کد خبر : 1983145 | 07 آذر 1402 ساعت 15:06 | 16.3K بازدید | 6 دیدگاه

رکورد بیشترین دقایق بازی در NBA شکسته شد

لبران جیمز با عبور از کریم عبدالجبار، رکورددار بیشترین دقایق بازی در NBA شد.

رکورد بیشترین دقایق بازی در NBA شکسته شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، لبران جیمز فوق‌ستاره تیم لس‌انجلس لیکرز با عبور از کریم‌ عبدالجبار افسانه‌ای، قهرمان ۶ دوره رقابت‌های لیگ NBA، رکورددار بیشترین دقایق بازی در این مسابقات شد. 

تا پیش از بازی امروز تیم‌های لیکرز و فیلادلفیا، کریم عبدالجبار با ۶۶۲۹۷ دقیقه بازی در فصل عادی و پلی آف NBA، از این نظر رکورددار بود اما اکنون لبران جیمز با ۶۶۳۱۸ دقیقه بازی، این رکورد را هم از کریم عبدالجبار گرفت.

اسطوره لس‌آنجلس لیکرز در بازی امروز این تیم مقابل فیلادلفیا سونی‌سیکسرز، ۳۰ دقیقه در زمین حضور داشت و ۱۸ امتیاز و ۵ پاس گل را به ثبت رساند.
                         
رکورد امتیاز آورترین بازیکن تاریخ NBA نیز پیش از این در اختیار کریم عبدالجبار افسانه‌ای بود که سال گذشته توسط لبران جیمز شکسته شد و اکنون نیز با بیش از ۳۹ هزار امتیاز در اختیار این فوق ستاره است.

لبران جیمز که یکی از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ به شمار می‌رود، چهار بار قهرمان NBA (دو بار با میامی، یک بار با کلیولند و یک بار با لیکرز) شده است، چهار بار عنوان MVP فینال NBA و چهار بار هم عنوان با ارزش‌ترین بازیکن فصل NBA را به دست‌آورده است. او همچنین دو مدال طلای المپیک (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) را هم در کارنامه خود دارد.

دیدگاه‌ها