کد خبر : 1981696 | 01 آذر 1402 ساعت 17:26 | 12.8K بازدید | 15 دیدگاه

عدم اشتیاق بازیکنان مانشافت نگران کننده است

گده: ناگلزمن تجربه کافی برای هدایت آلمان را ندارد

یورگن گده سرمربی سابق پرسپولیس در اوایل دهه هفتاد که مقطعی در تیم ملی کشورمان نیز به عنوان مربی فعالیت می‌کرد نکات جالبی را درباره بحران اخیر تیم ملی فوتبال کشورش مطرح کرد.

گده: ناگلزمن تجربه کافی برای هدایت آلمان را ندارد

یورگن گده در گفت و گو با "ورزش سه" درباره باخت تیم ملی آلمان مقابل اتریش در بازی دوستانه سه شنبه شب گفت: «بازی دیشب وحشتناک بود. عدم اشتیاقی که در بازیکنان آلمان دیدم خیلی ناراحتم  کرد و این چیزی نیست که از تیم ملی آلمان انتظار دارید چون همیشه بازیکنان آلمان همیشه با تعصب و حرارت خاصی با پیراهن مانشافت بازی می‌کردند و این چیزی است که در تیم ملی فعلی نمی‌بینیم. بزرگترین مسئله تیم ملی همین است.»
گده ادامه داد: «ما یک بازی خانگی را به ترکیه باختیم و سپس در خارج از خانه مقابل اتریش شکست خوردیم. اینها بازی‌هایی هستند که تیم ملی آلمان هرگز نباید در آنها شکست بخورد نباید از دست‌شان بدهد اما این اتفاق برای ما رخ داده و در این فیفادی همه چیز برای ما خیلی بد پیش رفت. ما نه تنها بازی خوبی از تیم آلمان ندیدیم بلکه در فاصله باقی مانده تا یورو همه از تیم ملی ناامید شدند و با توجه به ادامه نتایج ضعیف، تعدادی از هواداران مانشافت ریزش کردند که این اصلا چیز خوبی نیست.»
مربی آلمانی سابق کشاورز و پرسپولیس درباره مشکلات عمده تیم ملی کشورش هم گفت: «به نظرم تیم ملی آلمان در دفاع بسیار ضعیف است و در همه بازی‌ها گل می‌خوریم از طرفی یک مهاجم در کلاس بین‌المللی نداریم و این مسئله‌ای است که از قبل بارها درباره‌اش صحبت شده و سمینار برگزار شده اما نتیجه‌ای نداشته است. آلمان همچنان فاقد مهاجمی در کلاس جهانی است تا بتواند نتایج را رقم بزند و بعد از کلوزه ما دیگر بازیکنی در آن حد نداشتیم در حالی که به شکل سنتی تیم ملی آلمان همیشه در خط حمله بازیکنان قدرتمند و تاثیرگذاری داشته. برای مربی هم بسیار سخت است که تیم را در شرایطی به زمین بفرستد که عملا مهاجم خوبی در بین نفراتش نداشته باشد.»

1957383

گده ادامه داد: «عدم ثبات در خط دفاعی یکی از مشکلات مهم ماست. یک روز اشلوتربک بازی می‌کند، یک روز هوملز، یک روز کای هاورتز می‌آید دفاع چپ. در این بازی هم باز یک ترکیب متفاوت برای خط دفاع امتحان شد و باز هم جواب نداد در حالی که تیم ملی باید تکلیف خودش را بداند.»
این مربی به یک نکته عجیب در بازی دیشب هم اشاره کرد: «به جز اینها موضع سانه خیلی تعجب برانگیز بود و رفتاری که از خود نشان داد در حد ملی پوش تیم ملی آلمان نبود که همیشه به نظم و خونسردی معروف هستند و هر وقت ما این را از دست داده‌ایم و تمرکز نداشته‌ایم ضرر کرده‌ایم مثل بازی با کرواسی در جام جهانی 1998 که یک اخراج بی دلیل باعث شد سه بر صفر شکست بخوریم.»
این مربی آلمانی که سابقه حضور در تیم ملی آذربایجان را هم دارد گفت: «من امید چندانی به تیم ملی آلمان ندارم. تابستان بسیار سختی در پیش است ولی به هر صورت سعی می‌کنم خوشبینی خودم را حفظ کنم چون شاید با یک نتیجه مثبت در فیفادی بعدی همه چیز تغییر کند ولی امروز کامنت‌ها علیه تیم ملی و وحشتناک بود و انگار هیچ روزنه امیدی وجود ندارد. البته ناگلزمن مربی خوبی است و می‌تواند تاثیر خودش را بگذارد.»
گده در پاسخ به این سوال که آیا ناگلزمن مربی مناسبی برای تیم ملی آلمان هست یا نه، گفت: «بله مربی خوبی است اما به نظرم تجربه کافی برای هدایت تیم ملی آلمان را ندارد. البته رودی فولر الان در آلمان حضور دارد و به نظر من خیلی دیر سراغش رفتند و باید زودتر دنبال او می‌رفتند .آلمان در وضعیبت عجیبی گرفتار شده. مربی قبلی‌مان فلیک هم مربی خیلی خوبی بود ولی خب او هم نتوانست کار خاصی انجام دهد و اخراجش هم در زمانی اتفاق افتاد که دیگر نمی‌شد کاری انجام داد و من امیدوارم با توجه به اینکه ما میزبان هستیم در جام ملت‌ها تا آن زمان با توجه به شرایط، اوضاع به سود تیم ملی تغییر کند.»
این مربی در پاسخ به اینکه اگر شما تصمیم‌گیرنده بودید کدام مربی را برای هدایت تیم ملی آلمان انتخاب می‌کردید،گفت: «خیلی‌ها  انتظار داشتند ماتیاس سامر سرمربی تیم ملی شود ولی چون سامر فردی بسیار محکم و قدرتمند است در نهایت به این عنوان انتخاب نشد  در حالی که خیلی از بازیکنان سابق آلمان از او حمایت کرده بودند و فکر می‌کردند با توجه به تجربه و شخصیتش گزینه مناسبی است اما در نهایت انتخاب نشد. با این حال حداقل امیدواریم در یورو ناگلزمن تیم خوبی را آماده مسابقات کند اما من دوست داشتم مربی باتجربه‌تری در تیم ملی آلمان حضور داشت اگر چه فکر می‌کنم مسئله اصلی همان اشتیاق بازیکنان است. ما در اکثر پست‌ها  بازیکنان خیلی خوبی داریم  اما در مسابقات بین‌المللی نباید این نتایج رقم بخورد.»

دیدگاه‌ها