کد خبر : 1981992 | 03 آذر 1402 ساعت 08:10 | 10.5K بازدید | 10 دیدگاه

جوکوویچ: نادال و فدرر را بیشتر از پدر و مادرم می‌دیدم!

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، می‎‌گوید به رقابتش با رافائل نادال و راجر فدرر در 15 سال گذشته افتخار می‌‌کند.

جوکوویچ: نادال و فدرر را بیشتر از پدر و مادرم می‌دیدم!

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، اولین بازی خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی دیویس کاپ این پنجشنبه مقابل کامرون نوری انجام می‌دهد. این ستاره صرب که می‌خواهد فصل را با عنوان قهرمانی در رقابت‌های برتر کشورها به پایان برساند، با مارکا در مورد حرفه، اهداف و رقابت خود با دو عضو دیگر "سه تنیس‌باز بزرگ تاریخ" صحبت کرده است.

شما رکورددار مهم‌ترین رکوردهای دنیای تنیس هستید، رکورد بعدی که برای شکستن در ذهن دارید چیست؟
"این سوال خوبی است. احتمالا رکورد بیشترین عناوین. من می‌خواهم تا آنجا که ممکن است در تورنمنت‌ها برنده شوم و از جیمی کانرز عبور کنم. همیشه رکوردهایی در افق وجود دارد که می‌توان آن‌ها را شکست. به همین ترتیب، من می‌خواهم رکوردهای خودم و تاریخچه خودم را داشته باشم، این مهم‌ترین چیز است. برای کسب عناوین بزرگ، باید سطح شدت تمرینات، فداکاری و انگیزه را حفظ کنم."

1957864

خوان کارلوس فررو، مربی کارلوس آلکاراس، می‌گوید که شاگرد او باید از نظر حرفه‌ای بودن، در زندگی با تنیس و برای تنیس از شما یاد بگیرد.
"چه خوب که در مورد من چنین می‌گوید. من برای فررو احترام زیادی قائلم، او هم قبلا شماره یک بود. من همیشه از حرفه‌ای بودن او و جدیتی که با آن خود را وقف تنیس کرده بود تحت تاثیر قرار می‌گرفتم. بدیهی است که او نه تنها برای رسیدن به موفقیت بلکه برای حفظ تواضع و روحیه قهرمانی به الکاراس کمک زیادی کرده است. به لطف خوان کارلوس و تربیت خانواده‌اش، او بالغ‌تر از آن چیزی است که سنش نشان می‌دهد. او تنها 20 سال سن دارد، اما در زمین مانند فردی که تجربه و پختگی زیادی دارد رفتار می‌کند."

آلکاراس تنها کسی بوده که امسال شما را در گرند اسلم شکست داده است. فکر می‌کنید این واقعیت که شما در فینال ویمبلدون مقابل او بودید موفقیتش را بیشتر می‌کند؟
این یک سوال برای کارلوس است، اما من عذاب وجدان ندارم. من سعی می‌کنم به آینده نگاه کنم و در تمام فینال‌‌های بزرگی که از دست داده‌ام همیشه دلیلی وجود دارد. سعی می‌کنم از آن درس بگیرم و تجربه شکست در فینال گرند اسلم انگیزه بیشتری به من می‌دهد. من در ویمبلدون شکست خوردم و از آن زمان به جزء بازی با سینر در مرحله گروهی در تورین همه چیز را بردم. اگر سال را تجزیه و تحلیل کنم، می‌توانم بگویم که باخت به کارلوس خوب بود زیرا برای ادامه فصل به من انگیزه داد.

1957865

شما چندین بار اظهار نظر کرده‌اید که نمی‌توانید با رافائل نادال و راجر فدرر دوست باشید به این دلیل ساده که آن‌ها دو رقیب بزرگ شما هستند. فکر می‌کنی خوشحال هستند که همه رکوردها و همه رکوردهای آن‌ها را زدی؟
"درست است که ما نمی‌توانیم دوست باشیم زیرا با دوستان شما در مورد همه چیز صحبت می‌کنید، خوب، بد، رازهای خود. فکر نمی‌کنم با رقبایتان احساس راحتی کنید که همه این‌ها را فاش کنید. اما در 15 سال گذشته من بیشتر از پدر و مادرم نادال و فدرر را دیده‌ام. این بدان معناست که آن‌ها بخش بسیار مهمی از زندگی و حرفه من بوده‌اند. من احترام باورنکردنی برای آن‌ها و رقابتی که برای مدت طولانی داشتیم قائل هستم. این یک سفر طولانی با هم بوده است و وقتی راکت‌هایمان را آویزان کنیم، با آرامش بیشتری به آن نگاه می‌کنیم."

نادال تایید کرد که سال آینده برمی‌گردد. گفتی دوست داری آخرین بازی با او را داشته باشی. آیا جایی خاص وجود دارد که بخواهید بازی کنید؟
“فکر می‌کنم خیلی‌ها دوست دارند که در رولان گاروس باشد. چرا که نه؟ اگر چه اگر به من حق انتخاب بدهید، هر جای دیگری را می‌گویم. رولان گاروس بد نیست، اما نادال بازیکنی است که بیشترین قهرمانی را در تاریخ این مسابقات کسب کرده است. فکر می‌کنم هر جایی برای ما و دنیای تنیس شگفت‌انگیز باشد. به نوعی شبیه آخرین رقص است. نمی‌دانم چندبار دیگر فرصت بازی با هم را خواهیم داشت یا قرار است با هم بازی کنیم. امیدوارم انجام دهیم زیرا این چیزی است که همه می‌خواهند و من نیز انجام می‌دهم."

دیدگاه‌ها