کد خبر : 1986349 | 21 آذر 1402 ساعت 09:15 | 75.5K بازدید | 69 دیدگاه

شاهرخ بیانی ستاره احتمالی دربی را معرفی کرد

استقلال امسال نشان داد که خیلی سخت گل می‌خورد و این موضوع به این دلیل است که کل تیم کار دفاعی را به خوبی انجام می‌دهند.

شاهرخ بیانی ستاره احتمالی دربی را معرفی کرد

به گزارش ورزش سه، استقلال آخرین دیدار خود را با تساوی بدون گل مقابل فولاد در اهواز به پایان رساند و حالا آبی‌پوشان پایتخت برای حضور در دربی 102 و بازی با پرسپولیس آماده می‌شوند. 

شاهرخ بیانی، هافبک استقلال در دهه 60 و 70 در خصوص دربی 102 به «ایران ورزشی» می‌گوید: «بازی آخر استقلال با فولاد بازی بسیار سختی بود. از یک سو فولاد آمده بود که در زمین خودی شکست نخورد و از استقلال امتیاز بگیرد، از سوی دیگر استقلال می‌خواست با برد به استقبال دربی برود اما در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. هم استقلال و هم فولاد، فوتبال تحت فشار و درگیرانه‌ای ارائه دادند. شرایط استقلال برای دربی مناسب است و جدا از نتیجه، هواداران استقلال می‌توانند بازی زیبایی از تیم‌شان ببینند.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «شرایط روحی – روانی پرسپولیس برای این دیدار چندان مناسب نیست چرا که این تیم از آسیا حذف شد و در بازی مقابل الدحیل قطر هواداران حاشیه‌هایی برای تیم‌شان ایجاد کردند. پرسپولیس می‌خواهد با برد در دربی با هواداران خود آشتی کند و به این دلیل تمام تلاش خود را می‌کند تا پیروز از زمین خارج شود. این تیم بعد از حذف از آسیا تمرکزش را روی لیگ برتر و جام حذفی گذاشته و قطعاً با تمام توان خود به مصاف استقلال خواهد رفت.»

این پیشکسوت استقلال با اشاره به این موضوع که مربیان هر دو تیم تجربه بازی در دربی را دارند، می‌افزاید: «هر دو مربی شرایط دربی را به خوبی می‌دانند و در خصوص این بازی خاص با بازیکنان خود صحبت می‌کنند و تجربیات خود را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. همیشه دیدارهای این دو تیم نشان داده که پیروزی یا باخت را نمی‌توان در جایگاهی که دو تیم دارند پیش‌بینی کرد چرا که این دیدار تفاوت زیادی با دیدارهای دیگر دارد. در واقع دربی یک بازی خارج از جدول است و 6 امتیاز دارد.»

بیانی می‌گوید: «پس از پایان فصل بیست و دوم و جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال، مدیران این تیم خیلی دیر توانستند جواد نکونام را به عنوان مربی جدید این تیم معرفی کنند، به این دلیل نکونام زمان زیادی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود نداشت و در واقع این تیم برخلاف پرسپولیس تیم جوانی است. بازیکنان پرسپولیس سال‌هاست که در کنار هم بازی می‌‌‍کنند و در کنار هم قهرمان لیگ شدند و این امتیاز مثبت پرسپولیس در این دوره از مسابقات لیگ برتر و همچنین در دربی 102 محسوب می‌شود.»

او در خصوص نقاط قوت استقلال چنین نظری دارد: «استقلال تیم یکدستی است و در واقع از خط دروازه گرفته تا خط حمله همه بازیکنان با همدیگر هماهنگ هستند. استقلال امسال نشان داد که خیلی سخت گل می‌خورد و این موضوع به این دلیل است که کل تیم کار دفاعی را به خوبی انجام می‌دهند. علاوه بر این در خط دروازه هم حسینی شرایط مناسبی دارد و می‌تواند یکی از ستاره‌های دربی باشد.»

این پیشکسوت استقلال می‌افزاید: «در ابتدا دو تیم می‌خواهند بازنده نباشند و این موضوع باعث می‌شود تا شاهد بازی درگیرانه‌ای از سوی دو تیم باشیم. علاوه بر این استقلال برخلاف پرسپولیس بازیکن مصدوم تأثیرگذاری ندارند و دست جواد نکونام برای استفاده از تمام مهره‌های تیم کاملاً باز است. »

دیدگاه‌ها