کد خبر : 1982882 | 06 آذر 1402 ساعت 18:33 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

تمام چشم‌ها به جام جهانی دوخته شد

معرفی برترین اسکی‌بازان هفته جهان

برترین‌های اسکی جهان این روزها در مسابقات مختلفی که در سراسر جهان در جریان است، معرفی می‌شوند.

معرفی برترین اسکی‌بازان هفته جهان

به گزارش "ورزش سه"، این روزها تنور مسابقات اسکی در سراسر جهان داغ است و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی به مسابقات جام‌جهانی اسکی که در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است، چشم دوخته‌اند.

* آمریکا و اتریش میزبان مسابقات جذاب اسکی آلپاین
در هفته چهارم جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان اسکی‌بازان برتر جهان در کلینگتون آمریکا در دو رشته مارپیچ بزرگ و کوچک به مصاف یکدیگر رفتند. در رقابت‌های مارپیچ بزرگ لارا گوت سوئیسی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. این اسکی‌باز ۳۲ ساله در هفته نخست رقابت‌های جام‌جهانی این فصل نیز موفق شده بود در همین رشته عنوان نخست را کسب کند. دارنده سه مدال المپیک زمستانی حالا امیدوار است با تداوم روند خود در رقابت‌های این فصل بتواند مقام اول را در رشته مارپیچ بزرگ بدست بیاورد.

1959296

اما آلیس رابینسون پدیده ۲۱ ساله استرالیایی هفته چهارم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان بود که در جایگاه دوم مسابقات مارپیچ بزرگ ایستاد تا پس از دو سال و ۸ ماه بار دیگر بر روی سکوی مسابقات مارپیچ بزرگ جام‌جهانی قرار بگیرد. میکائیلا شیفرین آمریکایی چهره سرشناس اسکی‌ آلپاین زنان نیز با قرار گرفتن در جایگاه سوم به کار خود در این رشته پایان داد.

اما در رقابت‌های مارپیچ کوچک زنان، میکائیلا شیفرین جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. شیفرین ۲۸ ساله که در اولین مسابقه مارپیچ کوچک این فصل نیز عنوان نخست را بدست آورده بود حالا برای کسب جایگاه نخست این ماده برای رقبای خود خط و نشان جدی کشیده است.
در هفته چهارم جام‌جهانی اسکی آلپاین و در مسابقات مارپیچ کوچک پترا ولهوا اسکی‌باز سرشناس اهل اسلواکی مقام دوم را کسب کرد و وندی هولدنر سوئیسی عنوان سوم را بدست آورد.

1959297

پیش از این هفته سوم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان به میزبانی زرمت – سروینیا در ایتالیا به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی لغو شده بود. وزش باد شدید در پیست مسابقه در نهایت برگزارکنندگان را به این نتیجه رساند که برای حفظ ایمنی اسکی‌بازان هفته سوم جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان لغو شود.
هفته پنجم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان دوم و سوم دسامبر به میزبانی ترمبلند کانادا برگزار خواهد شد.

همچنین در هفته دوم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین مردان که به میزبانی گارگل اتریش و در رشته مارپیچ کوچک برگزار شده بود، هر سه سکوی اول تا سوم به نمایندگان کشور میزبان رسید. در این مسابقه مانوئل فلر ۳۱ ساله با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه در مجموع دو مانش در جایگاه نخست قرار گرفت تا برای سومین بار در طول دوران ورزشی خود به مدال طلای مسابقات مارپیچ کوچک جام‌جهانی دست یابد. فلر در پایان فصل گذشته مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین در جایگاه پنجم رشته مارپیچ کوچک قرار گرفته بود.

1959299

دیگر اسکی‌باز اتریشی یعنی مارکو شوارتز در پایان هفته سوم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین مردان عنوان دوم را بدست آورد. این اسکی‌باز ۲۸ ساله که فصل گذشته را با ایستادن در جایگاه سیزدهم مسابقات مارپیچ کوچک به پایان رسانده بود، حالا امید بسیاری دارد در فصل پیش رو بتواند با جایگاه بهتری فصل را به اتمام برساند.

مایکل مت ۳۰ ساله اتریشی نیز در هفته سوم مسابقات جام‌جهانی جایگاه سوم را در رشته مارپیچ کوچک کسب کرد. کسب این جایگاه برای مایکل مت بیش از هر چیزی حائز اهمیت بود، زیرا آخرین باری که این اسکی‌باز بر روی سکوی مسابقات مارپیچ کوچک قرار گرفت حدودا ۵ سال پیش بود.
هفته سوم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین مردان به میزبانی بیور کریگ آمریکا در رشته‌های دانهیل و سوپرجی دنبال خواهد شد.

دیدگاه‌ها