کد خبر : 1981805 | 02 آذر 1402 ساعت 08:54 | 1.7K بازدید | 1 دیدگاه

زمین برای تمرین نداریم امیدوارم مسئولان به فکر باشند!

سرمربی تیم ملی گلبال گفت: بعد از ۸ سال دوری از بازی‌های پارالمپیک در شرایطی سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کردیم که زمین تخصصی برای تمرین گلبال نداریم و مرتب دنبال زمین می‌گردیم.

زمین برای تمرین نداریم امیدوارم مسئولان به فکر باشند!

به گزارش "ورزش سه"، بهمن دوستی در گفت‌وگو با ایسنا پس از قهرمانی تیم ملی گلبال مردان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: خوشحالم که بعد از دو دوره غیبت از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو دوباره شرایط حضورمان در پارالمپیک فراهم شد. ما در شرایطی قهرمان آسیا شدیم که بهترین‌های دنیا از جمله چین، ژاپن و کره در این رقابت‌ها حضور داشتند و کسب عنوان قهرمانی به راحتی امکان‌پذیر نبود.

وی گفت: طی ۱۵ ماهی که هدایت تیم ملی گلبال مردان را برعهده گرفتم در مسابقات جهانی بیرمنگام انگلیس هفتم و در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین سوم شدیم. البته برای کسب جایگاه در بازی‌های پاراآسیایی و قهرمانی آسیا ۱۲ دوره اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم که نسبت به هدف‌گذاری که انجام داده بودیم روند کار راضی کننده بود و بعد از ۸ سال دوری از بازی‌های پارالمپیک دوباره توانستیم پارالمپیکی شویم.

سرمربی تیم ملی گلبال مردان افزود: دو دوره در پارالمپیک حضور داشتیم که در هر دوره موفق نشدیم جزء ۴ تیم قرار بگیریم. این دوره با شرایط خوبی که بازیکنان از نظر فنی و روانی دارند امید به کسب سکو داریم البته در صورتی‌که مردان گلبالیست از سوی مسئولین مورد حمایت قرار بگیرند.

دوستی یکی از مشکلات مردان گلبالیست را نداشتن زمین تخصصی گلبال و کمبود توپ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در شرایطی قهرمان آسیا شدیم و سهمیه کسب کردیم که از زمین تخصصی گلبال برخوردار نیستیم و برای تمرین بازیکنان مجبوریم مرتب دنبال زمین باشیم. البته به جزء مشکل زمین، چون توپ گلبال وارداتی است و تنها از کشور آلمان می‌توانیم خریداری کنیم متاسفانه به‌خاطر تحریم شرایط خرید توپ گلبال را نداریم و تنها از طریق کشورهای واسطه می‌توانیم توپ گلبال را تهیه کنیم. در این رابطه رئیس فدراسیون قول داده که تا پارالمپیک پاریس مشکلات این رشته را از نظر زمین و تجهیزات مرتفع کند تا بازیکنان بدون دغدغه خود را برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس آماده کنند. قطعا اگر این گونه مشکلات مرتفع شود این قول را می‌دهم که در پارالمپیک حتما روی سکو خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که اردوی آماده‌سازی بازیکنان گلبال برای شرکت در پارالمپیک پاریس از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: سعی داریم از اواسط آذر اردوها را شروع کنیم تا از بین نفرات دعوت شده، ۶ نفر از بهترین‌ها را که برای تیم ملی موثر واقع شوند را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی گلبال مردان هزینه هر توپ گلبال را ۴ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در هر اردو حداقل ۳ تا ۴ توپ خراب می‌شود و یا می‌ترکد، اگر در تمرینات با مشکل کمبود توپ مواجه شویم واقعا شرایط سختی برای پیگیری تمرینات ورزشکاران خواهیم داشت. هر چند الان با حمایت رئیس فدراسیون مشکل توپ نداریم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها