کد خبر : 1982494 | 05 آذر 1402 ساعت 11:39 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

انوشیروانی: به دنبال تغییر نسل با چشم‌انداز موفقیت در 2026 و 2028 هستیم

معافیت وزنه‌برداران جوان را پیگیری می‌کنیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: هدف‌مان تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان پس از المپیک پاریس و با چشم‌انداز موفقیت در بازی‌های آسیایی 2026 و المپیک 2028 است.

معافیت وزنه‌برداران جوان را پیگیری می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سجاد انوشیروانی درباره قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان در رقابت‌های جهانی مکزیک و کسب 15 مدال رنگارنگ در این رویداد اظهار داشت: خدا را شاکریم که تیم ایران پس 5، 6 سال توانست باز هم قهرمان جهان شود. ما از روز اول حضور در فدراسیون برای این تیم برنامه‌ریزی کردیم و نفراتی را انتخاب کردیم که ماحصل آن‌ها کسب این مدال‌ها و عنواین ارزشمند بود و خدا را شکر که برنامه‌ریزی‌ها نتیجه‌بخش بودند. البته یکی دو نفر دیگر نیز می‌توانستند مدال‌آور باشند، اما به هر حال بی‌تجربه بودند و قطعاً در رویدادهای آینده می‌توانند به موفقیت برسند و رکوردهای بهتری را ثبت کنند. خوشبختانه ملی‌پوشان افزایش چشم‌گیر در رکوردها داشتند و این موضوع حاصل یک برنامه‌ریزی خوب و به ثمر نشستن زحمات کادر فنی و ورزشکاران است.

وی افزود: هدف اصلی که ما دنبال می‌کنیم، موضوع تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان است. تعدادی از اعضای تیم جوانان پس از المپیک جایگزین می‌شوند و این کار با چشم‌انداز موفقیت در بازی‌های آسیایی 2026 ژاپن و المپیک 2028 لس‌آنجلس صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره جلسه روز گذشته با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: از وزارت ورزش و کمیته المپیک تشکر می‌کنم که حمایت‌های خوبی را از وزنه‌برداری انجام می‌دهند. برنامه‌ریزی کمیته المپیک برای حمایت از ما در نوع خودش بی‌نظیر است و تاثیر به‌سزایی در روحیه ورزشکاران کادر فنی در آستانه رویداد المپیک دارد. همچنین وزیر ورزش به دنبال برطرف کردن موانع پیش‌روی فدراسیون‌هاست و اینگونه جلسات که با حضور مسئولان رده بالای ورزش کشور انجام می‌شود، می‌تواند مشکل‌گشای فدراسیون‌ها باشد.

انوشیروانی عنوان کرد: ما در این جلسه مسائل و مشکلات و همچنین مباحث مالی را هم مطرح کردیم و قول‌های مساعدی داده شد که جای تشکر دارد. خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک با دیدگاه حمایتی به وزنه‌برداری نگاه می‌کنند.

وی درباره مطرح شدن موضوع احتمال معافیت ملی‌پوشان تیم وزنه‌برداری جوانان از خدمت سربازی گفت: پس از خبر معافیت اعضای تیم والیبال جوانان پس از قهرمانی در جهان، این موضوع پیرامون وزنه‌برداری نیز مطرح شده است. ما این مسئله را از نهادهای مربوطه از جمله سازمان نظام‌وظیفه پیگیری می‌کنیم تا اگر ملی‌پوشان تیم جوانان شامل چنین چیزی شوند، بتوانند از آن بهره ببرند.

دیدگاه‌ها