کد خبر : 1984694 | 14 آذر 1402 ساعت 09:21 | 73.5K بازدید | 84 دیدگاه

استراماچونی و رازهایی که سر به‌ مُهر خواهد ماند

مخوف‌ترین جدایی تاریخ استقلال چهار ساله شد

به همین زودی زود، از آخرین مسابقه‌ای که آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال نشست، چهارسال گذشت.

مخوف‌ترین جدایی تاریخ استقلال چهار ساله شد

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت چهارسال از ماجرای جدایی شوکه کننده و یک شبه آندره‌آ استراماچونی، سرمربی محبوب آبی‌ها در لیگ نوزدهم، از استقلال، هنوز هم کسی نمی‌داند چه اتفاقاتی افتاد که باعث شد داستان عاشقانه آبی‌ها با مرد ایتالیایی برای همیشه به پایان برسد و سرمربی سابق اینتر، ایران را به مقصد کشورش ترک کند.

هرچند شروع ناامید کننده او با استقلال در ابتدا تا حدی باعث نگرانی هواداران این تیم از موفقیت استرا در فوتبال ایران شده بود اما رفته رفته و پس از شکست در شهرآورد، استقلال با مربی ایتالیایی چشم نوازتر از قبل ظاهر می‌شد و با ۶ پیروزی پیاپی به صدر جدول هم رسید.

1962585

این صدرنشینی با توجه به بازی‌های عقب افتاده بالانشینان یعنی سپاهان و پرسپولیس اتفاق افتاد اما زنده شدن یاد و خاطره پرسپولیس برانکو که از رتبه شانزدهم به صدر جدول رسیده بود، باعث خشنودی هواداران استقلال از تیم استراماچونی شده و بازی‌های چشم‌نواز استقلال از جمله برد پرگل مقابل تراکتور و صنعت نفت، رویای قهرمانی بعد از هفت سال را برای آبی پوشان زنده کرد اما جدایی یک شبه او از استقلال همانند شلیک تیری بزرگ به قلب‌های آبی هواداران استقلال بود.

اما جدا از این مسائل، ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ سالگرد آخرین حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال است. در روزی که استقلال و شهرخودرو در ورزشگاه آزادی با یک روز تاخیر به دلیل آلودگی هوا به مصاف هم رفتند و استقلال با ضربه سرکش شیخ دیاباته به دروازه مهدی رحمتی به پیروزی یک گله رسید. قطعا به یاد دارید که هدایت شهرخودروی پرقدرت آن روزها برعهده یحیی گل‌محمدی بود و آن شکست نیز آخرین باخت یحیی مقابل استقلال در وقت‌های قانونی بود.

1962584
لحظه شلیک سه امتیازی شیخ دیاباته به سمت دروازه کاپیتان سابق آبی‌ها - ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸

پیروزی ارزشمندی که در مقابل دیدگان نزدیک به چهل هزار هوادار استقلال رقم خورد و باعث شد استقلالِ ایتالیایی استرا با ۲۵ امتیاز به صدر جدول تکیه بزند. کسی نمی‌داند اگر مسائل جدایی استرا از استقلال شکل نمی‌گرفت، در پایان آن فصل چه رتبه‌ای برای استقلال به دست می‌آمد اما شاید اگر هنوز هم از هواداران استقلال بپرسیم، حسرت جدایی استراماچونی از استقلال را می‌خورند‌. جدایی‌ای که حتی در رسانه‌های ایتالیایی هم به آن پرداخته شد و تا حد زیادی وجهه بین المللی فوتبال ایران را هم مخدوش کرد.

نظر شما درباره استقلال لیگ نوزدهم چیست؟ اگر استراماچونی در استقلال مانده بود، می‌توانست مانع از پوکر قهرمانی پرسپولیس شود و بعد از هفت سال استقلال را به قهرمانی لیگ برتر برساند یا شرایط طور دیگری رقم می‌خورد؟

دیدگاه‌ها