کد خبر : 1983975 | 11 آذر 1402 ساعت 13:02 | 53.3K بازدید | 13 دیدگاه

انتقالی که نهایی نشد

تماس ژاوی با ستاره اتلتیکو: به بارسا بیا

زمستان دو سال پیش آلوارو موراتا پس از تماس ژاوی تا یک‌قدمی بارسا رفت ولی در نهایت انتقال او منتفی شد.

تماس ژاوی با ستاره اتلتیکو: به بارسا بیا

به گزارش "ورزش سه"، موراتا یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود و شاید بهترین فصل خود در اتلتیکو را پشت سر می‌گذارد. او در 17 بازی توانسته 12 گل بزند (هفت گل در لالیگا) و سه پاس گل نیز بدهد. 

کاپیتان کنونی تیم ملی اسپانیا می‌توانست الان در خط حمله بارسلونا بدرخشد، ولی انتقال او دو سال پیش در آخرین لحظات منتفی شد. موراتا فردا شب همراه با گریزمان بزرگترین تهدید برای بارسلونا خواهد بود.

1724130

زمستان دو سال پیش موراتا قرضی از اتلتیکو برای یوونتوس بازی می‌کرد و ژاوی او را برای تقویت خط حمله بارسا می‌خواست. ژاوی تازه کارش را در بارسا شروع کرده بود و متوسط گلزنی تیمش 1.33 در هر بازی بود (در مقایسه با 2.33 فصل قبل‌تر با حضور مسی).

ژاوی با موراتا تماس گرفت و به او گفت به بارسا بیا که به تو نیاز واجب داریم. موراتا هم پاسخ مثبت داد ولی همه چیز به نظر نهایی سیمئونه و میگل آنخل خیل (مدیر عامل اتلتیکو) بستگی داشت. یووه تازه ولاهوویچ را خریده بود و موراتا تصور می کرد در یوونتوس به او دیگر بازی نخواهد رسید. انتقال او در شرف نهایی شدن بود ولی در آخرین لحظات اتلتیکو مخالفت کرد. 

1961205

سیمئونه می‌دانست که رفتن موراتا به بارسا یعنی تقویت کردن رقیب مستقیم به خصوص که دو تیم 6 روز بعد از انتقالات زمستانی باید در نوکمپ به مصاف هم می‌رفتند (برتری 4-2 بارسا). توافق اولیه روی انتقال قرضی پنج میلیون یورویی و سپس بند خرید اجباری 35 میلیون یورویی بود. در این صورت اتلتیکو مجبور نبود بند خرید 40 میلیون یورویی گریزمان را بپردازد، بازیکنی که از بارسا قرضی برای اتلتیکو بازی می‌کرد. با این حال تصمیم بر این شد موراتا تا پایان فصل در یووه بماند و به بارسا نرود.

دیدگاه‌ها