کد خبر : 1987366 | 25 آذر 1402 ساعت 16:03 | 119.7K بازدید | 49 دیدگاه

ستاره‌هایی که غافلگیر شدند، دوئل‌هایی که در راه است

سورپرایزهای کشتی: رونمایی از رقبای حسن و زارع!

با پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، حالا خیلی از ستاره‌ها با رویای المپیک خداحافظی و برخی پدیده‌ها خودی نشان دادند.

سورپرایزهای کشتی: رونمایی از رقبای حسن و زارع!

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول از چرخه انتخابی تیم ملی در غیاب برخی چهره‌های نامدار و مدال‌آوران مسابقات جهانی 2023 صربستان در ساری برگزار شد و حالا گره‌های ترکیب المپیکی ایران برای پاریس 2024 خیلی کمتر از گذشته است. 
نرسیدن چهره‌های نامداری همچون علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، علی سوادکوهی، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان به عنوان قهرمانی آن‌ها را تا حد زیادی از دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس دور کرد.
در ادامه نگاهی به آخرین وضعیت 6 وزن المپیکی کشتی آزاد ایران می‌اندازیم:

57 کیلو: امید به کسب سهمیه با یک جوان!
احمد محمدنژاد جوان، کشتی‌گیر جوان مشهدی که همه رقبای خود را در 57 کیلوگرم شکست داد، حالا بهترین گزینه برای کسب سهمیه المپیک در سبک وزن به شمار می‌رود. با اینکه سال‌هاست کشتی آزاد ایران از داشتن یک سبک وزن شش دانگ در بازی‌های آسیایی و المپیک رنج می‌برد، اما باید امیدوار بود احمد محمدنژاد جوان این خلا را پر کرده و با افزایش تجربه خودش در ماه‌های پیش‌رو بتواند ابتدا سهمیه المپیک را کسب کند و سپس سراغ مدال المپیک برود. در این وزن با توجه به نداشتن مدال جهانی هیچ کشتی‌گیری نبود که از قهرمانی کشور معاف باشد و به همین دلیل گزینه اول کادرفنی فعلا همین پسر جوان مشهدی خواهد بود.

1967457

65 کیلو: رقبای جدید رحمان
رحمان عموزاد که سهمیه المپیک را در 65 کیلوگرم برای ایران کسب کرده، از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف بود. در غیاب او کشتی‌گیر سرشناسی در این وزن حضور نداشت که همه بخواهند روی قهرمانی او حساب کنند، اما در نهایت عباس ابراهیم‌زاده از ایلام با شکست علی خرمدل از تهران در یک فینال حساس و نزدیک به عنوان قهرمانی رسید تا رقیب رحمان عموزاد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس شود.

1967458

74 کیلو: یزدانی به یونس نرسید!
امیرمحمد یزدانی که با اضافه کردن وزن خود به دنبال المپیکی شدن در وزن 74 کیلوگرم بود، با یک شکست غیرمنتظره برابر عادل پناهیان حتی به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور هم نرسید. بنابراین نایب قهرمان وزن 70 کیلوگرم جهان بعید است دیگر شانسی در چرخه انتخابی تیم ملی داشته باشد. اما در نهایت حسین ابوذری در غیاب یونس امامی که از مسابقات معاف شده بود، به عنوان قهرمانی رسید. با توجه به اینکه در این وزن سهمیه المپیک برای ایران کسب نشده، حسین ابوذری باید در یک تورنمنت بین‌المللی با یونس امامی شرکت کند تا ابتدا تکلیف نماینده ایران در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه مشخص شود و سپس برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک بحث و بررسی صورت بگیرد.

1967459

86 کیلو: رویای قاتل باروز نیمه کاره ماند!
در حالی‌که حسن یزدانی با کسب مدال نقره جهان سهمیه المپیک را در وزن 86 کیلوگرم برای ایران به دست آورده، در مسابقات قهرمانی کشور چهره‌های نامدار زیادی برای رقابت با او در چرخه انتخابی تیم ملی به صف شدند. از عزت‌الله اکبری باتجربه تا علیرضا کریمی و البته علی سوادکوهی باانگیزه. علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری به فینال نرسیدند، اما علی سوادکوهی که بعد از شکست جردن باروز نامش بیشتر از قبل بر سر زبان‌ها افتاده، با تغییر وزن به 86 کیلوگرم به دنبال المپیکی شدن بود و به فینال هم رسید. او در حالی‌که تا ثانیه‌های آخر از هادی وفایی‌پور 4 بر صفر پیش بود، در یک غفلت خاک شد و دو بار بارانداز خورد تا رویای رسیدن به المپیک خیلی زود از بین برود. حالا احتمالا هادی وفایی‌پور، کشتی‌گیر همدانی باید با حسن یزدانی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک رقابت کند.

1967460

97 کیلو: آذرپیرا حریف جدی کامران
معادلات وزن 97 کیلوگرم خیلی پیچیده پیش رفت. غیبت کامران قاسمپور به دلیل مصدومیت با تایید فدراسیون صورت گرفت تا این ستاره جویباری فرصت داشته باشد در مراحل بعدی چرخه انتخابی صاحب دوبنده تیم ملی شود. از سوی دیگر اما مجتبی گلیج که جزء مدعیان اصلی این وزن بود، با وجود مصدومیت مجبور به حضور روی تشک شد و در همان مبارزه اول از دور رقابت‌ها خارج شد تا رویای المپیک برایش به پایان برسد. اما محمدحسین محمدیان که در غیاب قاسمپور و با حذف گلیج مدعی اول این وزن به شمار می‌رفت، در فینال به سد محکم امیرعلی آذرپیرا، قهرمان امیدهای جهان برخورد کرد و شکست را پذیرفت. با قهرمانی آذرپیرا در این وزن که سهمیه المپیک هم برای ایران کسب نشده، حالا قاسمپور و آذرپیرا باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنند.

1967461

125 کیلو: پسر فردین رقیب زارع شد
شاید تنها وزنی که همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت، 125 کیلوگرم بود. در این وزن که امیرحسین زارع با کسب مدال طلای جهان هم سهمیه را کسب کرده و هم خودش را در یک قدمی دوبنده تیم ملی در المپیک می‌بیند، بازهم باید با امیررضا معصومی در مرحله نهایی چرخه انتخابی روبه‌رو شود. معصومی با شکست تمامی رقبای خود به قهرمانی سنگین وزن رسید و حالا باید خودش را برای یک نبرد سخت با زارع در مرحله نهایی انتخابی آماده کند.

1967462

دیدگاه‌ها