کد خبر : 1984442 | 13 آذر 1402 ساعت 09:00 | 13.4K بازدید | 23 دیدگاه

از نظر اعداد:

تاتنهام بزرگترین مانع سیتی گواردیولا در لیگ برتر

تاتنهام به ضربات محکم خود به منچسترسیتی تحت هدایت گواردیولا ادامه داد.

تاتنهام بزرگترین مانع سیتی گواردیولا در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام با تساوی مهلک 3-3 از قلب ورزشگاه اتحاد، دو امتیاز از دست رفته جدید را برای میزبان به ارمغان آورد.

این تساوی باعث شد منچسترسیتی با 30 امتیاز به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس سقوط کند و پشت سر آرسنال و لیورپول قرار بگیرد.

با این نتیجه، تاتنهام از زمانی که پپ گواردیولا اسپانیایی در سال 2016 هدایت این تیم را برعهده گرفت، بیشترین امتیاز را مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس به دست آورده است. گواردیولا در تابستان 2016 هدایت منچسترسیتی را برعهده گرفت و جانشین مانوئل پلگرینی شیلیایی شد و از آن زمان این تیم را به کسب 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس طی 7 فصل رساند.

1962116

اگرچه لیورپول تیمی است که در دوران سلطه این تیم به لیگ برتر، تحت هدایت گواردیولا، بیشترین رقابت را با منچسترسیتی برای عنوان قهرمانی رقابت‌ها انجام داد، اما تاتنهام بیشترین امتیاز را از آبی آسمانی پوشان گرفته است.

تاتنهام برجسته‌ترین مانع منچسترسیتی در دوران گواردیولاست. منچسترسیتی در 15 بازی با هدایت پپ گواردیولا، به مصاف تاتنهام رفت که تنها در 6 بازی پیروز شده و 3 تساوی و 6 شکست را تجربه کرده است.یعنی آنها ۲۱ امتیاز از پپ گواردیولا گرفته‌اند.

از سوی دیگر، لیورپول در لیگ برتر نیز 15 بازی مقابل سیتی گواردیولا انجام داد که طی آن 5 پیروزی به دست آوردند و 6 تساوی و 4 شکست را نیز تجربه کردند‌. یعنی قرمزها تنها 18 امتیاز از سیتی تحت هدایت پپ گرفته‌اند‌.

سیتی با هدایت سرمربی اسپانیایی خود در لیگ برتر انگلیس 15 بار به مصاف همسایه خود منچستریونایتد رفت که در این مدت 8 برد، دو تساوی و 5 شکست را ثبت کرد که به این معنی است که شیاطین سرخ 17 امتیاز از تقابل مقابل این سرمربی کسب کرده‌اند.

منچسترسیتی با هدایت گواردیولا همچنین 15 بازی مقابل چلسی انجام داد که در 9 بازی پیروز شد و یک تساوی و 5 شکست نیز برای‌شان رقم خورده است. یعنی آبی‌های لندن 16 امتیاز از آنها در لیگ برتر گرفتند.

این در حالی که آرسنال، دیگر باشگاه بزرگ انگلیس، با کسب یک برد و یک تساوی و 13 شکست، تنها 4 امتیاز از 15 بازی خود برابر سیتی گواردیولا در لیگ برتر بدست آورده است.

دیدگاه‌ها