کد خبر : 1979677 | 22 آبان 1402 ساعت 12:02 | 71K بازدید | 144 دیدگاه

آن‌ها که خط خوردند ، آن‌ها که بدشانس بودند

شما بنویسید: بزرگ‌ترین غایبان تیم ملی

اشاره به برخی بازیکنان که در اردوهای قبلی تیم ملی حضور داشتند و اکنون جایی در فهرست قلعه‌نویی ندارند، ما را به نکات جالبی می‌رساند.

شما بنویسید: بزرگ‌ترین غایبان تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، فهرست نهایی امیر قلعه‌نویی برای انجام دو مسابقه با هنگ‌کنگ و ازبکستان در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 مشخص شد و بازیکنان دعوت شده به اردو کار خود را زیر نظر کادرفنی تیم ملی شروع کرده‌اند.

همواره اعلام لیست تیم ملی با گمانه‌زنی‌ها و برخی علامت سوال‌ها مواجه است و اینبار هم درباره عدم دعوت از برخی بازیکنان مسائلی از این دست وجود دارد. در اردوهای قبلی تیم ملی ، امیر قلعه‌نویی از برخی بازیکنان دعوت می‌کرد که اکنون آن‌ها جایی در فهرست اخیر ندارند و البته که بعضی از آن‌ها به دلایل مختلف نمی‌‎توانستند در این اردو همراه تیم باشند.

در ادامه به بزرگترین غایبان تیم ملی در فیفادی آبان ماه اشاره شده است:

مشکیبازیکنانی که می‌توانستند در آخرین فهرست تیم ملی حضور داشته باشند:

محمدرضا اخباری: اخباری با انجام شش بازی در لیگ و چهار کلین شیت و چهار گل خورده هنوز کیفیت سابق را دارد و حتی در اردوی شهریور ماه تیم ملی برای بازی با بلغارستان در لیست قرار گرفت، اما اینبار در لیست نیست. با این حال خود اخباری نیز به خوبی می‌داند که برای رسیدن به پیراهن تیم ملی جدای از داشتن یک فرم مناسب باید در قیاس با فرم خوب سید حسین حسینی و پیام نیازمند قرار بگیرد.

1919609

مهدی قایدی: پسر بوشهری فوتبال ایران که با حضور امیر قلعه‌نویی نام خود را دوباره در لیست تیم ملی پیدا کرده بود، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. او در روزهایی که تحت نظر فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا، در طی ۷ بازی با ۴ گل و یک پاس گل عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته، جایی در فهرست اخیر تیم ملی ندارد و باید دید با شرایط کنونی می‌تواند خودش را به عنوان یکی از مسافران قطر به اردوی تیم ملی برساند یا خیر.

میلاد زکی‌پور: در کنار رامین رضاییان، میلاد زکی پور یکی از بهترین مدافعان کناری این فصل بوده. مدافعی که اگر چه آمار گلزنی و پاس گل ندارد اما مهر و امضای او را روی حال خوب این فصل سپاهان می‌توان پیدا کرد و بعید نبود زکی پور دیگر دعوتی قلعه‌نویی در این فیفادی باشد. او اما فعلا دور از تیم ملی است و باید دید در آینده چه شرایطی پیدا خواهد کرد.

سروش رفیعی: سروش که توانسته بعد از ریکاردو آلوز خودش را به عنوان یکی از پاسورهای برتر لیگ معرفی کند، می‌توانست در لیست 30 نفره تیم ملی حضور داشته باشد اما نظر امیر قلعه‌نویی برای دعوت رفیعی متفاوت بود. رفیعی در لیگ بیست و سوم، سه پاس گل برای پرسپولیس داشته و در این روزهای سردرگم تیم یحیی، یکی از ستارگانی است امید را در دل هواداران این تیم نگه‌ می‌دارد.

1948438

اللهیار صیادمنش: صیادمنش روزگار خوبی را در سطح دوم فوتبال باشگاهی انگلیس نمی‌گذراند؛ به‌طوری‌که او در مجموع 16 بازی این فصل هال‌سیتی در چمپیونشیپ و جام اتحادیه، تنها 3 بار برای تیمش به میدان رفته که جمعاً دقایق بازی او به 30 دقیقه نمی‌رسد! او که از روزهای مصدومیت خود هم فاصله گرفته، فعلاً در تیم باشگاهی خود نتوانسته فرصت زیادی برای درخشش داشته باشد اما با این وجود گفته می‌شود که امیر قلعه‌نویی تمایل ویژه‌ای به سبک بازی صیادمنش دارد و در اردوهای قبلی هم به دلیل تداخل اردو تیم‌های امید و بزرگسالان، او را به اردوی ملی فرانخوانده و حالا دیدیم که باز هم قلعه نویی برای 2 دیدار پیش‌رو در مسیر انتخابی جام جهانی 2026، جایی در لیست بزرگسالان نداشت.


بولت پرسپولیسبازیکنانی که نمی‌توانستند در آخرین فهرست تیم ملی حضور داشته باشند:

امیر عابدزاده: این روزها قطعا خودش هم زمانی که به فضای مجازی می‌رود و سیوها و واکنش‌های قدیمی‌اش را می‌بیند دلتنگ روزهای قبل از بازی با عراق در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود. روزهایی که امیر عابدزاده در نقش پسر عقاب آسیا، از دروازه تیم اسکوچیچ برای رسیدن به جام جهانی مراقبت می‌کرد اما از آن به بعد او مدت‌هاست که از فرم خوب خودش خارج شده و حتی در ماریتیمو که تیم جدیدش است، هنوز به بازی نگرفته شده است.

حسین پورحمیدی: بازگشت او به تراکتور در آغاز با ابهام‌های زیادی همراه بود. از مسائل نقل و انتقالاتی گرفته تا بحث انتخاب بین محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی اصلی ترین دغدغه هواداران تیم تبریزی در شروع لیگ بود. او ماند تا جای قارتال را برای تیم خمس پر کند و خودش را به عنوان یک مدعی جدید برای پوشیدن پیراهن تیم ملی معرفی کند ولی با 10 گل خورده در 10 بازی و تنها 5 کلین شیت هیچ شباهتی به سنگربانی که فصل قبل تا هفته آخر با علیرضا بیرانوند برای تصاحب دستکش طلای لیگ می‌جنگید ندارد تا امیر قلعه‌نویی هم او را از لیست مورد نظرش خط بزند.

1936365

محمدحسین مرادمند: حضور او در مرکز خط دفاع باعث قوت قلب آبی‌ها است و این موضوع سبب شد تا انتظار رسیدن او به پیراهن تیم ملی نیز ایجاد شود ولی هیچ خبری به اندازه مصدومیت سنگین و شوک برانگیز او نمی‌توانست او را از لیست تیم ملی دور کند.

شهریار مغانلو: اگر چه آقای گل لیگ بیست و دوم، این روزها نامش زیر سایه درخشش رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر قرار گرفته اما شهریار باز هم با در دوران بازگشت از مصدومیتش چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در لیگ برتر برای تیم سپاهان تاثیرگذار بوده است. البته در پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به ژوزه مورایس نسبت به وضعیت ملی پوشان این تیم ذکر شد که شهریار مغانلو یکی از بازیکنان مورد نظر کادرفنی تیم ملی بوده ولی بنا به صلاح‌دید پزشکی قرار شد در این اردو حضور نداشته باشد تا هر چه زودتر سلامتی خود را احیا کند.

سامان فلاح: اگر قرار بود نامی از لیست تیم امید در بین افراد حاضر در تیم بزرگسالان قرار بگیرد، ذهنیت خیلی از کارشناسان درگیر یافتن نام سامان فلاح می‌بود. مدافع این فصل سرمه‌ای پوشان که چهار بازی را از شروع فصل در ترکیب آغازین اوزونیدیس آغاز کرده باشد و شاید اگر در ادامه هم عملکرد خوب خود را حفظ می‌کرد، فرصت خوبی بود تا در دوران غیبت و مصدومیت بسیاری از مدافعان اصلی تیم خودش را به لیست قلعه‌نویی برساند. البته که کم بازی کردن فلاح 22 ساله در ترکیب گل‌گهر باعث شده قلعه‌نویی فعلا او را در لیست نهایی جا ندهد.

1917777

یاسین سلمانی: هافبک توانمند پرسپولیس با مصدومیتی که از ناحیه رباط صلیبی تجربه کرد، حالا مدت‌ها باید دور از فوتبال باشد. او می‌توانست یکی از نفرات مد نظر قلعه‌نویی برای جام ملت‌ها باشد اما این شانس را از دست داده است.

دیدگاه‌ها