کد خبر : 1985276 | 16 آذر 1402 ساعت 16:46 | 50.4K بازدید | 105 دیدگاه

ابهامات باید رفع شود؛

حسن‌زاده: پرسپولیس 7 اتهام به استقلال زد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد رای پرونده شکایت از استقلال پیش از دربی صادر نخواهد شد.

حسن‌زاده: پرسپولیس 7 اتهام به استقلال زد

به گزارش "ورزش سه"، ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، بعد از جلسه امروز این کمیته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز سه جلسه داشتیم. اولی مربوط به گزارش کارگروه نسبت باشگاه پرسپولیس بود و دومی هم گزارش کارگروه نسبت به باشگاه تراکتور. سومین جلسه هم شکایت‌ سه باشگاه ذوب‌آهن، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از استقلال که الحمدلله جلسه خوبی بود.

بولت پرسپولیساو در خصوص این جلسات توضیح داد: در دو پرونده ناچار شدیم از سازمان لیگ استعلام بگیریم و یک سری از افراد هم باید به کمیته انضباطی بیایند که قرار شد دعوت بشوند و تشریف بیاورند. استعلام‌هایی داریم و ابهاماتی هست که باید رفع شود.

بولت پرسپولیسحسن‌زاده درباره مواردی که وکلای پرسپولیس از آن ایراد گرفتند، گفت: کارگروه شش مورد را اعلام کرده و یک مورد هم پرسپولیس اضافه کرده بود و کلا هفت مورد مطرح بود که بررسی شد.

بولت پرسپولیساو درباره زمان صدور رای گفت: هر زمان که تحقیقات تکمیل شود.

بولت پرسپولیسحسن‌زاده در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد قبل از دربی رای صادر شود، عنوان کرد: احتمال نمی‌دهم. هفته بعد باید تشریف بیاورند و یک سری استعلامات هست. جلسه‌ای نداریم و اشخاصی باید بیایند توضیح بدهند و طبق آن تصمیم بگیریم.

بولت پرسپولیسرئیس کمیته انضباطی درباره چاقوکشی که در حاشیه یکی از مسابقات فوتبال رخ داده بود، گفت: همان شب که این اتفاق افتاد، دستور موقت صادر شد و دادستانی محترم سیرجان هم اقدام کرده بودند و شخص خاطی دستگیر و بازداشت شد و هنوز هم بازداشت است. پس از اینکه گزارش ناظر بازی هم رسید، افرادی از دو تیم محروم شدند که فعلا در مرحله دفاعیه است تا بفرستند و تصمیم‌گیری شود.

بولت پرسپولیساو در خصوص اینکه در ابتدای فصل برخوردهای قاطعی با مربیان صورت می‌گرفت، گفت: ما هیچ موردی نداریم که تا الان برخورد نشده باشد. اینکه تا چه حد کارساز بوده، بحث دیگری است، وگرنه به همان شدت آرا و جرایم را داریم اما متاسفانه شاهد این تخلفات هم هستیم.

بولت پرسپولیسحسن‌زاده درباره اینکه باید فرصت انتقاد منصفانه از داوران به اعضای تیم‌ها داده شود، اظهار داشت: انتقادات منصفانه یا اینکه ما تهمت وارد کنیم و اظهاراتی علیه داور داشته باشیم که مصداق کذب و تخلف باشد، متفاوت است. ما به باشگاه‌ها اعلام کردیم که موارد را کتبا به ما اعلام کنند تا ما خودمان پیگیر شویم ولی اجازه نمی‌دهیم بعد از بازی مطالبی را بیان کنند که فقط باعث ایجاد تشویق در اذهان شود و فضای فوتبال را ملتهب‌تر کنند.

بولت پرسپولیساو همچنین درباره اینکه سقف بودجه باشگاه‌ها باعث شد کار کمیته انضباطی سنگین‌تر شود، گفت: ما مجری این دستورالعمل‌ها هستیم.

بولت پرسپولیسحسن‌زاده در واکنش به این سوال که آیا از او درباره این دستورالعمل‌ها نظرخواهی شده بود، گفت: من یک جلسه در حیث کلیاتش حضور داشتم اما اینطور نبود که کلا در بدو امر تا آخرش باشم. انشالله آخر این فصل با حضور تمامی حقوقی‌های باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک و ارکان قضایی جلساتی برگزار شود و مواردی که می‌تواند به بهبودی این دستورالعمل کمک کند، اعمال شود.

او در پایان درباره اینکه آیا تا پایان فصل روی قراردادها نظارت دارند، گفت: بله، وظیفه کارگروه همین است.

دیدگاه‌ها