کد خبر : 1984383 | 12 آذر 1402 ساعت 21:34 | 17K بازدید | 30 دیدگاه

نسل ما فاصله کمتری با مردم داشت؛

استیلی: برای صعود به جام جهانی حواله گرفتم

حمید استیلی تایید کرد که اعضای تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی ۹۸ حواله خودرو دریافت کرده‌اند.

استیلی: برای صعود به جام جهانی حواله گرفتم

به گزارش "ورزش سه"، حمید استیلی که امشب در مراسم شب حسین کلانی حاضر شده بود، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دیدار پرسپولیس و الدحیل گفت: با وجود اینکه پرسپولیس در بازی رفت توانست پیروز شود، اما بازی سختی است و محکوم به برد است. پرسپولیس با پشتوانه هوادارانی که به استادیوم می‌آیند، وارد بازی می‌شود و چمن استادیوم که تا حدودی خوب شده و بازیکنان هم با این تفکر می‌آیند که هم بازی را ببرند و هم تعداد گل‌ها را بیشتر کنند؛ این تفکر در سرمربی تیم هم هست، چون به تفاضل گل نیاز است و در رقابت با شارجه کار به تفاضل گل می‌کشد. امیدوارم با حمایت هواداران بتوانند بازی خوبی انجام بدهند.

او درباره ضعف پرسپولیس در خط حمله و مشکل گلزنی این تیم گفت: این موضوع برای الان نیست و باید از اول فصل به فکر آن می‌بودند. چندین هفته است که پرسپولیس در بحث گلزنی با مشکل مواجه است. با اینکه کانال‌های کناری مثل ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه اضافه می‌شوند، در زدن ضربات آخر کم‌دقت هستند. علاوه بر این موقعیت هم ایجاد نمی‌شود؛ باید موقعیت هم ایجاد شود تا گل زده شود.

استیلی همچنین در خصوص اختلافاتی که در پرسپولیس وجود دارد، عنوان کرد: همه می‌دانند این شکاف بین مدیریت و کادرفنی است و امیدوارم زودتر حل شود، چون اینجا مهم‌ترین چیز برای بازیکنان، کادرفنی و مدیریت، مردم هستند. باید به فکر مردم باشند و با اتحاد می‌توانند باعث خوشحالی مردم شوند.

بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره مقایسه‌هایی که بین نسل ۹۸ و نسل فعلی تیم ملی صورت می‌گیرد، گفت: تیم ۷۸، تیم ۹۸ و تیم فعلی هر کدام در سالی که بازی کردند، قابل احترام هستند. مردم بهتر می‌توانند در این باره نظر بدهند. در سال ۷۸، در آسیا و اقیانوسیه یک تیم صعود می‌کرد و بچه‌های ما صعود کردند. آن زمان فوتبال ما در آسیا اول بود اما زمان که گذشت، مقداری عقب افتادیم و بعد از ۲۰ سال به جام جهانی رفتیم. الان صعود به جام جهانی راحت‌تر شده و تعداد تیم‌ها را اضافه کرده‌اند و فرهنگ بازیکنان و کشور هم تغییر کرده است.

1125878

وی افزود: فاصله‌ای که بین تیم ۹۸ و مردم بود، فاصله نزدیکی بود و مردم، این بچه‌ها را مثل خانواده خودشان حس می‌کردند و بچه‌ها هم با تمام وجود در زمین بازی می‌کردند. به همین دلیل بعد از ۲۵-۲۶ سال، هنوز مردم این بازیکنانی را که انقدر زحمت کشیدند، دوست دارند. قطعا مردم بازیکنان حال حاضر تیم ملی را هم دوست دارند اما تفاوت فرهنگ و فضایی که با فضای مجازی به وجود آمد، مقداری مشکل‌ساز شد.

استیلی در پاسخ به این سوال که آیا برای صعود به جام جهانی ۹۸ حواله خودرو گرفتند، گفت: برای صعود به جام جهانی دادند که بچه‌ها هم نداشتند و نفری ۲۰ میلیون فروختند. برخی فروختند و برخی آوردند.

او در پایان درباره شرایط تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی هم در بازی‌هایی که انجام داد، در دو بازی برابر اردن و ازبکستان در نیمه دوم مشکل داشت. در مجموع خط حمله خیلی خوب و هماهنگی داریم، اما در بحث کار دفاع تیمی که انتقال حمله به دفاع است، با مشکل مواجه هستیم. در این زمان باید آقای قلعه‌نویی این مشکل را حل کنند تا بتوانیم در جام ملت‌ها موفق باشیم. علاوه بر این، جدول هم جدول خوبی است و خیلی راحت می‌توانیم تا چهار تیم بالا برویم و ان‌شاءالله آنجا هم شانس کمک‌مان کند.

دیدگاه‌ها