کد خبر : 1986892 | 23 آذر 1402 ساعت 13:15 | 28K بازدید | 14 دیدگاه

درس‌های بازی پرسپولیس - الدحیل برای استقلال

نکونام، مسیر گالتیه را تعقیب می‌کند

به نظر می‌رسد جواد نکونام برای شکست پرسپولیس از کریتسوفر گالتیه سرمربی مشهور فرانسوی کمک بگیرد.

نکونام، مسیر گالتیه را تعقیب می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، دربی 102 تهران در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس بعد از باخت به الدحیل از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و تیم هوادار با وجود تحت فشار قرار دادن این تیم در نیمه دوم بازی نتوانست درهای دفاعی سرخ‌ها را باز کند و موقعیت بسازد. با این حال پرسپولیس با وجود نمایش قابل توجهش در مقابل الدحیل در فاز تهاجمی که مقابل چشمان بیش از 53 هزار هوادار خودی موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد به حریف خودش نیز موقعیت داد و در نهایت دو گل با ضدحمله از حریف دریافت کرد و شکست خورد.

کریستوفر گالتیه سرمربی فرانسوی مشهور الدحیل که نتوانست شرایط صعود این تیم قطری را فراهم کند اما به وضوح تغییراتی در شرایط فنی تیم خود ایجاد کرده و با زیرکی و نقشه‌ای دقیق مقابل پرسپولیس پیروز شد. هر چند گالتیه و الدحیل خوش‌شانس بودند که موقعیت‌های پرسپولیس و حتی پنالتی گولسیانی گل نشد اما تیم او در ضدحمله فوق‌العاده خطرناک بود و چندین موقیت خطرناک روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد.

1963057

یکی از ایرادهای بزرگی که بعد از آن بازی از یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس گرفته شد این بود که در زمان صاحب توپ شدن الدحیل وقتی تیم پرسپولیس بالا بود، دو بازیکن تیم قطری با دو مدافع مرکزی سرخ‌ها در زمین این تیم مواجه می‌شدند و حتی بعضی مواقع برتری سه به دو با الدحیلی‌ها بود. همین باعث شد که پرسپولیس گل دوم را دریافت کند و البته چند موقعیت خطرناک به حریف بدهد.

حالا بعید نیست جواد نکونام هم با تماشای چندباره آن مسابقه راه‌های ضربه زدن به پرسپولیس را از روی دست گالتیه و تیمش کپی کند.

1965708

همه می‌دانند که پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی عاشق بازی مالکانه هستند و احتمال دارد جواد نکونام و تیمش توپ را به پرسپولیس بدهند و فضاها را بگیرند تا دنبال ضدحمله باشند.

طبیعتا شرایط جدول و دو تیم هم این نوع بازی را قریب‌الوقوع خواهد کرد چرا که پرسپولیس در این بازی نیاز بیشتری به پیروزی دارد و برای استقلال صدرنشین تساوی هم بد نیست.در عین حال همه می‌دانند که جواد نکونام مربی تهاجمی‌ و شیفته فوتبال تهاجمی شناخته نمی‌شود و در فولاد و استقلال نشان داده بیشتر با حمله مستقیم و ضدحمله سریع دنبال گل خواهد بود که تمام این جزئیات احتمال کمک گرفتن نکونام و کادرش از کریستوف گالتیه و آنچه الدحیل مقابل پرسپولیس ارائه کرد را جدی می‌کند به‌خصوص اینکه الدحیل طوری بازی کرد که هرگز به دفاع صرف روی نیاورد و با اینکه بعضا بازیکنانش وقت‌کشی هم می‌کردند اما در پایان مسابقه هیچ‌کس به این تیم انگ بازی دفاعی و قراردادن اتوبوس مقابل دروازه‌اش نزد.

دیدگاه‌ها