کد خبر : 1982733 | 06 آذر 1402 ساعت 07:10 | 33.1K بازدید | 15 دیدگاه

فیلمبردار می‌خواست از حلق نکونام تصویر بگیرد؟

حرف‌های جالب فریبا: یامگا یک دریبل هم نتوانست بزند!

پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم روی ریل موفقیت است و عملکرد خوبی در دیدار با ذوب‌آهن برجا گذاشته است.

حرف‌های جالب فریبا: یامگا یک دریبل هم نتوانست بزند!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به تساوی یک بر یک رسید اما همچنان صدرنشین مسابقات محسوب می‌شود. این بازی علاوه بر اتفاقات داخل مستطیل سبز حواشی دیگری هم داشت كه تا همین امروز ادامه پیدا كرده و مهم‌ترین آنها درگیری كادرفنی استقلال با یك تصویربردار بود

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در گفت و گویی که با روزنامه اعتماد داشته، درباره اتفاقات بازی با ذوب آهن بیان کرد: كلا بازی سخت بود، چون دیگر در دنیای فوتبال بازی آسانی نداریم. اینكه بخواهیم‌ فكر كنیم یك بازی راحت است اصلا این‌طور نیست. به عنوان مثال تیم ته جدولی صنعت نفت در كرمان به حریفش دو گل می‌زند یا سپاهان مقابل استقلال خوزستان، نتیجه‌اش به نفع سپاهان بود و هر كسی بازی را ندیده باشد گمان می‌كند سپاهان سه تا زده، ده تا هم نزده اما اصلا چنین چیزی نبود و بازی را دیدم كه اصلا باید مساوی می‌شد اما در دقایق آخر روی تجربه مغانلو یك گل دیگر زدند و بردند. امروزه فوتبال سخت است.

او با اشاره به عملکرد ذوب آهن در فصل جاری گفت: بازی با تیم‌های ربیعی دشوار است. ایشان خودش در این كارها باهوش است و یك گروه آنالیز بسیار قوی هم دارد و تیم‌هایش را براساس تاكتیك حریف می‌چیند. اگر دقت كرده باشید نقاط قوت استقلال را كاملا بسته بود. پرس سنگین از وسط زمین روی خط هافبك استقلال انجام می‌داد و وینگرهای چپ و راست تیم‌مان كاملا تعطیل بودند. یعنی یامگا یك دریبل هم ‌نتوانست بزند. در سوی مقابل جلالی هم همین‌طور چون رقیب روزنه نفوذ را بسته بود. در ادامه با تغییر تاكتیكی كه جواد داد كمی بچه‌ها جان گرفتند. در كل بازی سختی بود.

1728976

پیشكسوت استقلال ادامه داد: كسب مساوی در خارج از خانه مهم بود؛ ما در اول فصل به بچه‌ها می‌گوییم خارج از خانه یك‌ امتیاز و داخل خانه سه امتیاز كه در آخر می‌شود هر بازی دو امتیاز. ذوب‌آهن را ببینید، مثل ملوان بازیكنان ‌شاخصی ندارد اما بازیكنان در قالب تاكتیك كارشان را انجام می‌دهند. ذوب‌آهن‌ هم تیم بسیار تاكتیكی است، ضمن اینكه استقلال هم بسیار خوب بازی كرد به خصوص در خط دفاع. این را هم بگویم در نیمه ‌اول از شكل اصلی بازی خارج‌ شده بود. بیشتر اوت دستی بود كه البته ‌تمام تیم‌ها از آن استفاده می‌كنند. بازیكن حریف از وسط زمین توپ پرتاب می‌كند تا شش قدم‌ ما، البته ما هم مرادمند و حردانی را داریم كه ‌خوب پرتاب می‌كنند و در فوتبال ما جا افتاده است! در كل بازی خوبی بود و سرعت و درگیری لازم را داشت.

فریبا درباره عملکرد تیم داوری مسابقه خاطرنشان کرد: عكس پای مهری را دیدم‌. واقعا خطای كامیابی‌نیا اخراج داشت، البته نظر داوری نمی‌دهم بلكه فوتبالی و از روی تجربه می‌گویم.

مربی سابق استقلال درباره حواشی پیش آمده پس از بازی گفت: من همیشه سعی كردم‌ در مصاحبه‌هایم‌ منطق را هم‌ لحاظ كنم ‌اما ‌ندیدم ‌چه اتفاقی رخ داد. بعدا یك فیلمی ‌آمد كه دیدم در هیچ ‌جای دنیا شما نمی‌بینید. فشار و ضربان مربی بالا رفته ‌فیلمبردار سی سانت با سرمربی فاصله‌ دارد. كجا دیدید ‌كه فیلمبردار تا این حد به سرمربی نزدیك‌ شود و به قول آقای سامره آمده بود‌ توی ‌حلق مربی ما!

1958848

فریبا ادامه داد: وقتی روی نیمكت نشستید گاهی صدای قلب خودتان را می‌شنوید یعنی تا این حد فشار روی مربیان است‌. نمی‌دانم چه به هم‌ گفتند اما آن فیلمبردار كار درستی نكرد و باید فاصله نرمال را حفظ می‌كرد یا می‌گذاشت فشار از روی مربی برداشته شود بعد كارش را انجام دهد. مگر در ده بازی از این حركات دیده ‌بودید؟ من اخلاق‌مدار هستم و این‌ چیزها را ندیدم.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه نکونام در گذشته با یحیی گل محمدی هم وارد چالش رسانه‌ای شده بود، تاکید کرد: ما صحبت‌مان لب خط بود. این را بگویم‌ بازی لیورپول و سیتی را دیدم.‌ بازی مساوی شد و فوق‌العاده زیبا بود اما وقتی شب از اینترنت مصاحبه‌های دو مربی را گوش دادم‌ كیف كردم كه چقدر به هم احترام گذاشتند. هر جفت‌شان گفتند ما شانس آوردیم مساوی كردیم اما مگر می‌شود در یك بازی دو تیم شانس بیاورند؟ اگر فوتبال اروپا را می‌بینیم ‌این چیزها را هم یاد بگیریم. نه بازیكنان و نه مربیان و نه مدیران ما یاد نمی‌گیرند. فقط مدل موهای‌مان را آن‌طور نكنیم و از رفتارشان هم‌ یاد بگیریم. من دوست دارم تیمم همه را ببرد، چون عمرم‌ در این تیم‌ گذشته اما یك‌ جاهایی نمی‌شود از برخی چیزها گذشت، مثلا از بازی ‌خوب ذوب‌آهن نمی‌شود گذشت، اگر بگذریم منطق نداریم.‌

دیدگاه‌ها