کد خبر : 1984270 | 12 آذر 1402 ساعت 16:26 | 19.2K بازدید | 51 دیدگاه

همه درهای صعود به روی ما باز است؛

خاطره بازی مورایس با بنزما، کانته، معیوف و گایاردو

سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید اگر فردا تیمش موفق به صعود از مرحله گروهی پس از 11 سال نشود، سال بعد برای رقم زدن این موفقیت تلاش خواهند کرد.

خاطره بازی مورایس با بنزما، کانته، معیوف و گایاردو

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنفرانس خبری پیش از مصاف با الاتحاد عربستان اینطور حرف‌هایش را درباره این مسابقه حساس آغاز کرد: همانطور که می‌دانید دیروز به کشور عربستان آمدیم. من آن رزهای زردی که در فرودگاه به ما دادند را با خودم نیاورده‌ام. استقبال خیلی گرمی از طرف نماینده باشگاه الاتحاد در فرودگاه به عمل آمد. می‌توانم بگویم برخی اوقات بازی فوتبال کمترین اهمیت را در فوتبال دارد و این اهمیتی که به ما در فرودگاه دادند بسیار قابل توجه بود. الاتحاد نماینده کشور بزرگ عربستان است که در آینده میزبان جام جهانی خواهد بود. به همین دلیل خواستم بابت استقبال گرمی که از ما داشتند، تشکر کنم.

او سپس درباره جریان فنی مسابقه بیان کرد: خب الاتحاد که به مرحله بعدی صعود کرده است. انتظار یک عملکرد خوب را از بازی فردا داریم. فوتبالی که به نظرم برای این است که بتوانیم دوست پیدا کنیم؛ برای اینکه بتوانیم شور و شوق خودمان را نشان بدهیم. تنها احساساتی که می‌توانیم توی زمین و فوتبال ببینیم این همبستگی و این شور و شوق است. نمی‌دانم فردا چه تیمی می‌برد. به نظرم فوتبال احترام گذاشتن به هوادار، احترام گذاشتن به مردم و احترام گذاشتن به کیفیتی است که در زمین نشان می‌دهیم.

یک خبرنگار عربستانی از مورایس پرسید که یازده سال از آخرین صعود سپاهان از مرحله گروهی گذشته و آیا او می‌تواند روز آینده این طلسم را بشکند. مورایس با تامل و با جملات جالب توجهی به این پرسش پاسخ داد: سوالی است که من را مجبور می‌کند فکر کنم. بعد با خودم می‌گویم و از خودم می‌پرسم پس من اینجا چه کاری می‌کنم؟! راهیابی به مرحله بعد یک دستاورد است و اینجا هستیم که یک دستاورد به دست بیاوریم. نمی‌خواهم بیشتر از این اشاره کنم. فردا یک بازی برابر الاتحاد داریم. همه درها به روی ما برای صعود به مرحله بعدی باز است. پس اگر توانستیم این کار را انجام بدهیم، خوشحال می‌شویم، اگر نه سعی می‌کنیم در مرتبه بعدی این کار را انجام بدهیم.

1961800

سوال بعدی را یک خبرنگار عربستانی از مورایس پرسید. او درباره نونو اسپریتو سرمربی سابق الاتحاد پرسید که شغل خود را به تازگی از دست داده و جانشین او یک مربی آرژانتینی است. مورایس در واکنش به این سوال که تغییرات نیمکت مربیگری الاتحاد کار او و سپاهان را سخت‌تر نمی‌کند، اینطور به آن واکنش نشان داد: توی فوتبال تغییرات زیادی هست. مربیان، بازیکنان، شرایط، حتی داورها و.... تمام این‌ها تغییر می‌کند. باید بتوانیم خودمان را وفق بدهیم. زندگی در حال تغییر کردن است و هیچ وقت یکسان نیست. حتی هیچ تیمی هم یکسان نخواهد بود. حتی اگر هفته گذشته با یک تیم بازی کرده باشید و این هفته دوباره با آن تیم بازی داشته باشید، آن تیم متفاوت خواهد بود. کاری که ما بکنیم این است که کار کنیم، آماده باشیم تا در برابر تیم‌ها عملکرد خودمان را نشان بدهیم.

او سپس در واکنش به این سوال با اشاره به شناختی که از مارسلو گایاردو سرمربی جدید زردپوشان عربستان دارد، اضافه کرد: من این مربی را کاملا می‌شناسم. من رئال مادرید بودم و او هم زمانی در رئال مادرید بود. تیم بستگی به رهبری‌اش دارد. الاتحاد همیشه الاتحاد است. چه با نونو (اسپریتو)، چه بدون نونو و چه حالا با مارسلو گایاردو. من در عربستان و تیم الهلال بوده‌ام. می‌دانم الاتحاد چه تیمی و با چه ارزش‌هایی است و در جده چقدر مردم این تیم را دوست دارند. خب ما هم آماده هستیم که رقابت داشته باشیم مقابل الاتحاد.

سوال آخر از مورایس این بود که آیا با توجه به اینکه سپاهان شانس صعود دارد و خط حمله قدرتمندی هم در اختیار کادر فنی است، آیا این امکان وجود  دارد که تیم با رویکردی تهاجمی و برای کسب 3 امتیاز وارد میدان شود. سرمربی پرتغالی سپاهان به این سوال اینطور واکنش داشت: خوشحالم برابر تیمی بازی می‌کنیم که یک بازیکن تونسی داشت. زیاد دور نرویم. بازیکنانی هم در الشباب بودند. یعنی بازیکنانی که من آن‌ها را می‌شناسم و شاگردان خودم بوده‌اند؛ مثل معیوف و ... ما مقابل تیمی بازی می‌کنیم که یک سری از بازیکنان آن‌ها را می‌شناسم. مثل کریم که 3 سال با من در رئال مادرید بود. بازیکن جوان‌تر مثل فابینیو. فابینیو را مورینیو به تیم بزرگسالان آورد. من زمان خیلی زیادی را با این بازیکن گذراندم. ژوتا که اینجا هست. کانته که بازیکن چلسی بود و من هم مربی چلسی بودم. می‌دانید الان باعث افتخار است که مقابل این تیم بازی کنیم.

مورایس اینطور حرف‌هایش را خاتمه داد: شاید اگر شرایط طبیعی‌تر بود، می‌گفتیم نتیجه مساوی‌تر خواهد بود. حالا سخت یا آسانش را کاری نداریم. الاتحاد تیم باکیفیتی است و ما هم باید با کیفیت عمل کنیم. می‌دانید بازی‌ها فرقی نمی‌کند که چند گل بزنی یا چند گل بخوری. ما هم نمی‌دانیم که فردا قرار است چند گل بزنیم یا چند گل بخوریم. چیزی که هست اینکه باید عملکرد خوب از خودمان نشان بدهیم. تیم حریف تیم قابل احترامی است. آینده را نمی‌دانیم چه می‌شود و باید برویم جلو و ببینیم چه می‌شود.

دیدگاه‌ها