کد خبر : 1982292 | 04 آذر 1402 ساعت 14:50 | 5.7K بازدید | 4 دیدگاه

فدراسیون هندبال مربی مصری استخدام کرد

رئیس فدراسیون هندبال از امضای قرارداد با یک مربی مطرح مصری برای هدایت تیم ملی هندبال جوانان برای پشتوانه‌سازی بهتر برای آینده هندبال ایران خبر داد.

فدراسیون هندبال مربی مصری استخدام کرد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا پاکدل با اعلام این خبر گفت: در چند سال اخیر نتایج کسب شده هندبال از سویی نشان‌دهنده حرکت رو به رشد و ارتقای سطح این رشته ورزشی در کشور است و از سویی انتظار مردم و مسئولان ارشد ورزش در مورد نتایج هندبال نیز افزایش یافته که آن را به فال نیک می‌گیریم زیرا باعث می‌شود ما به‌عنوان مجموعه هندبال کشور با انگیزه بیشتری فعالیت کنیم.

وی افزود: برای ادامه روند رو به رشد هندبال در کشورمان، همزمان با برنامه‌ریزی دقیق، باید پشتوانه‌سازی بهتری هم برای آینده هندبال ایران انجام دهیم تا ان‌شاءالله با قدرت بیشتری بتوانیم در آسیا و جهان ظاهر بشویم.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: به همین منظور آقای «شریف مومن» که یکی از مربیان نام‌آشنای قاره آفریقا هست و کارنامه چشم‌گیری از فعالیت در رده‌های پایه و همچنین بزرگسالان دارد، به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال جوانان کشورمان انتخاب شد تا با کمک همه دست اندرکاران ورزش هندبال، فدراسیون و این مربی که سابقه مربیگری در تیم‌های مختلف ملی و باشگاهی، همچنین حضور در دو دوره بازی‌های المپیک و 7 بار در رقابت‌های قهرمانی جهان به عنوان بازیکن را داشته است، برنامه‌ریزی دقیق و مدونی برای آینده‌سازان هندبال ایران انجام شود تا ان‌شاءلله در مسیر موفقیت روزافزون این ورزش در کشور گام برداریم.

«شریف مومن محمد حجازی» متولد 1974 در کشور مصر و مربی تیم ملی هندبال این کشور از سال 2010 تا 2012 و سرمربی تیم ملی جوانان قطر از سال 2012 تا 2015 است که هدایت تیم ملی هندبال جوانان کشورمان را برعهده گرفت.

در رزومه وی که هدایت تیم ملی هندبال بزرگسالان عراق را از سال 2021 برعهده داشته، کسب بهترین مربی لیگ هندبال قطر در سال 2021، بهترین بازیکن قاره آفریقا در سال 2004 و بهترین مربی قاره آسیا در سال 2022 به چشم می‌خورد. 

کسب قهرمانی مسابقات هندبال جام ملت‌های آفریقا در سال 1992 تونس، 2000 الجزایر و 2004 مصر، کسب مقام سوم این مسابقات در سال 1998 آفریقای جنوبی و 2002 در مراکش از دیگر افتخارات این مربی است.  

شریف مومن حضور در 2 دوره بازی‌های المپیک سیدنی و کسب مقام ششم و همچنین المپیک آتن و حضور در 7 دوره رقابت‌های قهرمانی جهان و همچنین کسب مقام اول بازی‌های آفریقایی 2003 در نیجریه، رده ششم مسابقات مدیترانه 1997 ایتالیا، مقام چهارم مسابقات مدیترانه 1992 فرانسه و مقام سوم 2005 مسابقات مدیترانه اسپانیا را در کارنامه کاری خود دارد.

دیدگاه‌ها