کد خبر : 1984611 | 14 آذر 1402 ساعت 05:00 | 8.9K بازدید | 1 دیدگاه

هشدار به هواداران فرانسوی: گوش‌تان را می‌کشیم!

وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد اقدامات سختگیرانه‌ای برای مقابله با خشونت هواداران فوتبال اتخاذ خواهد شد.

هشدار به هواداران فرانسوی: گوش‌تان را می‌کشیم!

به گزارش ورزش سه، روز یکشنبه در حاشیه دیدار تیم‌های نیس و نانت در لیگ یک فرانسه، درگیری‌های شدیدی بین هواداران دو تیم ایجاد شد و گروهی از هواداران نیس به طرفداران نانت حمله کردند و یکی از آنها را با ضرب چاقو به قتل رساندند.

این اتفاق در حالی رخ داد که فوتبال فرانسه در دوره اخیر شاهد درگیری‌های خشونت آمیزی در حاشیه مسابقات فوتبال بوده و در پایان اکتبر گذشته نیز یک اتوبوس لیون در مارسی با سنگ مورد حمله قرار گرفت و فابیو گروسو، مدیر فنی وقت این تیم، از ناحیه سر مجروح شد.

آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، در گفتگو با رادیو France Info گفت: یک وضعیت رادیکال نیاز به اقدامات رادیکال دارد. اوضاع در فوتبال نمی‌تواند به همین شکل ادامه یابد. کافی است.

کاسترا با تاکید بر اینکه خشونت در مسابقات فوتبال فقط به فرانسه محدود نمی‌شود، خواستار واکنش جهانی به این موضوع شد و پیشنهاد داد در مسابقات پرخطر در فرانسه حرکات هواداران محدود شود.

او توضیح داد: نمی‌شود که نیروهای نظم و قانون بیش از حد کار کنند، اموال تخریب شود، اتوبوس‌ها سنگ‌باران شوند، جراحت‌ها پیش بیاید و برخی جان خود را از دست بدهند. باید اقدامی جدی برای برخورد با این اتفاقات صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها