مدعی بیشتر بود.

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر جذابیت زیادی داشت و بازی‌های حساسی برگزار شد که در یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استقلال توانست در جدال حساس مقابل تراکتور به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کرده و صدرنشینی‌اش را تثبیت کند تا این نمایش موفق در ورزشگاه آزادی سه سهمیه به آن‌ها در جمع بهترین بازیکنان را تخصیص بدهد.

سپاهان هم در دیگر بازی بزرگ هفته لیگ برتر با حمایت تماشاگران پرشورش و زدن یک سوپر گل استثنایی از سد پرسپولیس عبور کرد تا آن‌ها هم مثل استقلال سه نماینده در جمع برترین‌های هفته داشته باشند و پنج بازیکن دیگر هم از هوادار تهران، ملوان انزلی، ذوب‌آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان انتخاب شده‌اند که اسامی این 11 بازیکن و شرح مختصر عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:


دروازه بان مهارتوپ

علیرضا حقیقی (هوادار)
پس از اینکه در چهار مسابقه متوالی عدم پیروزی را همراه با هوادار تجربه کرد و 8 گل در 4 مسابقه خورد، در دیدار هفته گذشته برابر پیکان روز سختی نداشت و در نهایت دروازه خود را بسته نگه داشت، اما عملکردش در مسابقه این هفته در زمین صنعت نفت کاری کرد تا سه امتیاز شاگردان محمود فکری به دست بیاید. علیرضا حقیقی در دیدار مقابل آبادانی‌ها با واکنش‌های خود موثر ظاهر شد و چهارمین کلین‌شیت فصل را در دهمین بازی خود ثبت کرد تا نشان دهد فعلا توانسته شرایط مطلوب خود را حفظ کند و به بازی ادامه بدهم.

1952664

مدافعان دفاع

مجید عیدی (ملوان انزلی)
وینگ بک راست تیم ملوان در یکی از بهترین نمایش‌های خود موفق شد گل ارزشمندی را برای قوی سپید بزند و تیم مهدی تارتار را از شکست نجات دهد. عیدی در اوایل نیمه دوم روی یک ارسال سمت چپ به شکلی ناگهانی خود را به صحنه اضافه کرد و با ضربه سر از زاویه بسته توپ را به گوشه دروازه استقلال خوزستان فرستاد تا اولین گل فصل خود را به بهترین شکل ممکن زده باشد. عیدی در سایر دقایق هم فعالانه در سمت راست بازی کرد و از نظر دفاعی هم عملکرد خوبی داشت تا برای اولین بار در فصل جاری به تیم هفته نیز راه پیدا کند. او در این بازی یک سانتر موفق را هم انجام داد اما مهاجمان ملوان نتوانستند این موقعیت را گل کنند.

1952235

ایمان سلیمی (استقلال)
کمتر کسی انتظار داشت او خیلی زود با شرایط استقلال خودش را وفق بدهد و جایگاه ثابتی در خط دفاعی این تیم به دست بیاورد، اما عملکرد سال گذشته‌اش در مس رفسنجان با ثبت بهترین آمار تیمی از نظر تعداد گل خورده و نمایشی که در تمرینات و مسابقات دوستانه داشت، کاری کرد تا خیلی زود مورد اعتماد جواد نکونام قرار بگیرد و همین حالا هم تجربه 7 بازی از 9 مسابقه انجام شده آبی‌ها را داشته باشد و بهترین عملکردش را برابر تراکتور به نمایش بگذارد. ایمان سلیمی پس از اینکه در دیدار مقابل شمس‌آذر قزوین روی هر دو گل استقلال تاثیرگذار بود، در مسابقه با تراکتور هم درخشان کار کرد و در کنار نمایش موثر در فاز دفاعی برای بسته ماندن دروازه، گل اول را هم با یک ضربه سر شیرجه‌ای و تماشایی زد تا نقش مهم خود را در رقم خوردن شکست تراکتور و تیمی که همراه با آن قهرمان جام حذفی شده بود، نشان بدهد.

1952653

میلاد زکی‌پور (سپاهان)
تجربه بازی مقابل پرسپولیس را با تیم‌های مختلف ازجمله استقلال در دربی  را داشت ولی در دیدار روز گذشته برابر سرخ پوشان توانست بهترین عملکردش را در لباس سپاهان به نمایش بگذارد و آنقدر با دوندگی بی‌امان و خستگی ناپذیر از جناح چپ نمایش مطمئنی در فاز دفاعی داشت که قابل تقدیر بود، اما در کنار آن بارها با فرارهای سریع خود از سمت راست خطرناک ظاهر شد و اگر بدشانس نبود هم یک شوت استثنایی او در نیمه دوم تبدیل به گل نمی‌شد ولی با این وجود یکی از بهترین‌های طلایی پوشان برابر پرسپولیس بود.

1953584

هافبک ها هافبک

روزبه چشمی (استقلال)
حضورش در ترکیب استقلال نعمت بزرگی برای این تیم محسوب می‌شود و بارها نشان داده مرد اول میانه زمین است و حتی در عقب زمین به‌عنوان مدافع میانی است که در دیدار حساس مقابل تراکتور این مورد برای او اتفاق افتاد ولی روزبه مثل همیشه مطمئن و موفق از این بازی بیرون آمد. چشمی که سال به سال پیشرفت ملموس در سبک بازی داشته و باتجربه‌تر شده، امسال یکی از بهترین دورانش را داشته که امیدوار است این نمایش منجر به تثبیت حضورش در لیست نهایی تیم ایران برای دیدار مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان شود. روزبه دیدار مقابل تراکتور را در یک پست مدافع نسبت به هفته‌های قبل و به‌عنوان هافبک دفاعی استفاده کرد که عملکردش مثل همیشه کم‌نقص و عالی بود و نگذاشت تی‌تی‌ها به خواسته‌شان برسند.

1947549

فردین یوسفی (ذوب آهن)
هافبک دفاعی ذوب‌آهن در طول مسابقه پرتلاش و دونده ظاهر شد و بارها در نبردهای تن به تن و جدال‌های هوایی و زمینی موفق بود و در نظم دادن به بازی ذوب هم موفق کار کرد که بازی خوب خود را با گل لحظات پایانی و برتری تیمش مقابل نساجی مازندران تکمیل کرد. فردین یوسفی که خرید کم سر و صدا و البته مهم برای ذوب‌آهن بوده و در بازی‌های این فصل همواره نمایش یکنواخت و تاثیرگذاری داشته، برابر نساجی نیز پرتلاش و دونده ظاهر شد و بارها در میانه میدان توپ‌گیری کرد و تیمش را رو به جلو می‌برد که در وقت‌های اضافه نیز مزد بازی خوبش را با زدن گل سه امتیازی گرفت.

1953570

محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)
این فوتبالیست مازندرانی، بازیکنی است که به شدت به دل هواداران فوتبال می‌نشیند. او جدیدترین مروارید دریای فوتبال ایران است که با وجود همه تلاطم‌ها هنوز پدیده‌های خود را رو می‌کند و امسال سپاهان پرچم‌دار این اتفاق است. حسین نژاد ساعتی قبل از دعوت به اردوی تیم ملی در میانه میدان سپاهان مقابل پرسپولیس درخشید و همان نمایش تکنیکی و پرتلاش خود را ارائه کرد؛ بازیکنی که مورد علاقه بسیاری از فوتبال دوستان در ایران است و یکی از آینده داران قطعی محسوب می‌شود و حتی شانس بازی در هر دو مسابقه فیفادی پیش رو را داراست.

1950588

روبرتو تورس (گل‌گهر)
درست با یک گل و یک پاس گل در دربی کرمان دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت؛ او بازیکن مورد علاقه هواداران استقلال در تابستان نقل و انتقالاتی بود که البته حضورش در جمع آبی‌ها به سرانجام نرسید. تورس بعد از نیم فصل کار در فولاد و پس از ترک اوساسونا در شرایطی به زندگی حرفه‌ای در ایران ادامه می‌دهد که گل گهر با مارینوس اوزونیدیس و البته با توجه به شرایط مناسب تمرینی مقصد مناسبی برای این بازیکن اروپایی است که برخلاف دیگر اسپانیایی های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران موفقی را پشت سر می‌گذارد. تصاویر شادی او در بازی گل گهر و مس از عکس‌های جالب این هفته لیگ برتر فوتبال ایران است.

1952089

مهاجمان مهاجم

ساسان انصاری (فولاد)
ایگناسیو مارتینز در تصمیمی جالب اقدام به نیمکت‌نشین کردن تمام مهاجمان تخصصی خود ازجمله گادوین منشا کرد که همین تغییر تاکتیک و استفاده از ساسان انصاری در راس خط حمله برای فولادی‌ها جواب داد و او توانست در یک صحنه بحث‌برانگیز، با تلاش و فرار سریع خود گل سه امتیازی بزند. ساسان انصاری که محبوب تماشاگران فولادی است، در طول بازی آنقدر دوندگی داشت و در نبردهای هوایی نسبتا موفق بود و حضورش در راس خط حمله موثر واقع شد تا او را در تیم منتخب جای بدهیم.

1952259

رضا اسدی (سپاهان)
رضا اسدی در جمع برگزیدگان فوتبال ایران قرار گرفته و با آمار خارق‌العاده و عملکرد درخشان و شم گلزنی فوق العاده، روز به روز بیشتر شبیه به یکی از با کیفیت‌ترین فوتبالیست‌های ایران می‌شود؛ بازیکنی که فکر می‌کنیم چرا تا امروز در بازی‌های ملی و مسابقات بین‌المللی فوتبال ایران آن چنان ندرخشیده است. او بعد از یک روز یک سال ناموفق در پرسپولیس آن‌چنان در تراکتور درخشید که سپاهان برای استخدامش قلک شکست و حالا هم از این نقل و انتقال رویایی لذت می‌برد. گل کاشته او به علیرضا بیرانوند یکی از زیباترین گل‌های این فصل فوتبال ایران خواهد بود و شاید یکی از سرنوشت ساز ترین‌های کل سال که نتیجه بازی بزرگ را تعیین کرد.

1953234

گوستاوو بلانکو (استقلال)
ستاره آرژانتینی استقلال خیلی زود از هواداران تیمش دلربایی کرد و عملکردی داشت که یحیی گل‌محمدی به طعنه درباره جذب او و تقویت آبی‌ها برای ادامه فصل صحبت کند. این بازیکن در اولین حضور فیکس در ترکیب آبی‌ها نمایش تحسین برانگیزی از خود در خط حمله مقابل تراکتور ارائه کرد و نشان داد از آن دسته بازیکنان خارجی بی‌کیفیت لیگ نیست. گوستاوو بلانکو در دیدار مقابل تراکتور گل دوم استقلال را زد و در خط حمله تیمش با دوندگی فراوان از خود عملکرد قابل تحسینی نشان داد تا در اولین حضور ثابتش، نامش در تیم منتخب هفته ثبت شود.

1953493

دیدگاه‌ها