کد خبر : 1981421 | 30 آبان 1402 ساعت 17:14 | 270.3K بازدید | 975 دیدگاه

مصدومیت قدوس نفس تیم ملی را گرفت؛

ازبکستان 2 ایران 2، یک نیمه فوق‌العاده، یک نیمه فاجعه!

تیم ملی فوتبال ایران در یک رقابت جذاب و دیدنی که دو نیمه کاملا متفاوت داشت، در ورزشگاه ملی تاشکند مقابل شاگردان کاتانچ به تساوی 2 بر 2 در دومین بازی مقدماتی جام جهانی دست پیدا کرد.

ازبکستان 2 ایران 2، یک نیمه فوق‌العاده، یک نیمه فاجعه!

به گزارش "ورزش‌ سه"، تیم ملی با پیروزی 4 گله در اولین دیدار مقدماتی جام جهانی به مصاف ازبکستان رسیده بود و با روحیه خوبی این مسابقه را آغاز کرد و در دقیقه 14 روی یک کار تیمی دیدنی به گل اول مسابقه با ضربه رامین رضائیان دست پیدا کرد. نمایش خوب و روان شاگردان امیر قلعه‌نویی ادامه پیدا کرد و آنها در دقیقه 38 موفق شدند اینبار روی توپ‌ربایی سامان قدوس و ضربه تمام کننده مهدی طارمی گل دوم هم به ثبت برسانند. پس از این گل اتفاق تلخ مصدمیت سامان قدوس در دقایق پایانی نیمه اول بود و شاید همین اتفاق سبب شد تا شکل بازی در نیمه دوم با تعویض یکی از ستاره‌های تیم ملی و حضور علی کریمی به جای او عوض شود.

ویدئو: 317294

ازبکستان البته با تغییر تاکتیکی هوشمندانه از سوی کاتانچ کار را شروع کرده بود و مدافعین کناری این تیم بیشتر در حملات دیده می‌شدند. ازبکستان خیلی برای گل اول مسابقه صبر نکرد و پس از چند دقیقه نمایش هجومی موفق شد با اشتباه بازیکنان ایران و شوت اورونف در دقیقه 52 به گل اول دست پیدا کند. تعویض‌های متعددی تا پیش از گل بعدی این مسابقه انجام شد، اما این تعویض‌های تیم ازبکستان بودند که بهتر جواب دادند و سرگیف با اولین لمس توپ خود موفق شد روی یک ضدحمله که با 3 پاس تماشایی همراه شده بود، گل تساوی را ثبت کند.

در دقایق پایانی مسابقه و پس از گل مساوی ازبکستان شاهد نمایش خوبی از سوی ملی پوشان ایران نبودیم تا آنها که نیمه اول را رویایی و فوق‌العاده با پیروزی 2 گله پشت سر گذاشته بودند، در نیمه دوم ورق برای آنها برگردد و با تساوی 2 بر 2 زمین مسابقه را ترک کنند. 

با این نتیجه تیم ملی ایران و ازبکستان هر دو 4 امتیازی شدند ولی با توجه به پیروزی پر گل‌تر ایران مقابل هنگ‌کنگ در اولین بازی مقدماتی جام جهانی، این شاگردان امیر قلعه‌نویی هستند که تا پیش از بازی سوم برابر ترکمنستان و رویارویی ازبکستان با هنگ‌کنگ صدر را در اختیار خواهند داشت.

در دیگر دیدار این گروه هنگ‌کنگ، چین و ازبکستان نیز با نتیجه دو بر دو به تساوی دست یافتند.

تقویم سه‌شنبه 30 آبان‌ماه 1402؛ ایران-ازبکستان، ورزشگاه ملی تاشکند.
سوت داور: محمد عبدالله محمد، کمک اول: محمد احمد الحمدی، کمک دوم: محمد حسن المحری، داور چهارم: حبیب اسماعیل


پایان بازیشرح بازی:

تیم فوتبال ملی ایران مصاف برابر ازبکستان را خیلی بهتر از میزبان خود آغاز کرد و خیلی زود هم توانست مزد این برتری را با یک کار تیمی تماشایی بگیرد. پس از گل هم شاگردان امیر قلعه نویی عملکرد بهتری از حریف خود داشتند و اگرچه آبی پوشان در ورزشگاه خانگی خود یکی دو شوت به سمت دروازه بیرانوند زدند ولی ضربات آنها دقتی نداشت. در نهایت و در شرایطی که مشخص بود ازبک‌ها از خط هجومی زهردار تیم ملی فوتبال ایران هراس دارند، یک توب رباعی از سامان قدوس و پاس او برای طارمی گل دوم را رقم زد. خبر بد برای امیر قلعه نویی در این نیمه مصدومیت سامان قدوس بود و حالا باید دید عملکرد شاگردانش در نیمه دوم به چه صورت پیش خواهد رفت.

در نیمه دوم شرایط به طور کلی متفاوت شد. دیگر خبری از نمایش روان تیم ملی در نیمه اول نبود. ازبک‌ها با توجه به تغییرات کاتانچ کار را در دست گرفته بودند و موفق شدند یکبار در دقایق ابتدایی نیمه دوم و یکبار در دقایق پایانی آن به گل دست پیدا کنند و در سایر دقایق 45 دقیقه دوم هم تیم برتر میدان بودند تا کاتانچ برتری خود و شاگردانش را تحمیل کند و یک امتیاز از دومین مسابقه مقدماتی جام جهانی بگیرد.


ازبکستان ترکیب ازبکستان برابر ایران
اوتکیر یوسوپوف | خاجی‌اکبر علیجانف | فرخ سیفی‌اف | عطابک شوکوروف | عادل جان خامروبکوف | استون ارونوف (89-خوسانف) | الدور شاهمرادف | عمر اشمرادف | جلال‌الدین ماشاریپوف (62-فیض الایف) | حسن الدین علی‌قل‌اف | رستم آشورماتوف (82- ایگور سرگئیف)
سرمربی: سرکو کاتانچ

1956858

ایران ترکیب ایران برابر ازبکستان
علیرضا بیرانوند | شجاع خلیل‌زاده | رامین رضاییان | حسین کنعانی‌زادگان | میلاد محمدی (4+90- احسان حاج صفی) | مهدی ترابی (4+90- رضا اسدی) | سعید عزت اللهی | محمد محبی (75-مهرداد محمدی) | سامان قدوس (44-علی کریمی) | مهدی طارمی | سردار آزمون (75-روزبه چشمی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1956859

کارت زرد اخطارها:

ازبکستانازبکستان: کارت زردعلی قلی‌اف (3)

ایران ایران: کارت زردحسین کنعانی‌زادگان (48) کارت زردعلی کریمی (8۰)


توپ گل شرح گل:
بولت تراکتورازبکستان صفر - ایران یک (دقیقه 1۴: رامین رضائیان): شاگردان امیر قلعه‌نویی برای زدن این گل کار را از نیمه زمین شروع کردند و سپس با چند پاس سریع رامین رضاییان در موقعیت گلزنی قرار گرفت. رضاییان که پاس بسیار هوشیارانه سردار آزمون را دریافت کرده بود درنگ نکرد و با شوت خود در دقیقه ۱۳ دروازه میزبان را باز کرد. البته اشتباه گلر ازبکستان در ثبت این گل مشهود بود.

1956863
ویدئو: 317281

بولت تراکتورازبکستان صفر - ایران دو (دقیقه 3۸: مهدی طارمی): در دقیقه ۳۸ اشتباه مدافع ازبکستان و توپ‌گیری فرصت طلبانه سامان قدوس و پاس این بازیکن برای مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی هم با یک بغل پای چپ دقیق برای دومین مرتبه دروازه میزبان را در ورزشگاه ولی تاشکند باز کرد.

ویدئو: 317283

بولت سرشاخهازبکستان (۲_۱): در دقیقه ۵۲ در حالی که علی کریمی و یک بازیکن دیگر در تلاش برای زدن توپ بازیکن ازبکستان بودند، کریمی به اشتباه پاس را فرستاد که به شومورودوف برخورد کرد و او برای اوستون اورونف در موقعیت تک به تک فرستاد و این مهاجم هم فرصت سوزی نکرد و گل اول تیمش را ثبت کرد.

ویدئو: 317290

بولت سرشاخهازبکستان (۲-۲): در حالی که بازی چند دقیقه‌ای بود آرام شده بود و خبری از حملات دامنه‌دار تیم میزبان نبود، یک ضد حمله سریع از ازبک‌ها با سه پاس تماشایی منجر به رقم خوردن گل تساوی شد. در این صحنه پاس دقیق بازیکن ازبکستان به سرگیف رسید و او که چند ثانیه قبل وارد زمین شده بود، کمی آن طرف‌تر از تیرک دوم با یک بغل پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.

ویدئو: 317293

کرنومتر لحظات حساس:

دقیقه 9: برخورد مهدی طارمی با سنگربان تیم ملی فوتبال ازبکستان در محوطه جریمه چند ثانیه‌ای بازی را با جنجال همراه کرد ولی در ادامه داور مسابقه به صورت خصوصی با مهاجم تیم ملی صحبت کرد و به او تذکر داد که شبیه سازی نکند.
دقیقه 35: باز هم شاهد یک کار زیبای تیمی دیگر از شاگردان امیر قلعه نویی بودیم که در پایان با شوت بی‌دقت محمد حسین کنعانی‌زادگان از راه دور به جایی نرسید.
دقیقه ۴۳: سامان قدوس دچار مصدومیت شد و پس از بررسی پزشکان تصمیم بر این شد که این بازیکن جای خود را به علی کریمی بدهد.
دقیقه ۵۴: ضربه اورونف با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: باز هم مهاجمان ازبکستان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند و این بار ضربه آنها به همان جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود.
دقیقه ۶۴: سوت شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های پرتعداد میزبان در نیمه دوم به ثمر نرسیده باشد.
دقیقه ۹۰: شوت مهدی طارمی روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف یکی دو متری راهی اوت شد.


🥇 بهترین بازیکن:
سامان قدوس یکی از خوب‌های تیم ملی در مصاف با ازبکستان بود که البته در پایان نیمه اول مصدوم شد و جای خود را به علی کریمی داد. با خروج سامان و تغییرات کاتانچ در نیمه دوم شرایط مسابقه به طور کلی در ادامه عوض شد و بازیکنان تیم ملی عملکرد فاجعه‌باری در نیمه دوم ارائه کردند.

📌اتفاق ویژه: 
اتفاق ویژه این مسابقه نزول عملکرد بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم بود. آنها یک نیمه اول فوق العاده را پشت سر گذاشته بودند و بی‌شک امیر قلعه‌نویی و دستیارانش روی دلایل افت فاحش تیم ملی در نیمه دوم و دلایل آن وقت و انرژی زیادی پس از این مسابقه صرف خواهند کرد.


بولت پرسپولیسحواشی:
بولت زیر مجموعهامیر قلعه‌نویی در این مسابقه با توجه به مصدومیت جهانبخش، از مهدی ترابی در ترکیب اصلی استفاده کرده است.

1956850

بولت زیر مجموعهدر این مسابقه با توجه به غیبت احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، بازوبند بر دستان سردار آزمون بسته خواهد شد.
بولت زیر مجموعهبرخلاف بازی‌های گذشته و با توجه به مصدومیت جهانبخش در مصاف با ازبکستان محمد محبی و پست وینگر راست رفته و مهدی ترابی در پست وینگر چپ بازی می‌کند.
بولت زیر مجموعهشجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۲۵ مسابقه کمی احساس ناراحتی داشت ولی در نهایت به بازی ادامه داد.
بولت زیر مجموعهرامین رضاییان با شومودوروف در دقیقه ۶۷ درگیری پیدا کرد که سبب توقف بازی و تذکر داور به هر دو بازیکن شد.
بولت زیر مجموعهکاتانج و دستیارانش در دقیقه ۷۰ اعتراض تندی به داور چهارم داشتند که با دخالت نبی هم همراه شد.
بولت زیر مجموعهمحبی که روی یک ارسال از سمت راست خط هجومی تیم ملی به زمین افتاده بود پس از چند دقیقه درخواست تعویض داده است.
بولت زیر مجموعهسردار آزمون در هنگام خروج از زمین بازوبند را به سعید عزت اللهی داد و او قصد داشت ابتدا بازوبند را به طارمی بدهد ولی طارمی قبول نکرد و بازوبند را خود عزت اللهی در ادامه مسابقه به بازو بست.
بولت زیر مجموعهدر ادامه اعتراض‌های نیمکت نشینان تیم ملی ازبکستان و در جریان درگیری‌ای که میان رامین رضاییان و بازیکن حریف ایجاد شد داور یکی از مربیان تیم ملی ازبکستان را اخراج کرد.
بولت زیر مجموعهبا خروج میلاد محمدی از ترکیب بازوبند کاپیتانی که توسط عزت اللهی به او داده شده بود به دستان کاپیتان اول تیم ملی بسته شد.

دیدگاه‌ها