کد خبر : 1982402 | 04 آذر 1402 ساعت 21:35 | 17.2K بازدید | 10 دیدگاه

ظهور غیرمنتظره یک ستاره واقعی

سینر کاری با نواک کرد که فدرر و نادال نکردند!

یانیک سینر، ستاره ایتالیایی دنیای تنیس موفق شد نواک جوکوویچ را در دیویس کاپ شکست دهد و رکوردی خاص را به ثبت برساند.

سینر کاری با نواک کرد که فدرر و نادال نکردند!

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقات نیمه نهایی دیویس کاپ تیم‌های ایتالیا و صربستان به رهبری یانیک سینر و نواک جوکوویچ به مصاف یکدیگر رفتند و ست اول را سینر، 6-2 با دو برک و ارائه یک بازی بسیار درخشان به سود خود خاتمه داد. در ست دوم به نظر می‌رسید سینر از ناحیه پا و دست راست دچار مشکل شد و جوکوویچ هم مثل همیشه سطح بازی خود را بالاتر برد. با وجود اینکه سینر در بخش‌های پایانی بازی توانست مقاومت خوبی نشان بدهد اما در نهایت با نتیجه مشابه ست اول این بار ست دوم را واگذار کرد.

با توجه به درخشش جوکوویچ در ست‌های سرنوشت ساز و با توجه به کامبک او در ست دوم، همه انتظار یک پیروزی نسبتا راحت را برای او داشتند. اما این اتفاق نیفتاد. سینر موفق شد ست سوم، که یکی از بهترین سیت‌های تنیس سال 2023 محسوب می‌شود، را پایاپای با نواک طی کند. تا در نتیجه 4-5 روی سرویس خودش 40-0 عقب افتاد و سه مچ پوینت (امتیازی که اگر حریف بگیرد بازی به اتمام می‌رسد.) را به جوکوویچ داد. اما با روحیه‌ای مثال زدنی موفق شد سه امتیازی پی در پی بگیرد و در نهایت هم سرویس خودش را نگه دارد و بازی که در آستانه 6-4 شدن در ست سوم و خاتمه به سود جوکوویچ و صعود صربستان به فینال بود 5-5 شد. این اتفاق به قدری برای جوکوویچ شوکه کننده بود که او موفق نشد سرویس خود را نگه دارد و با اشتباهی عجیب و دور از انتظار برای اسطوره ای در سطح او در انتخاب تاکتیک سرو و والی، در موقعیتی بسیار حساس برک شد. سینر در این لحظه از بازی با حمایت تماشاگران موفق شد کاری تاریخی انجام دهد و با نگه داشتن گیم سرویس خودش نتیجه را 7-5 کند و پیروز مسابقه شود.

1958577

این اولین شکست دوران فعالیت جوکوویچ با از دست دادن سه مچ پوینت بود. همچنین سینر موفق شد سومین مسابقه را با رقیب قدرتمند خود در یازده روز را با پیروزی پشت سر بگذارد. او اولین این سری را هم پیروز شده بود اما حساس ترین آنها یعنی فینال تور نهایی تورین را واگذار کرد. همچنین این نتیجه باعث شد که سرنوشت صعود به بازی دابل سوم کشیده شود.

نکته جالب این بازی این بود که جوکوویچ از ماه می تنها در برابر سه بازیکن شکست خورده است. کارلوس آلکاراس، هلگر رونه و یانیک سینر. دو بازیکن اول بعد از پیروزی دو بار دیگر با جوکوویچ رو به رو شدند و هر بار سخت‌تر از بار قبل شکست خوردند. اتفاقی که انتظار می‌رفت برای سینر هم بیفتد اما این بازیکن نشان داد که چطور توانسته آلکاراس و دانیل مدودف را به عنوان غول‌های تنیس بعد از جوکوویچ یکی پس از دیگری مهار کند و با ذهنیت عالی و تکنیک بالا، نشان داد که توان فنی و روحیه رقابت با جوکویچ را هم دارد.

دیدگاه‌ها