کد خبر : 1980836 | 28 آبان 1402 ساعت 02:51 | 56.4K بازدید | 161 دیدگاه

جان اوبی میکل:

برای مسی یک هفته تمرین می‌کردیم، برای رونالدو نه

جان اوبی میکل در گفت‌وگویی درباره دوران بازی‌اش در چلسی خاطرات جالبی تعریف کرده است.

برای مسی یک هفته تمرین می‌کردیم، برای رونالدو نه

به گزارش "ورزش سه"، میکل ۱۱ سال در لیگ برتر برای چلسی بازی کرد و در مقابل برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان فوتبال قرار گرفت.

این ملی‌پوش نیجریه‌ای به آبی‌ها کمک کرد تا دو عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، چهار جام حذفی و دو جام اتحادیه کسب کنند. او در گفت‌وگویی، درباره برخی نکات این یازده سال سخن گفته است.

1955837

«لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو بازیکن بزرگی هستند. هر دو بازیکن را ستایش و تحسین می‌کنم و مطمئنم در آینده بازیکنان زیادی نمی‌آیند که ما را به یاد آن‌ها بی‌اندازند. اما از دیدگاه من این دو بازیکن یک تفاوت اساسی دارند.

زمانی که مقابل منچستر یونایتد بازی می‌کردیم می‌دانستیم که اشلی کول رونالدو را مهار خواهد کرد. چندین‌بار مقابل رونالدو بازی‌ کرده بودیم و می‌دانستیم می‌توانیم او را خنثی کنیم. اما مسی فرق داشت. هر بار که مقابل بارسلونا بازی می‌کردیم، کل هفته برای متوقف کردن مسی تمرین می‌کردیم. مهار او تبدیل به یکی از اهداف تمرین‌مان می‌شد.

1955839

من نمی‌توانم این دو بازیکن را مقایسه کنم. مقایسه‌ای بین آن‌ها نمی‌بینم. مسی از سیاره دیگری است.»

1955838

او در قسمت دیگری از این گفت‌وگو، درباره پول گرفتن اعضای خانواده‌اش از او حرف‌ زده است.

«هر پولی می‌گرفتم به خانواده‌ام می‌دادم. آن‌ها انتظار داشتند که هر پولی دارید را به آن‌ها بدهید و من هم در مقطعی همه پول‌هایم را به آن‌ها می‌دادم. پنج سال پیش به نقطه‌ای رسیدم که گفتم اهمیتی نمی‌دهم چه می‌گویید. دیگر پول نمی‌دهم. وقتی از آفریقا می‌آیید و پول در می‌آورید، آن پول فقط برای شما نیست. این پول همه اقوام، پسرعمو و دخترعموها و بقیه فامیل است. 
سپس خواهران شما با مردی ازدواج می‌کنند که فقط می‌خواهند با خانواده جان اوبی میکل ازدواج کند زیرا می‌توانند از شما پول بگیرند.

شما شروع به کمک به دامادتان می‌کنید. شما برای خواهرتان پول می‌فرستید، اما پول به شوهرش می‌رسد و هر کاری که بخواهد با آن انجام می‌دهد. آن‌ها بچه‌دار می‌شوند و وقتی می‌پرسید چه کسی قرار است خرج آن‌ها را بدهد، همه شما را می‌گویند. این فرهنگ اشتباهی است و متاسفانه هنوز هم در برخی از نقاط وضعیت به این گونه است.»

دیدگاه‌ها