کد خبر : 1986651 | 22 آذر 1402 ساعت 12:42 | 6.1K بازدید | 1 دیدگاه

هفته عجیب: رکورد دستمزدهای فضایی شکست!

دو قرارداد امضاشده در دنیای ورزش در هفته گذشته باعث شده که رکوردهای عجیبی در زمینه پرداخت دستمزدها به ثبت برسد.

هفته عجیب: رکورد دستمزدهای فضایی شکست!

به گزارش "ورزش سه"، بعضی از ورزشکاران سرشناس مبالغی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند که برای مردم عادی با دستمزدهای عادی باورنکردنی است. 

با این حال، مفهوم پرداخت دستمزد در ازای شایستگی و ارزش هر ورزشکار در طول یک دهه اخیر معنا و مفهومی که پیش از این داشت را به صورت کامل از دست داده و مرزها به شکل عجیبی جابجا شده است. 

حالا می‌توان گفت که بعضی از قراردادها را می‌توان با عنوان قراردادهای قرن معرفی کرد. به عنوان مثال، جان رام که در رشته گلف فعالیت دارد، هفته گذشته قراردادی پنج‌ساله را با ال‌آی‌وی از لیگ گلف عربستان سعودی به امضا رساند که ارزش آن 520 میلیون یورو است. 

پاداش قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف در این قرارداد گنجانده نشده که مبلغ قابل توجهی را به این دستمزد اضافه خواهد کرد و این موضوع توجه بسیاری را به این قهرمان اسپانیایی که نفر سوم رده‌بندی جهانی است جلب کرده است. این مبلغ سه برابر بیشتر از مبلغی است که عربستانی‌ها به فیل میکلسون در حدود 1.5 سال پیش پرداخت کرده بودند.

1966014

این در حالی است که ال‌آی‌وی امیدوار بود که بتواند تایگر وودز را به خدمت بگیرد و لقب بالاترین دستمزد تاریخ را به او اهدا کند، اما این گلف‌باز حاضر به پذیرش این پیشنهاد 920 میلیون یورویی نشد. 

ورزشکار دیگری که در هفته گذشته رکوردی جذاب را به نام خودش ثبت کرد، شوهی اوهتانی بود که به لس آنجلس داجرز پیوست. بسیاری از رسانه‌های ورزشی اعلام کردند که این این بازیکن بیسبال ژاپنی قراردادی تاریخی را امضا کرده که 650 میلیون یورو ارزش دارد اما این قرارداد 10 ساله است و به این ترتیب دستمزد سالانه و میانگین رام از او بیشتر خواهد بود. 

چنین قراردادهایی در هر بازه زمانی وجود داشته و رکوردهایی را جابجا کرده است. برای مثال مایکل جوردن که قراردادی شش میلیون دلاری را به عنوان یک تازه‌وارد در سال 1984 به امضا رساند. او همچنین قراردادی را با نایکی امضا کرد که پنج درصد از سود هر کفشی که تحت نام او به فروش می‌رسید. به این بازیکن تعلق داشت و نایکی تا به حال نزدیک به 500 میلیون دلار فروش داشته که 25 میلیون دلارش به جوردن رسیده است. 

1966015

یوهان کرویف و پله هم از شخصیت‌های معروف دنیای فوتبال بودند که توانستند رکودهایی را به نام خودشان به ثبت برسانند. پله در اواخر دوران فوتبالش و پس از فتح سه جام جهانی با دستمزد سه میلیون دلار در هر فصل راهی نیویورک کاسموس شد. فوربس پیش از این بر اساس محاسباتش اعلام کرده بود که این مبلغ معادل سالانه 200 میلیون دلار امروز است. 

کرویف هم در سال 1981 قراردادی قابل توجه را با لوانته امضا کرد که در آن زمان در دسته دوم اسپانیا بود. آنها حاضر به پرداخت 40 میلیون دلار به او بودند، اما مشکل زمانی به وجود آمد که این ستاره هلندی درخواست دریافت درصدی از فروش بلیت و بخشی از سهام تیم تنیس آنها را کرد و همین باعث شد که این همکاری ادامه پیدا نکند. او تنها 10 بازی برای این تیم انجام داد و شش میلیون یورو دریافت کرد.

دیدگاه‌ها