کد خبر : 1980642 | 27 آبان 1402 ساعت 06:45 | 34.5K بازدید | 26 دیدگاه

اگر می‌خواهید مثل ایمان مبعلی ایستگاهی بزنید؛

رازهای بهترین کاشته‌زن ایران: به در و دیوار شوت بزنید

ایمان مبعلی که در امارات مشغول مربیگری است، در گفتگویی درباره راز و رمز ضربات کاشته خود صحبت کرد.

رازهای بهترین کاشته‌زن ایران: به در و دیوار شوت بزنید

به گزارش ورزش سه، ایمان مبعلی که در طول دوران فوتبال خود ضربات کاشته فوق‌العاده‌ای را ارسال می‌کرد، روز گذشته در گفتگوی خود درباره توانایی خود در این ضربات صحبت کر د و آن را حاصل تمرین و استعداد ذاتی خود دانست.

مبعلی در پاسخ به اینکه توانایی او در ضربات کاشته حاصل تمرین زیاد بود یا استعدادی ذاتی محسوب می‌شد، گفت: من فکر می‌کنم هر دو بود. هم ذاتی بود و هم تمرین. من این کار را ماه‌ها و سال‌ها انجام دادم. همیشه یک توپ همراهم بود و به دیوار ضربه می‌زدم. کارهایی که با دستم انجام می‌دادم، می‌توانستم با پا هم انجام بدهم‌؛ تا این حد روی توپ تسلط داشتم. یک مقداری از آن، استعداد بود که خدا این لطف را به من کرده بود و یک مقدار هم به خاطر تمرین خیلی زیاد بود. البته نه اینکه فقط تمرین کاشته باشد، من انقدر به توپ و دیوار ضربه زدم که جزئی از من شده بود.

او تاکید کرد: تو نمی‌توانی زمان پاس فکر کنی سرعت بازیکن چقدر است، کجا بدهی، با چه سرعتی بدهی و از طرفی باید هوا را در نظر بگیری؛ فکر‌ کردن به این مسائل چند ثانیه طول می‌کشد اما من گاهی پاس‌های خوبی می‌دادم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم و فکر می‌کنم خدا خیلی کمک کرد و خودم هم تلاش کردم. الان هم بازیکنانی داریم که خوب کاشته می‌زنند و من هیچوقت خودم را جزو کاشته‌زن‌های خوب نمی‌دانستم و هیچوقت نگفتم کاشته‌زن خوبی هستم. به نظرم اگر یک بازیکن خوب باشد، بهتر است دیگران از او تعریف کنند، نه خودش.

دیدگاه‌ها