کد خبر : 1979866 | 23 آبان 1402 ساعت 09:09 | 41.5K بازدید | 2 دیدگاه

سورپرایز برزیل برای والیبال دنیا: بازگشت رئیس بزرگ

سرمربی جدید برزیل معرفی شد ولی در سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

سورپرایز برزیل برای والیبال دنیا: بازگشت رئیس بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، برونو وولوش یک خبرنگار ورزشی در وبلاگ خود از بازگشت برناردو رزنده به هدایت تیم ملی مردان برزیل خبر داد. برناردو رزنده قرار است بار دیگر در فصل المپیک هدایت برزیلی‌ها را بر عهده بگیرد، هرچند این تصمیم در سال 2024 به طور رسمی اعلام خواهد شد.

سال گذشته برای تیم ملی برزیل بسیار بد بود. آن‌ها نه تنها در لیگ ملت‌ها موفق نشدند و در مرحله یک چهارم نهایی به لهستانی‌ها باختند، بلکه حتی به قهرمانی آمریکای جنوبی هم پس از نیم قرن دست پیدا نکردند. البته آن‌ها در فینال قهرمانی پان آمریکن  با برتری مقابل آرژانتینی‌ها قهرمان شدند. برزیل در پایان فصل ملی به طرز وحشتناکی با مسابقات مقدماتی المپیک دست و پنجه نرم کرد و از جمله مقابل آلمان شکست خورد. این تیم اما پس از پیروزی مقابل ایتالیا به بازی‌های المپیک پاریس راه یافت. اگرچه برزیل به هدف خود رسید، اما سبک بازی آن‌ها از ایده‌آل فاصله داشت. در توصیف تیم ملی برزیل، به عنوان یک غول بزرگ با پاهای خاکی یاد شده است. علاوه بر این، رنان دال زوتو پس از کسب سهمیه المپیک از این تیم استعفا داد.

برناردو رزنده پیش از این از سال 2001 تا 2016 با تیم ملی مردان برزیل کار کرده و موفقیت‌های زیادی با آن‌ها به‌دست آورده است. او این تیم را به سه عنوان قهرمانی متوالی جهان، دو مدال طلا و دو نقره در بازی‌های المپیک، و همچنین هشت قهرمانی در لیگ جهانی (لیگ ملت‌های فعلی) رساند. او پس از بازی‌های المپیک ریودوژانیرو از تیم ملی برزیل خداحافظی کرد. چند سال بعد یا به طور دقیق‌تر در سال 2021 او کار خود را با تیم ملی فرانسه آغاز کرد اما پس از نمایش فاجعه بار این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا، به سرعت از فرانسه جدا شد.

او در چند ماه اخیر استراحت کرده اما در شهریور‌ماه از برزیل خبر رسید که مدیر فنی تیم ملی مردان برزیل خواهد شد و بر همکاری تیم‌های بزرگسالان و جوانان نظارت خواهد کرد. بعدا معلوم شد که این تنها وظیفه او نخواهد بود، زیرا در  المپیک او دوباره با برزیل پرواز می‌کند. تصمیم رسمی برای بازگشت او به نیمکت مربی‌گری برزیل در سال 2024 اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها