کد خبر : 1982735 | 06 آذر 1402 ساعت 12:45 | 101.4K بازدید | 64 دیدگاه

همه گلزن، حتی مدافعان!

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

شایسته‌ترین بازیکنان این هفته لیگ برتر با نظر کارشناسان انتخاب شدند.

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر با انجام هفت مسابقه جذاب و البته معوقه شدن یک بازی (پرسپولیس و نساجی) پیگیری شد که چهار تیم با نمایش بهتر و شایسته نسبت به حریفان خود به پیروزی رسیدند، اما با این وجود سه بازی هم با وجود جذابیت زیاد تساوی را به دنبال داشت.

زیباترین بازی هفته را استقلال خوزستان و سپاهان به نمایش گذاشتند که عملکرد دو تیم و برتری سه بر یک طلایی پوشان موجب شد تا سه بازیکن شایسته از این دیدار به جمع برترین‌های هفته برسند.

ذوب‌آهن و استقلال هم دیگر مسابقه جذاب هفته را انجام دادند که هر کدام هم یک ستاره داشتند و صنعت نفت آبادان نیز با درخشش دو بازیکن خود به برد ارزشمندی در زمین مس رفسنجان رسید تا از قعر جدول فاصله بگیرد.

تراکتور با عملکرد بهتر نسبت به فولاد خوزستان و بازی درخشان دو هافبک میانی خود صاحب سه امتیاز خانگی شد و شمس‌آذر نیز تیم مدعی گل‌گهر را متوقف کرد که مهره هجومی و گلزن آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت و ملوان انزلی نیز با نمایش عالی مدافع چپ خود از سد هوادار گذشت که اسامی این 11 مهره تاثیرگذار هفته یازدهم لیگ برتر به همراه شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

مهارتوپدروازه‌بان

بولت مس رفسنجانپیام پارسا (صنعت نفت)
برد ارزشمند برای صنعت‌نفت در ورزشگاه مس رفسنجان با درخشش گلر جوان این تیم به‌دست آمد. دروازه‌بانی که هفت شوت در چارچوب را به زیبایی مهار کرد و سیوهای فوق‌العاده او کاری کرد تا تیم آماده نارنجی‌پوش نتواند دوباره در خانه به برتری برسد. پیام پارسا بهترین نمایش فصل خود را در ترکیب صنعت‌نفت آبادان مقابل مس رفسنجان ارائه داد تا تیمش را از بحران خارج کند و به برتری برساند. پارسا که در ابتدای فصل نتوانسته بود نمایش خوبی داشته باشد، مهره کلیدی عبدالله در رفسنجان بود که امیدوار به تداوم این روند است.

1956327

دفاعمدافعان

بولت سپاهانسیاوش یزدانی (سپاهان)
در شرایطی که ژوزه مورایس تصمیم به نیمکت‌نشینی ۵ بازیکن تاثیرگذارش در بازگشت از اردوی تیم ملی ایران داشت، مهره‌هایی مثل سیاوش یزدانی وظیفه سنگینی را روی دوش خود می‌دیدند که توانستند در بخش دفاعی فوق‌العاده و کم نقص کار کنند. یزدانی که همراه با هادی محمدی در قلب خط دفاعی قرار گرفته بود و در نیمه دوم به همراه دانشگر بازی می‌کرد، در نبردهای هوایی مقابل تیم سخت‌کوش استقلال خوزستان موفق بود و در تقابل زمینی هم بارها موثر کار کرد و البته دو بار هم دروازه تیمش را در آستانه فروپاشی نجات داد و یکی از بهترین‌هایشان در این هفته بود.

1957790

بولت استقلالآرمین سهرابیان (استقلال تهران)
حضور دوباره‌اش در خط دفاعی استقلال انرژی مضاعف و توان بیشتری به عقب زمین آبی‌ها داده بود که توانست علاوه بر نمایش موثر در فاز دفاعی، در بخش هجومی هم درخشان کار کند. آرمین سهرابیان که انگیزه زیادی با حضور در ترکیب استقلال داشت، با یک شلیک دیدنی از میانه زمین تک گل تیمش را در فولادشهر به ثمر رساند و نقش موثری در ادامه روند شکست‌ناپذیری استقلال داشت. او البته به دنبال بسته ماندن دروازه تیمش در این دیدار هم بود که یک گل به خودی این فرصت را از آن‌ها گرفت ولی با این وجود آرمین روی همان گل خورده نقش منفی نداشت.

1958724

بولت سپاهانآریا یوسفی (سپاهان)
بدون شک می‌توان او را یکی از بهترین‌های هفته نامید؛ بازیکن کم‌سن و سالی که در فهرست ۳۰ نفره تیم ملی در فیفادی اخیر قرار گرفته بود و پس از اینکه به ازبکستان اعزام نشد، به تمرینات سپاهان بازگشت و به جای رامین رضاییان برای نخستین‌بار در این فصل در پست دفاع راست مقابل استقلال خوزستان به کار گرفته شد و توانست در همان نیمه نخست با زدن دو گل تماشایی با یک شوت بیرون پا و یک فرار از بین مدافعان حریف و ضربه فنی، نقش کلیدی در بردشان داشته باشد. آریا یوسفی بارها از حملات استقلال خوزستان از سمت خود جلوگیری کرد و در فاز هجومی هم مثل رامین موثر بود و در لحظات پایانی هم که رضاییان به زمین آمد، تجربه بازی در پست دفاع چپ را نیز به‌دست آورد.

1957799

بولت سرشاخهپدرام قاضی‌پور (ملوان)
شاید اگر بازی ملوان انزلی در زمین هوادار تهران را نگاه می‌کردید، او را مهاجم مهدی تارتار می‌دانستید، اما در اصل این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفته بود که بیشتر در محوطه جریمه حریف دیده می‌شد! پدرام قاضی‌پور نه تنها در بخش دفاعی که سمت چپ را قبضه کرده بود و نگذاشت وینگرها بازیکنان کنار زمینه هوادار از سمتش حرکت خاصی را انجام بدهند، بلکه در بخش هجومی نیز بیشترین فرصت جدی را روی دروازه حریف خلق کرد و در نهایت با سماجت خود موفق شد تک گل برتری تیمش را به نامش بزند و با شایستگی به تیم هفته برسد.

1958112

هافبکهافبک‌ها

بولت تراکتورسید مهدی حسینی (تراکتور)
مدت‌ها منتظر بود تا پاکو خمس دوباره او را در ترکیب تراکتور قرار بدهد و بتواند توانایی‌ها و شایستگی‌های خود را به رخ سرمربی اسپانیایی بکشد که مقابل فولاد خوزستان این شانس را به‌دست آورد و بهترین بازی را به نمایش گذاشت تا قلب هواداران پرشور تبریزی برود، سید مهدی حسینی که در هفته چهارم لیگ برتر به روند شکست‌های تراکتور پایان داد و با یک پاس گل دیدنی تیمش را به برتری مقابله مثل رفسنجان رساند در دیدار برابر فولاد خوزستان هم در هر دو نیمه با دو شوت روی پای استثنایی گلزنی کرد و علاوه بر آن با دوندگی و عملکرد پرتلاش خود در وسط زمین کاری کرد تا بهترین بازیکن هفته باشد.

1958552

بولت تراکتورگوستاوو واگنین (تراکتور)
همه از این بازیکن بازی‌های خوبی در تراکتور در ذهن دارند اما بدون شک یکی از آن‌ها را همین هفته برابر فولاد خوزستان به نمایش گذاشت. گوستاوو واگنین پاس گل اول تراکتور را به خوبی برای مهدی حسینی مهیا کرد و قبل و بعد از آن هم در وسط زمین جولان می‌داد و کاری کرد تا خط میانی فولاد را از کار بیندازد. گوستاوو در انتقال توپ برای تراکتور به بازیکنان کنار زمین هم عالی کار کرد و از طرف دیگر شاید بتوان کم اشتباه‌ترین بازی فصل او را برای واریز سه امتیاز به حساب تیمش دانست.

1959109


وینگروینگرها

بولت استقلالجواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)
شاید جالب باشد که از استقلال خوزستان و شکست سه بر یک خانگی مقابل سپاهان یک بازیکن در تیم هفته جای گرفته باشد، اما عملکرد جواد آقایی‌پور در این مسابقه‌ی سخت آن‌قدر درخشان بود که نتوان از قرار گرفتن نامش در این بین خودداری کرد. مهاجم سرعتی و تکنیکی استقلال خوزستان بارها با فرارهای تند و تیز خود از بین مدافعان طلایی‌پوش دردسرساز شد و اگر بدشانس نبود سه حمله او و اقدام به باز کردن دروازه نیما میرزازاد به نتیجه می‌نشست ولی با این وجود این فرصت را به‌دست نیاورد و بازی خوبش همراه با گل نبود.

1946490

بولت ذوب آهنمجید علیاری (ذوب‌آهن)
محمد ربیعی تصمیم گرفت پس از رهایی این بازیکن از مصدومیت او را مقابل آلومینیوم اراک به عنوان یار جانشین به زمین بفرستد که عملکردش در آن بازی آن‌قدر تاثیرگذار بود که برابر نساجی مازندران فیکس شد و یک گل به ثمر رساند و این هفته هم در جدال با استقلال تهران دوباره در بین ۱۱ نفر قرار گرفت. مجید علیاری که تجربه گلزنی مقابل استقلال را در گذشته داشته، با لباس ذوب‌آهن هم تلاش زیادی کرد تا این کار را در انجام بدهد که بالاخره در دقایق پایانی به این مهم رسید و شوت او پس از برخورد به مهدی مهدی‌پور به تور دروازه چسبید و نگذاشت روند خوب تیمش قطع شود.

1958755

مهاجممهاجمان

بولت ذوب آهنرحمان جعفری (شمس‌آذر)
شمس آذر که در هفته‌های گذشته مقابل همه حریفان خود خطرناک ظاهر شده بود، سعی داشت برابر گل گهر هم نتیجه بگیرد و در این بازی خانگی شروع خوبی داشته باشد که همین اتفاق را رقم زد و توانست در دقیقه ۱۴ روی یک ارسال از جناح راست و ضربه سر تماشایی رحمان جعفری دروازه محمدرضا اخباری را باز کند و دوباره به روند خوب خود ادامه بدهد. جعفری که پیش از این دو گل برای شمس‌آذر به ثمر رسانده بود، انگیزه زیادی برای بهبود این آمار داشت و توانست مقابل گل گهر گلزنی کند. او در ادامه نیز با فرارهای تند و تیز خود سعی در زدن گل‌های بیشتر داشت و بدون شک جزء بهترین‌های شمس آذر تازه وارد محسوب می‌شود.

1958784

بولت مس رفسنجانعلی یوسف (صنعت نفت)
هرچند مدافع عراقی مثل رفسنجان در این هفته سرحال نبود، اما مهاجم هم‌وطن او در صنعت‌نفت استثنایی کار کرد. علی یوسف برای اینکه تیم عبدالله ویسی مقابل مس رفسنجان به برتری برسد، نقش اصلی را ایفا کرد که توانست یک پاس گل عالی بدهد و یک گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا او هم جزء بهترین‌های هفته قرار بگیرد و یک نمایش موثر دیگر از خود ثبت کند. علی یوسف در این فصل توانسته بازی‌های موثری در خط حمله آبادانی‌ها داشته باشد و هر زمان که توپ را دراختیار دارد، خطرناک ظاهر شود که برابر مس رفسنجان هم همین‌طور بود.

1958051

دیدگاه‌ها