کد خبر : 1982525 | 05 آذر 1402 ساعت 13:11 | 85K بازدید | 170 دیدگاه

ماجرای جنجالی فولادشهر به روایت یک شاهد عینی

کاری که نکونام دوباره انجام نمی‌دهد!

سماجت کمرا من و چرخش مداوم دور سرمربی استقلال پس از تساوی تلخ در اصفهان باعث واکنش نکونام و کادرفنی استقلال شد.

کاری که نکونام دوباره انجام نمی‌دهد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از سوت داور در پایان مسابقه فیلم‌بردار صداوسیمای اصفهان چندین‌و ‌‌چند دور جواد نکونام سرمربی استقلال را گشت تا شاید با بهترین تصویر را از سرمربی آبی‌ها بگیرد.

قبل از جنجال بزرگ آخر بازی، روی نیمکت قبلا بحث فیلم‌بردار در گرفته بود. ماجرا به میانه نیمه دوم بر‌می‌گشت که جواد نکونام روی یک خطا با داور چهارم صحبت می‌کرد و این فیلم‌بردار خود را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به سرمربی استقلال رساند تا شاید به‌زعم خودش بتواند صحنه‌ای جذاب را شکار کند. ابتدا نکونام از او‌ خواست که به محوطه خودش برود اما فیلم‌بردار پس از چند قدم عقب روی دوباره به جلو آمد که این‌بار نکونام با لحن جدی‌تری از او‌ خواست به جایگاهش برود و سپس علی سامره و جلال مرادی ناظر مسابقه به موضوع وارد شدند و فیلم‌بردار از پشت نیمکت استقلال دوان دوان راهی جایگاهش شد.

پس از پایان مسابقه جواد نکونام به درون زمین رفت و به بازیکنانش که از تساوی ناراحت بودند، خسته نباشید گفت تا اینگونه بتواند خستگی را از تنشان در بیاورد. او پس از بازگشت از زمین چمن به سمت آرش رضاوند که روی نیمکت نشسته بود از او خواست تا به رختکن برود و در همین حین فیلم‌بردار  چند بار دور او چرخید و به گفته شاهدین عینی جمله‌ای با کنایه و کری به سرمربی آبی‌ها گفت تا خشم نکونام فوران کند.

1958522

بولت هوادارحرکت جنجالی
نکو با وجود شلوغی همیشگی نیمکتش کنار خط به اعصاب خود مسلط است اما همان تک جمله او را لحظاتی از خود بی‌خود کرد. او با تحکم و ناراحتی سمت فیلم‌بردار رفت و در حرکتی که شاید خودش هم از آن پشیمان باشد هدفون را از روی گوش‌های فیلمبردار برداشت و‌ گفت مگر نمی‌شنوی می‌گویم نزدیک من نشو، چند بار باید یک چیز را بگویم، خجالت نمی‌کشی؟! و ....  در میان صحبت‌های نکونام با او، علی سامره، محمد نوازی و یکی دو نفر از اعضای نیمکت استقلال وارد ماجرا شدند و با زبانی تند‌تر از این فیلمبردار خواستند تا قانون را رعایت کند و (به قول معروف) روی مخ سرمربی تیمشان نرود.

پس از این صحبت‌ها و دلخوری شدید نکونام، او تصمیم گرفت که به کنفرانس نرود تا اینگونه هم ماجرا را تمام کرده باشد و هم اعتراض خود را به این داستان اعلام کند.

1958544

در سوی مقابل نیز خبرنگاران اصفهانی که البته از دور شاهد صحنه بودند در حمایت از همکاران خود در آمدند و خواستند میکسدزون را تحریم کنند که البته استقلالی‌ها مایل به صحبت نبودند و تنها علی سامره و مهدی هاشمی نسب دو عضو کادرفنی با خبرنگاران صحبت کردند و مابقی اعضا در میان سیل سلفی بگیران و هواداران تیم‌شان سوار اتوبوس شدند تا راهی فرودگاه شوند.

این شرح کل ماجرایی بود که در فولادشهر رخ داد و سرمربی استقلال که از تساوی عصبانی به نظر می‌رسید و کنترل خود را بی موقع از دست داد، در آن مقصر بود. البته که ماجرا آنقدرها جنجالی نیست و در فوتبال و به‌خصوص لب خط پیش می‌آید.

ضمن اینکه اگرچه از جواد نکونام انتظارها بیشتر است اما او هم با همه تجربه‌ ممکن است اشتباه کند.

البته در نهایت به نظر می‌رسد این شکل انتظارات از بازیکنان و مربیان در این سطح از هیجان و درگیری و انرژی، چیزی شبیه به شعارزدگی باشد. جواد نکونام اینقدر جاه‌طلب و بلندپرواز است که حتی تساوی در اصفهان برابر یکی از بهترین تیم‌های این فصل لیگ برتر را نیز نمی‌پذیرد و اینقدر عصبی می‌شود که شاید برابر یک رفتار غیرحرفه ای نیز واکنش نشان می‌دهد و این مسئله‌ای پذیرفته شده در فوتبال حتی در بالاترین سطح است.

ولو اینکه ساعتی قبل از بازی استقلال و ذوب‌آهن در اصفهان، در لیگ برتر انگلیس نیز سیتی و لیورپول به مصاف هم رفتند و حتی پپ گواردیولا که معمولا مربی آرامی است نیز در پایان بازی با داروین نونیز درگیر شد. در حقیقت در تئوری، انتظار از افراد در این سطح و جایگاه این است که تحت هر شرایطی خودشان را کنترل کنند، اما در بالاترین سطح نیز در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و هزاران مثال روشن در این رابطه وجود دارد.

دیدگاه‌ها