کد خبر : 1987016 | 23 آذر 1402 ساعت 20:42 | 5.3K بازدید | 6 دیدگاه

آرتتا از جریمه به خاطر توهین فرار کرد!

میکل آرتتا به دلیل اظهاراتش پس از شکست 1-0 آرسنال مقابل نیوکسل پس از بررسی کمیسیون مستقل تنظیم مقررات، با هیچ مجازاتی رو به رو نشد.

آرتتا از جریمه به خاطر توهین فرار کرد!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی آرسنال با عصبانیت به تصمیم داور برای تایید گل پیروزی بخش آنتونی گوردون برای نیوکسل در بازی ماه گذشته دو تیم در سنت جیمزز پارک درون و بیرون زمین در کنفرانس مطبوعاتی اعتراض کرد. گلی که برای آفساید، خطای مهاجم و رد شدن احتمالی توپ ارسالی از خط کنار زمین در VAR بررسی و تایید شد.

آرتتا پس از بازی گفت: "من احساس شرمندگی و خجالت می‌کنم، اما باید کسی باشم که اکنون به اینجا می‌آیم تا از باشگاه دفاع کنم و کمک بخواهم، زیرا این مایه شرمساری مطلق است که این گل تایید شد؛ این یک ننگ مطلق است."

سپس اتحادیه فوتبال انگلیس به آرتتا و آرسنال نامه نوشت تا از آنها در مورد این رویداد توضیح بخواهد. متعاقباً تصمیم گرفته شد که به آرتتا فقط به خاطر نظراتش اتهام زده شود. در بیانیه وقت اتحادیه فوتبال انگلیس آمده است: "میکل آرتتا به دلیل اظهارنظرهایی که در مصاحبه‌های رسانه‌ای پس از بازی لیگ برتر آرسنال مقابل نیوکاسل یونایتد در روز شنبه 4 نوامبر انجام داد، به نقض قانون E3.1 اتحادیه فوتبال انگلیس متهم شده است. گفته می‌شود که نظرات او رفتار نادرست است، زیرا آن اظهارات، توهین به مسئولان مسابقه و/ یا آسیب رسان به بازی و/ یا بدنام کردن مسئولان بازی تلقی شده‌اند."

1966754
1966755

آرتتا سپس پنج‌شنبه گذشته جلسه استماع خود را با اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار کرد و پرونده خود را به کمیته مستقل انضباطی ارائه کرد. در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، اتحادیه فوتبال انگلیس تایید کرد که کمیته مستقل انضباطی اتهامات ادعایی علیه آرتتا را ثابت نمی‌کند. در بیانیه امروز اتحادیه فوتبال انگلیس آمده است: "کمیته مستقل انضباطی اتهام میکل آرتتا را به دلیل نقض قانون E3.1 ثابت نشده است. این سرمربی به دنبال اظهارات مختلف در مصاحبه‌های رسانه‌ای پس از بازی آرسنال در لیگ برتر مقابل نیوکاسل یونایتد در روز 4 نوامبر متهم شد. ادعا شده بود که اظهارات وی رفتار نادرست است، زیرا آن اظهارات، توهین به مسئولان مسابقه و/ یا آسیب رسان به بازی و/ یا بدنام کردن مسئولان بازی تلقی شده بودند.

کمیته مستقل انضباطی پس از جلسه استماع و دلایل کتبی کامل برای این موضوع تصمیم خود را گرفت. هیچ چیزی به شیوه‌ای که میکل آرتتا بیان کرده به خودی خود نقض قانون نبوده است. ما بیانات ایشان را در مورد بازی درست نمی‌دانیم، اما در عین حال نقض مقرراتی صورت نگرفته است."

دیدگاه‌ها