کد خبر : 1983954 | 11 آذر 1402 ساعت 11:49 | 2.2K بازدید | 2 دیدگاه

از مدال‌آوران ایران در المپیک تقدیر می‌شود

تزریق بودجه 50 میلیاردی به فدراسیون‌ها

در جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تزریق بودجه 50 میلیاردی به فدراسیون‌ها تصویب شد.

تزریق بودجه 50 میلیاردی به فدراسیون‌ها

به گزارش "ورزش سه"، کمیته ملی المپیک با توجه به صرفه جویی در برخی از بخش‌ها، تصمیم گرفته 50 میلیارد بودجه اضافه‌تر از آنچه قبلا اعلام شده بود را به فدراسیون‌های ورزشی واریز کند؛ البته که میزان این بودجه بر اساس مدال‌آوری و شانس موفقیت رشته‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، بعد از پایان نشست هیئت اجرایی گفت: "اولین بحث امروز درمورد متمم بودجه برای فدراسیون‌ها بود. حدود 50 میلیارد تومان با توجه به صرفه‌جویی در هزینه‌های هانگژو، پیش‌بینی کردیم بتوانیم مجدد به فدراسیون‌ها کمک کنیم. البته در قالب شاخص‌هایی که ارزیابی بازی‌های آسیایی داخل آن است. نگاهی به رشته‌های المپیکی و شانس کسب سهمیه داشتیم. مباحث مدیریت مدنظر رئیس، اعضای هیئت اجرایی و مجموعه کمیته نیز لحاظ شده است. ان‌شاءالله بتوانیم ظرف یک تا 2 ماه آینده برای برگزاری اردوها و کسب سهمیه نیاز به کمک دارند یا تلاش ویژه‌ای در بازی‌های آسیایی داشتند، اختصاص بدهیم. هیئت اجرایی و رئیس کمیته نیز رشته‌هایی که در هانگژو تلاش ویژه داشتند، دیدند و شاید هم این اقدام، یک تقدیر غیرمستقیم برای آنها باشد."

همچنین هاشمی از برگزاری یک مراسم برای تقدیر از مدال‌آوران تاریخ ایران در المپیک خبر داده است: "حمایت از برگزاری سده المپیک به بهانه رونمایی از صدای مرحوم تختی قرار شد کمیته ملی المپیک مراسمی را داشته باشد و از همه کسانی که در طول تاریخ المپیک برای ایران مدال گرفته‌اند اگر در ایران هستند از آنها تقدیر شود اگر نیستند حمایت کنیم بیایند و در مراسم حضور داشته باشند. در غیر این صورت به شکل مجازی از آنها دعوت کنیم در مراسم حضور داشته باشند که این یک کار خوب و بزرگی است که به نظر برای نخستین بار از اتفاق می‌افتد."

دیدگاه‌ها