کد خبر : 1982373 | 04 آذر 1402 ساعت 19:48 | 5.1K بازدید | 3 دیدگاه

پاکدل: ممکن است با وسلین ادامه ندهیم

رئیس فدراسیون هندبال گفت: یک سری خطوط قرمز داریم و شان هندبال و فدراسیون و ورزش کشور مهم است و ممکن است با وسلین ادامه ندهیم.

پاکدل: ممکن است با وسلین ادامه ندهیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال گفت: مسابقات قهرمانی زنان در دانمارک برگزار می‌شود و بانوان 7 آذرماه اعزام می‌شوند. بانوان هندبال در بین رشته‌های توپی برای چندمین دوره پیاپی جهانی شده‌اند. کار سختی داریم و بانوان در گروه خود با لهستان ژاپن و آلمان همگروه هستند که کار سختی است در مراحل بعد هم کار سختی داریم.

وی افزود: در این مدت تیم جوان‌تر شده است و جوانان به بدنه این تیم تزریق شده‌اند و عملکرد خوبی داشته باشند.  نباید انتظار نتیجه خاصی داشته باشیم و باید در بازی‌ها بهتر از دوره‌های قبل عملکرد داشته باشیم. در برخی رشته‌ها در رویدادی که کم‌تر است با پرواز چارتر می‌روند و باخت آنها حتی برجسته می‌شود اما به این اتفاق آنطور که باید پرداخته نشد. لیگ برتر بانوان بسیار پویا است و تیم‌ها نزدیک هستند و سقف قراردادها بالا رفته و اگر این اتفاق در هندبال بانوان نمی‌افتاد شاهد این شرایط در لیگ نبودیم.

پاکدل گفت: بارها بحث شد که در رده پایه از مربی خارجی استفاده شود و به این جمع بندی رسیدیم که برای این نسل هندبال از سرمربی خوب خارجی استفاده کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بزرگسالان نیز از ظرفیت شرف مومن استفاده خواهید کرد، گفت: قرارداد ما با مومن بسته به شرایط بلند مدت است. اگر شرایط طوری باشد که نسل دست او موفق باشد برای آینده این کار را خواهیم کرد. قرارداد وی تا اواخر تیر ماه یعنی پایان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا است و اگر تیم جهانی شود یک  سال دیگر تمدید می‌شود.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: زمان خوبی داریم و بازیکنان این رده در لیگ هستند و او هم از بازیکنان ما شناخت دارد و بازی بازیکنان در کرواسی را دیده است. کادر و سرمربی بزرگسالان تا دو روز دیگر  مشخص می‌شود. یک سری مسائل است و تا دو روز دیگر مشخص می‌شود. یک سری خطوط قرمز داریم و شان هندبال، فدراسیون و ورزش کشور مهم است. ممکن است با وسلین ادامه ندهیم. این احتمال هم وجود دارد که گزینه داخلی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیمی می‌گیریم که به نفع هندبال باشد. با مومن قرارداد خوبی بستیم. اگر می‌خواهیم جایگاه بزرگسالان رفیع باشد باید در پایه خوب کار کنیم. ما دو نسل داریم که روی آن سرمایه گذاری کردیم یکی هم جوانان هستند و یکی هم نوجوانان که آزاد منجیری هدایت آن را بر عهده دارد. باید این دو نسل پشتوانه‌های هندبال باشند و تا 7-8 سال تیم ملی بزرگسالان بیمه باشد.

پاکدل گفت: در مسابقات قهرمانی جهان زنان جایگاه اروپا مشخص است و ژاپن و کره هم از آسیا خوب هستند و تلاش می‌کنیم نتایج ما از نظر کمیت بهتر باشد و عملکرد فنی بهتری داشته باشیم. تا همین جا هم کار بزرگی انجام شد و در قهرمانی آسیا در شرایطی که همه قدرت‌های آسیا بودند چهارم شدیم و برای دومین بار در بانوان جهانی شدیم.

وی در مورد تصمیم گیری برای استخدام مربی خارجی بانوان هم گفت: با چند مربی مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. مربی مرد هم چارچوب‌هایی دارد ولی در قالب مدیر فنی کمک فنی می‌گیریم اما وزارت ورزش در این خصوص اعلام کرده که تحت چارچوب‌ها و تحت ضوابطی می‌توان از مربی مرد بهره برد.

شریف مومن، سرمربی تیم جوانان گفت: من خیلی افتخار می‌کنم که به ایران آمدم. این دومین بار است که به ایران آمدم و احساس می‌کنم همه چیز خوب و عالی است. احترام زیادی برای پاکدل قائل هستم و وی بسیار حرفه‌ای است. تفکر او بر تمام تیم‌های قاره آسیا غلبه دارد. وی من را آورد تا به آرزو و  تفکراتش یعنی رسیدن به سکو، جامع عمل بپوشاند.

وی افزود: از نظر من بازیکنان ایران در سطح بالایی قرار دارند و تلاش می‌کنم آنها را در سیستم بیاوریم چون اگر دنبال پیروزی هستیم باید بازیکنان را در فشار آزمایش کنیم برای همین می‌گویم بازیکنان ایران حرفه‌ای هستند چون این نکات را به خوبی درک می‌کنند‌. بازی جوانان را نوجوانان را در کرواسی دیدم و تیم خوبی بود و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه‌ها