کد خبر : 1984459 | 13 آذر 1402 ساعت 09:29 | 7.3K بازدید | 2 دیدگاه

اعتراض مربی یونس امامی به داوری مبارزه

مربی کشتی استان تهران می‌گوید اشتباه داوری در فینال وزن 74 کیلوگرم لیگ برتر آزاد منجر به تغییر نتیجه و شکست یونس امامی مقابل حریف روس شده است.

اعتراض مربی یونس امامی به داوری مبارزه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم مهدی قاسمی‌جو که در کشتی فینال لیگ برتر آزاد بین دو تیم بانک شهر و هوتن در سالن حضور داشت، با اشاره به مبارزه شاگردش با ماگومدرسول گاژی ماگمادوف به خبرنگار ورزشی گفت: امیدوارم صدای ما به کمیسیون داوران برسد. در کشتی یونس با حریف روس اشتباه محرز داوری اتفاق افتاد، اشتباهی که کاملاً جای برنده و بازنده را تغییر داد. وقتی سر و ته یکی بسته می‌شود دو تا امتیاز دوتایی دارد، اما این اتفاق نیفتاد. آنجا هم که پای یونس امامی روی سینه کشتی‌گیر روس می‌آید، کنده‌اش تابیده نمی‌شود. خوب است داوران ما اشتباه‌شان را بپذیرند.

وی با اشاره به مسابقات جوانان کشتی آزاد قهرمانی کشور که اخیرا در انزلی برگزار شد، ادامه داد: اینگونه اشتباهات منجر به ایجاد جنجال در مسابقه می‌شود. شما نگاه کنید در انزلی چند داور اشتباهاتی داشتند که کل وقت کشتی 6 دقیقه است، 20 دقیقه داشتند فیلم آن را بازبینی می‌کردند تا رأی بدهند. مگر می‌شود کل زمان یک مبارزه 6 دقیقه باشد و چند برابر آن وقت صرف بازبینی آن شود؟ در این شرایط کشتی‌گیر از فضای مسابقه خارج می‌شود.

قاسمی‌جو درباره اینکه گفته می‌شود اشتباه جزء اجتناب‌ناپذیر داوری است، تأکید کرد: مسئله این است که وقتی منِ مربی و کشتی‌گیر اشتباه می‌کنیم تاوانش را خودمان می‌دهیم و وقتی داور اشتباه کند باز هم تاوانش را ما می‌دهیم، به همین علت است که کار آن‌ها خیلی حساس است. دو هفته پیش در کرج مسابقه‌ تیم به تیم بود، ما را هم دعوت کرده بودند، همزمان کلاس استاژ داوری هم برگزار می‌شد که رئیس کمیسیون داوران هم حضور داشت، برخی از داوران واقعاً در حد فاجعه بودند.

مربی سازنده یونس امامی با تأکید بر اینکه شکست یونس امامی مقابل حریف روس را در جانب‌داری از تیمی مطرح نمی‌کند و صرفا هدفش حق یونس امامی است که باخت غیرمنصفانه‌ای به پایش نوشته شد، گفت: من نمی‌گویم قضاوت‌شان مغرضانه بود، بلکه اشتباه بود. در رابطه با برد و باخت بانک شهر و هوتن هم حرفی ندارم، اتفاقاً به مربیان بانک شهر هم این قهرمانی را تبریک می‌گویم و به نظرم آن‌ها در ارنج خیلی هوشمندانه عمل کردند، اما اینکه اشتباه داوری اینطور یقه یک کشتی‌گیر را بگیرد که قرار است نماینده ما در المپیک باشد، این اتفاق خوبی نیست. جمع و جور کردن کشتی‌گیر بعد از چنین باخت‌هایی سخت است.

دیدگاه‌ها