کد خبر : 1984242 | 12 آذر 1402 ساعت 13:12 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

کار راحت انگلیس برای صعود؛

نگاهی جامع به گروه C یورو 2024

در گروه C یورو ۲۰۲۴، قطعا انگلیس برای صعود خیال راحت‌تری نسبت به تیم‌های اسلوونی، دانمارک و صربستان خواهد داشت.

نگاهی جامع به گروه C یورو 2024

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی یورو 2024، مسابقاتی که قرار است کمتر از شش ماه دیگر به میزبانی آلمان برگزار شود، دیشب صورت گرفت که در آن وضعیت بسیاری از گروه‌ها مشخص شد و در این مطلب مروری خواهیم داشت بر روی گروه C که در آن قرار است انگلیس، دانمارک، صربستان و اسلوونی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

انگلیس-صربستان
این جدال قطع برای فوتبال‌دوستان از حساسیت خاصی برخورددار خواهد بود. اگر چه تابه‌حال با یکدیگر تقابل نداشته‌‌اند اما رویارویی ستارگان دو تیم در خط هافبک و خط حمله قطعا یک رقابت تمام عیار خواهد بود. از لحاظ فرهنگی هم اگر بخواهیم این دیدار را بررسی کنیم اگر چه در قرن نوزدهم، صربستان از نگاه سیاست‌مداران بریتانیایی تهدیدی برای صلح حوزه بالکان به شمار می‌رفت اما مدت‌هاست که از لحاظ سیاسی روابط خوبی با یکدیگر دارند و حال باید برای نخستین‌بار جدال این دو تیم را در سرزمین ژرمن‌ها مشاهده کنیم.

دانمارک-اسلوونی
6 دیدار پیش از این بین دو تیم بوده که سهم دانمارک از این دیدار 5 برد و 1 تساوی بوده و تابه‌حال اسلوونی در این بازی نتوانسته به برد برسد. قطعا حضور یان اوبلاک برابر ستارگان سرسام آور دانمارکی از جذابیت‌های خاص یورو 2024 باشد. 

صربستان-اسلوونی
پس از جنگ ده روزه دو کشور در سال 2000، این روزها روابط دیپلماتیک بهتری دارند اما این دیدار می‌تواند تا حدودی بسیاری به بحث صعود تیم سوم این گروه کمک کند. از 4 دیداری قبلی، 2 تساوی رقم خورده و هر تیم یک برد داشته تا حالا باید دید در پنجمین تقابل دو تیم از سال 2010 تا امروز این‌بار قرار است کدام تیم طعم شیرین برد را بچشد.

انگلیس-دانمارک
هواداران انگلیس هنوز جمله کسپر اشمایکل را پیش از بازی نیمه نهایی یورو 2020 فراموش نکرده‌اند: حضور دانمارک هرگز شگفتی نبوده اما این انگلیس است که اگر به فینال برسد یک شگفتی خلق کرده است! 

دانمارک در نیمه نهایی یورو در اوج مشکلاتش و غیبت اریکسن در ومبلی به مصاف دانمارک رفت که در این بازی اگر چه دانمارک توانست بازی را در نتیجه 1-1 کنترل کند اما فودن این بازی را برای درخشش انتخاب کرده بود. پیش از آن هم دو تیم در جام جهانی 2002 در مرحله یک هشتم جدال داشتند ولی قبل‌تر در یورو 1992 در شرایطی که هیچ‌‍کس انتظار حضور دانمارک را نداشت با هم دیدار داشتند که در آن بازی هم انگلیس نتوانست قرمزپوشان را شکست دهد.

صربستان-دانمارک
صربستان از دیدار با دانمارک در مقدماتی یورو 2016 خاطرات خوبی ندارد. شکست سه بر یک و شکست دو بر صفر صرب‌ها مقابل دانمارک نتایجی است که این تیم هنوز نتوانسته در آن تغییری ایجاد دهد.

اسلوونی-انگلیس
اسلوونی در شرایطی مشابه سابقه پیروزی در برابر هیچ‌کدام از تیم‌های این گروه ندارد. انگلیس و اسلوونی در جام جهانی 2010 هم با یکدیگر جدال داشتند که قطعا هواداران اسلوونی دیدار پایانی دور مرحله گروهی آفریقای جنوبی را فراموش نمی‌کند. اسلوونی تنها با یک تساوی می‌توانست در اولین جام جهانی خود راهی مرحله حذفی شود و از طرف مقابل انگلیسی‌ که ادعای صعود راحت داشت، در آستانه حذف شدن بود اما به هر ترتیب دفوئه در نقشی ناجی این تیم ظاهر شد تا انگلیس به جمع شانزده تیم برتر جهان در سال 2010 بپیوندد.

دیدگاه‌ها