کد خبر : 1980151 | 24 آبان 1402 ساعت 13:01 | 16.8K بازدید | 9 دیدگاه

سوپرلیگ ایده خوبی بود

رئیس اتلتیکو: نه به رئال خیانت کردیم نه به بارسا

انریکه سرزو، رئیس اتلتیکو، اذعان کرد که سوپرلیگ اروپا ایده خوبی بود ولی چاره‌ای جز کناره‌گیری نداشتند.

رئیس اتلتیکو: نه به رئال خیانت کردیم نه به بارسا

 به گزارش "ورزش سه"، پروژه سوپرلیگ اروپا نزدیک به سه سال پیش، با مدیریت فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، و آندره‌آ آنیلی رئیس وقت باشگاه یوونتوس، کلید خورد. این پروژه بزرگ با هدف درآمدزایی بیشتر باشگاه‌ها در ایام سخت کرونا و جبران خسارت‌های سنگین اقتصادی به باشگاه‌ها شروع به کار کرد ولی خیلی زود شکست خورد. از 12 باشگاه حاضر در این تورنمنت، 9 باشگاه از جمله 6 باشگاه بزرگ انگلیسی کنار رفتند و تنها موسسان باقی ماندند و وارد جنگ قضایی با یوفا شدند.

1954502

اتلتیکو مادرید نیز که ابتدا در جمع این تیم‌ها بود، راه خود را جدا کرد. سرزو معتقد است سوپرلیگ ایده خوبی بود ولی مجبور به کناره گیری بودند: «از نظر من سوپرلیگ پروژه خوب و درستی به خصوص برای تیم‌های غیر انگلیسی بود. لیگ برتر انگلیس همه بازیکنان بزرگ و خوب دنیا را جذب خودش کرده و در سال‌های بعد قدرتمندتر نیز خواهد شد. این به ضرر لالیگاست و سوپرلیگ شرایط تیم‌ها را برابر می‌کرد اما ما چاره‌ای جز کناره گیری نداشتیم چون در غیر این صورت از سوی یوفا جریمه می‌شدیم.»

سرزو ادامه داد: «ما به رئال و بارسا خیانت نکردیم. تصمیم به کناره گیری را با هیئت مدیره و کادر فنی و بازیکنان در میان گذاشتیم و همه نیز دلایل را کافی دانستند. تصمیم از جانب شخص من نبود و با هماهنگی همه ارکان باشگاه از سوپرلیگ انصراف دادیم.»

دیدگاه‌ها