کد خبر : 1984538 | 13 آذر 1402 ساعت 14:51 | 3.6K بازدید | 1 دیدگاه

نظر احسان حدادی را می‌گیرم

برای میزبانی قهرمانی آسیا باید برآورد هزینه کنیم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد امکان لغو مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی ایران گفت: ابتدا باید گزارشی تهیه کنیم که چه میزان هزینه می‌خواهد.

برای میزبانی قهرمانی آسیا باید برآورد هزینه کنیم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایسنا به ماموریت خود در این فدراسیون اشاره و بیان کرد: باید دو موضوع برنامه‌های فدراسیون و انتخابات را انجام بدهیم. در بحث برنامه‌های فدراسیون اولویت مسابقات دوی صحرانوردی است که در بخش زنان برگزار شد و در بخش مردان هم برگزار می‌شود. علاوه براین، انتخاب تیم ملی برای مسابقات داخل سالن آسیا را داریم.

او در مورد میزبانی ایران از رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا گفت: کارهای این مسابقه از قبل انجام شده است. خیلی اهمیت دارد چون بحث اعتبار و حیثیت ملی مطرح است و باید در شان کشورمان برگزار شود. باید بررسی میدانی و ارزیابی انجام بدهم تا ببینیم چه کارهایی انجام شده و زیرساخت‌ها چگونه است.

مبینی در ادامه افزود: تجهیزات باید به روز باشد تا مسابقه آبرومندی برگزار شود. تا چند روز آینده گزارشی تهیه می‌کنم و به وزیر ورزش می‌دهم تا برآورد کنیم که چه مقدار هزینه می‌خواهد و چقدرش را تا زمان مسابقات تهیه می‌کنیم. نیتم برگزاری مسابقات است و امیدوارم بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که امکان دارد مسابقات برگزار نشود، بیان کرد: فعلا نمی‌توانم نظری بدهم. در این مسابقات ممکن است حدود ۲۰ کشور شرکت کنند و نمی‌توان همین‌طوری تصمیم گرفت. باید با صاحب‌نظران جلسه‌ای برگزار و وضعیت را بررسی کنیم.

او در مورد مسئولیت خود برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی گفت: وزارت ورزش دغدغه دوومیدانی را دارد. سعی می‌کنم این کار را در کمترین زمان انجام بدهم. تصمیم‌گیر نیستم و روندش را جلو می‌برم. باید انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار کنیم. از طرفی اگر هیئتی رئیس ندارد یا دوره ریاست هیئتی در این مدت به پایان می‌رسد باید آن‌ها را تعیین و تکلیف کنیم. این کارها را توام با هم انجام می‌دهیم تا به سمت انتخابات برویم و دوومیدانی رئیسی اصلح و شایسته داشته باشد.

مبینی به بازی‌های المپیک و برنامه‌ریزی برای ورزشکاران جهت حضور در این رویداد اشاره و بیان کرد: در آستانه المپیک هستیم. باید کاری حرفه‌ای انجام شود و اردوها مرتب و منظم باشد. زمان بسیار کوتاه است و روند آماده‌سازی ورزشکاران دوومیدانی با بقیه رشته‌ها تفاوت دارد. برنامه‌ها را تا زمانی که هستم با همکاری دوستان به‌ویژه بخش فنی پیش می‌برم.

او در ادامه افزود: کمیته فنی بالاترین مرجع فدراسیون خواهد بود و تصمیم‌گیری می‌کند. من هم به عنوان یک عضو این کمیته نظر می‌دهم. اگر احساس کنیم کارشناس خبره‌ای عضو کمیته نیست، اضافه می‌کنیم چون دوومیدانی ۲۳ ماده مختلف با مدال رسمی المپیک دارد و باید کمیته‌ای مشورتی داشته باشیم. تلاشمان این است که نظر کمیته فنی را حاکم کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد همکاری با احسان حدادی گفت: از او نظر مشورتی می‌گیریم چون بسیار با تجربه و یک قهرمان ملی است. این موضوع با انتخابات متفاوت است. آقای حدادی هم یک کاندیداست و مثل بقیه رایزنی می‌کند. ما هم تلاش می‌کنیم انتخابات سالمی برگزار کنیم.

دیدگاه‌ها