کد خبر : 1986161 | 20 آذر 1402 ساعت 11:49 | 20.2K بازدید | 6 دیدگاه

مشکلات مالی امان مس رفسنجان را برید

فقر بی‌سابقه در تیم لیگ برتری شرکت ثروتمند!

مس رفسنجان با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و تاثیر این مشکلات بر نتایج تیم هم مشهود است.

فقر بی‌سابقه در تیم لیگ برتری شرکت ثروتمند!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاهی که تا فصل گذشته به واسطه نظم مالی موجود و پرداختی‌های مناسب حضور در آن برای بسیاری از مربیان و بازیکنان آرزو شده بود و گاها از آن به عنوان یک تیم متمول صنعتی یاد می‌کردند، با گذشت 12 هفته از رقابت‌های لیگ برتر شرایطی عجیب و غریب را از نظر مالی سپری می‌کند.

خبرگزاری مهر امروز در گزارشی به بررسی دغدغه‌های مالی باشگاه مس رفسنجان پرداخته که نکات قابل توجهی در خود دارد. در این گزارش آمده است:

معمولا در فوتبال ایران باشگاه‌هایی که پسوند «صنعتی» را یدک می‌کشند، از نظر مالی شرایط مناسبی دارند و نظم مالی موجود در آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. مس رفسنجان هم تا فصل گذشته چنین شرایطی داشت و تصور اینکه این باشگاه متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های صنعتی کشور با بدهی دست و پنجه نرم کند، از ذهن کسی هم خطور نمی‌کرد.

در فصل جاری اما مس رفسنجان مشکلاتی عجیب را در بحث پرداختی‌های مالی و بدهی‌هایی که از گذشته برجا مانده، تجربه کرده و حالا با گذشت ۱۲ هفته از رقابت‌های لیگ برتر این موضوعات امان مدیریت باشگاه و اعضای آن را بریده است.

1965181

نارنجی‌پوشان رفسنجانی که در هفته دوازدهم مقابل سپاهان با نتیجه چهار بر یک مغلوب شدند، این روزها نه تنها دریافتی‌هایشان با تعهدات موجود در قرارداد برابری نمی‌کند که از فصول گذشته نیز مطالباتی دارند. در این رابطه با وجود تلاش‌هایی که مدیران باشگاه انجام می‌دهند، اما بدهی‌های باقی‌مانده از دو سال گذشته و مشکلات بودجه این باشگاه در فصل جاری، مدیران کنونی باشگاه مس رفسنجان را برای تأمین هزینه‌های جاری به دردسرهای زیادی انداخته است.

یکی از عواملی که سبب شده تا مدیران باشگاه مس رفسنجان با وجود دریافت مبالغی از شرکت ملی صنایع مس در ماه‌های جاری هنوز در پرداخت دستمزد اعضای تیم‌های مختلف با مشکل مواجه شوند و البته به بسیاری از ارگان‌های مختلف بدهکار باشند، بحث تأمین هزینه‌های مربوط به اسکان، پروازها و سایر موارد در بحث تیم‌داری است. ظاهرا در سال‌های گذشته علاوه بر شرکت ملی صنایع مس مجتمع مس سرچشمه هزینه‌های جاری تیم را تأمین می‌کردند و مدیران باشگاه مبالغی که از شرکت دریافت می‌کردند را به پرداخت دستمزد اعضای تیم‌ها و برخی موارد دیگر اختصاص می‌دادند. از باشگاه مس رفسنجان خبر می‌رسد این حمایت‌ها در فصل جاری کاملا قطع شده و همین مسئله به چالش‌های مالی اضافه کرده است.

از سوی دیگر بالازدن هزینه‌های صورت گرفته در گذشته با بودجه تیم مغایرت‌هایی را ایجاد کرده و همین مسئله مدیران شرکت ملی مس ایران را روی پرداختی‌ها به تنها باشگاه این شرکت که در لیگ برتر فوتبال فعالیت می‌کند، حساس‌تر کرده است.

1965182

بی‌شک مشکلات عجیب و غریب مالی در باشگاه مس رفسنجان در نتایج این تیم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هم تأثیر مستقیم داشته است. در این خصوص گفته می‌شود طی هفته‌های گذشته با توجه به عقب افتادن طولانی مدت دستمزدها، بازیکنان تیم مس رفسنجان در چند نوبت قصد اعتصاب داشتند، اما با صحبت‌هایی که مدیران باشگاه و حتی ساکت الهامی سرمربی تیم انجام دادند راضی شدند تا تمرینات را ادامه بدهند و برای بازی‌ها آماده شوند. حالا اما وعده‌هایی که مدیران شرکت مس برای پرداخت پول به باشگاه داشته‌اند، به‌صورت کامل تحقق نیافته و ادامه‌دار شدن مشکلات مالی در مس رفسنجان امان اعضای تیم‌های مختلف این باشگاه از جمله تیم فوتبال بزرگسالان را بریده است.

به نظر می‌رسد مدیران شرکت مس ایران هرچه سریع‌تر باید فکری به حال نماینده رفسنجان در لیگ برتر کنند تا اتفاقی مشابه با مس کرمان برای رفسنجانی‌ها نیفتد.

دیدگاه‌ها