کد خبر : 1980837 | 28 آبان 1402 ساعت 00:12 | 23.2K بازدید | 12 دیدگاه

تیم دیه‌گو سیمئونه شاید از چمپیونزلیگ محروم شود

اتلتیکو مادرید ممکن است برای رقابت در لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۲۵ به بعد با مشکل روبرو شود.

تیم دیه‌گو سیمئونه شاید از چمپیونزلیگ محروم شود

به گزارش "ورزش سه"، آنها از فصل ۱۴-۲۰۱۳ در یک ثبات عالی با هدایت دیه‌گو سیمئونه، در همه فصل‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته‌اند. با این حال، طبق گزارش‌های موندو دپورتیوو و داده‌های اکونومیست، نگرانی‌های مدیران اتلتیکو درباره قوانین فیرپلی مالی در حال افزایش است.

آنها نگران هستند که ممکن است این قوانین برای حضور آنها در فصل‌های آینده لیگ قهرمانان مشکل ایجاد کند و زنجیره حضورشان در این تورنمنت بزرگ را قطع کند.

1955841

طبق این گزارش، این قوانین که به تازگی سخت‌گیرانه‌تر هم شده‌اند ممکن است از حضور چند تیم در لیگ قهرمانان جلوگیری کند و در صورتی که هزینه‌ها و خرج و مخارج‌شان را بهبود نبخشند، با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

در حال حاضر هر باشگاه قبل از فصل ۲۶-۲۰۲۵ لیگ قهرمانان، مجاز است ۷۰ درصد از درآمدش را برای دستمزد بازیکن/مربی، نقل و انتقالات و هزینه‌های ایجنت خرج کند. محدودیت برای این فصل ۹۰ درصد است و برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ به ۸۰ درصد کاهش می‌یابد که برای اتلتیکو نگران‌کننده خواهد بود.

اتلتیکو در حال حاضر ۳۷۷ میلیون یورو درآمد دارد که ۳۲۰ میلیون آن خرج تیم شده است، یعنی ۸۵ درصد. برای در امان ماندن آنها از قوانین یوفا، اتلتیکو باید مخارجش را ۵۶.۱ میلیون یورو کاهش دهد.

دیدگاه‌ها