کد خبر : 1981370 | 30 آبان 1402 ساعت 12:19 | 72.2K بازدید | 165 دیدگاه

اولیایی: از شیطنت پرسپولیسی‌ها تعجب نکردم

کسر نشدن امتیاز از استقلال، در گرو همکاری هوادار

کاظم اولیایی می‌گوید که اگر قرار باشد عدالت در فوتبال ایران رعایت شود، 90 درصد باشگاه ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

کسر نشدن امتیاز از استقلال، در گرو همکاری هوادار

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از ایران ورزشی، در حالی که استقلال با پنج امتیاز اختلاف نسبت به تیم رقیب در صدر جدول مسابقات لیگ برتر قرار دارد و طعم شیرین صدرنشینی هواداران استقلال را سرخوش کرده است، اما خبر کسر امتیاز احتمالی طعم این صدرنشینی را گس کرده است و هواداران استقلال از موقعی که این خبر را شنیده‌اند در اضطراب کسر امتیاز هستند.

پرونده استقلال به کمیته انضباطی ارسال شده و حالا این حسن‌زاده و دستیارانش هستند که باید در خصوص آنچه گفته می‌شود استقلال در سقف بودجه تخلف کرده تصمیم نهایی را بگیرند. از طرفی پرسپولیسی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با کسر امتیاز از استقلال فاصله‌شان در جدول را با این تیم کم کنند و همچنان امیدوار به قهرمانی باشند.

در میان این هیاهویی که راه افتاده اما مسئولان استقلال سعی می‌کنند خودشان را کاملاً خونسرد نشان داده و مدعی هستند که کسر امتیازی قرار نیست اتفاق بیفتد اما حتی این خونسردی ظاهری هم هواداران را آرام نمی‌کند و همچنان این استرس وجود دارد که استقلال امتیازات خود را بر اثر قوانین جدید از دست دهد.

به همین دلیل به سراغ کاظم اولیایی رفتیم، شخصی که این روزها در کنار استقلالی‌ها تلاش می‌کند هم مشکلات سقف بودجه را برطرف کند و هم به این تیم برای کسب مجوز حرفه‌ای کمک کرده باشد.

بولت مس رفسنجانخطر کسر امتیاز مهم‌ترین خبری است که هواداران استقلال را مضطرب کرده است!
من هم شنیدم، اما در جریان ریز اخبار قرار نگرفتم.

بولت مس رفسنجانچند وقت پیش که با شما صحبت کردیم گفتید که از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بیرون آمدید تا تمام تمرکزتان را برای استقلال بگذارید، چطور در جریان پرونده نیستید؟
این پرونده شرایط خودش را دارد و می‌دانم گیر کارگروه به قرارداد چند بازیکن بوده است. اما قرارداد یامگا که عطف ماسبق است و در قوانین هیچ وقت عطف ماسبق نمی‌کنند و مربوط به الان نمی‌شود. تا آن‌جایی که من می‌دانم مشکل بیشتر سر قرارداد خالدآبادی است و گیر این ماجرا سر قرارداد این بازیکن است. من خودم با اجرای این قانون مشکلی ندارم. اصلاً از سال 2015 فیرپلی مالی را فیفا به‌صورت قانون اجرا کرد و حتی در انگلیس که مهد فوتبال است نیز اجرا می‌شود ولی موضوع این است که مشکل فوتبال ما خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. ما در شرایط فعلی داریم غده سرطانی را با مسکن خوب می‌کنیم که شدنی نیست. برای همین اجرای این قانون این قدر مشکل‌ساز شده است. اگر هم قرار باشد عدالت اجرا شود 90 درصد باشگاه‌های ما به مشکل می‌خورند.

1956746

بولت مس رفسنجانشایعه شده که دو سه امتیازی از استقلال قرار است کم شود.
نه این‌طور نیست. همان‌طور که گفتم گیر سر پرونده خالدآبادی و قرارداد این بازیکن است که اگر باشگاه هوادار هم‌کاری کند این مشکل هم حل می‌شود و امتیازی از استقلال کسر نخواهد شد.

بولت مس رفسنجانچطور؟ چرا باشگاه هوادار باید همکاری کند؟
چون توافق آن‌ها شفاهی بوده است و توافق باید کتبی شود تا مشکل قرارداد خالدآبادی هم حل شود.

بولت مس رفسنجاناستقلالی‌ها معتقد هستند چون استقلال با پرسپولیس پنج امتیاز اختلاف دارد این باشگاه چنین مشکلی را برای استقلال ایجاد کرد تا امتیاز از استقلال کم شود!
رقابت همیشه این‌طور مشکلات را به‌وجود می‌آورد و رقبا سعی می‌کنند تا ضربه‌ای بزنند، اما من از اینکه پرسپولیس چنین شیطنتی کند اصلاً تعجب نمی‌کنم و ناراحت نمی‌شوم. تعجبم از بعضی از دوستان استقلالی است که این روزها با مصاحبه خود باعث دردسر استقلال می‌شوند.

1956744

بولت مس رفسنجانمنظورتان آقای روشن است؟
نمی‌خواهم اسم بیاورم و همه دوستان می‌دانند که چه کسی یا کسانی کم لطفی می‌کنند.

بولت مس رفسنجانچرا با بعضی از پیشکسوتان جلسه نمی‌گذارید که با مصاحبه خود استقلال را به حاشیه نبرند؟
باور کنید ده‌ها بار جلسه گذاشتیم و از آن‌ها خواهش کردیم، نمی‌دانم چرا این‌طور مصاحبه می‌کنند. الان فقط رمز موفقیت استقلال اتحاد است و اگر در این اتحاد خللی ایجاد شود قطعاً استقلال شکست می‌خورد. من از هواداران استقلال که پایه اصلی استقلال هستند خواهش می‌کنم گول هیچ حرفی را نخورند و همچنان از استقلال حمایت کنند تا موفق شویم.

بولت مس رفسنجانبا اینکه گفته شد مشکل آی‌دی کارت آقای هاشمی‌نسب حل شده، اما همچنان مسئولان سازمان لیگ مدعی هستند که استقلال هیچ اقدامی برای رفع این مشکل نکرده است!
مشکل همان سقف بودجه است و باید از قرارداد چند بازیکن کم شود تا آقای هاشمی‌نسب بتواند روی نیمکت بنشیند. ایشان محبوب هواداران هستند و می‌توانند کمک زیادی به استقلال بکنند.

1956745

بولت مس رفسنجانشما کنار استقلال قرار گرفتید تا مشکل صدور مجوز حرفه‌ای این تیم حل شود. در این خصوص چه کارهایی انجام شده است.
یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این راه باید حل شود این است که مالکیت مشترک سرخابی‌ها حل شود. چند وقت پیش که با آقای رئیس‌جمهور در این خصوص صحبت کردیم، ایشان دستور دادند این مسئله حل شود، اما متأسفانه بعضی از دوستان نمی‌خواهند این مشکل حل شود و کم‌کاری می‌کنند.

بولت مس رفسنجاناستقلال در این زمینه تا کی مهلت دارد؟
تا اردیبهشت‌ماه. ما هم باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این مسئله حل شود.

دیدگاه‌ها