کد خبر : 1981478 | 30 آبان 1402 ساعت 20:32 | 16K بازدید | 30 دیدگاه

ازبکستان و فقط یک پیروزی مقابل ایران

بعد از 14 سال دوباره مساوی کردیم!

تساوی تیم ملی با ازبکستان در تاشکند در شرایطی رقم خورد که برخی از اهالی فوتبال منتظر هشتمین پیروزی متوالی یوزها مقابل این حریف نام آشنا بودند.

بعد از 14 سال دوباره مساوی کردیم!

به گزارش ورزش سه، سیزدهمین تقابل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در شرایطی با تساوی به پایان رسید که در هشت سال اخیر و در مصاف مقابل این حریف آشنا تیم ملی هفت پیروزی به دست آورده بود و خیلی‌ها منتظر هشتمین پیروزی متوالی بودند.

در عین حال وقتی تیم ملی با دو گل از حریف پیش افتاد اینطور به نظر می‌رسید که شاید مقابل ازبکستان رکورد شکسته و بعد از 25 سال یک برد با بیش از دو گل مقابل این حریف به دست خواهیم آورد که البته این اتفاق رخ نداد.

تیم ملی فوتبال در حالی مقابل ازبکستان متوقف شد که فقط یک بار مقابل این حریف تن به تساوی داده بود. این تساوی هم مربوط به یک بازی دوستانه در 14 شهریور ماه سال 1388 است. در واقع تساوی 2-2 در تاشکند دومین تساوی تقابل‌های دو تیم به حساب می‌آید که بعد از 14 سال و دو ماه و 16 روز اتفاق افتاد.

1956948

از سوی دیگر تیم ملی در 12 بازی قبلی مقابل ازبکستان تنها سه گل دریافت کرده بود و این اولین باری بود که مقابل این حریف در یک بازی دو گل دریافت کرد.

از سوی دیگر در 12 تقابل قبلی تیم ملی موفق شده بود 16 گل مقابل حریف آسیای میانه خود به ثمر برساند که حالا به 18 رسیده است.

در مجموع تیم ملی ایران و ازبکستان تاکنون 13 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم ایران 10 برد بوده و دو بار تقابل‌های دو تیم به تساوی رسیده و یک بار هم ازبکستان برنده بوده است.

دیدگاه‌ها