کد خبر : 1987524 | 26 آذر 1402 ساعت 13:21 | 35.7K بازدید | 45 دیدگاه

شفر و استراماچونی: کاش ما هم یامگا داشتیم!

بعد از هفت سال و ازدست رفتن دو پنالتی حساس برای آبی‌ها در دربی، سرانجام یامگا موفق به گل کردن پنالتی شد.

شفر و استراماچونی: کاش ما هم یامگا داشتیم!

به گزارش "ورزش سه"، از دست رفتن پنالتی همیشه برای هواداران تلخ است و حال تصور خراب شدن آن در بازی فوق حساسی مانند شهرآورد می‌تواند یک کابوس باشد. اتفاقی که دوبار طی دو دربی پیاپی برای استقلالی‌ها رخ داد و آبی‌ها را وادار به شکست در هر دو مسابقه کرد. دو شکست تلخی که یکی از آن‌ها منجر به از دست رفتن قهرمانی و دومی منجر به پانزدهم شدن استقلال در پایان هفته پنجم شد.

نکته جالب اینکه تا پیش از پنالتی یامگا، آخرین بازیکنی که موفق به گل کردن پنالتی برای استقلال در شهراورد‌ها شد، امید ابراهیمی بود که در روز شکست پرگل آبی‌ها برابر پرسپولیس در آخرین دقیقه بازی موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه قرمزها را باز کند تا سنگینی شکست آبی‌ها کمتر شود.

بعد از آن پنالتی و در شهرآورد برگشت لیگ هجدهم بود که فرشید اسماعیلی با ضربه چیپ توپ را از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت کرد تا استقلال در بازی فوق حساسی که بر سر قهرمانی بود مقابل حریف شکست بخورد و در پایان فصل سوم شود.

1967765
افسوس فرشید اسماعیلی از خراب شدن پنالتی عجیبش در دربی هشتاد و هشتم - ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸

شش ماه بعد و در دربی رفت لیگ نوزدهم آبی‌ها بار دیگر شانس باز‌کردن دروازه پرسپولیس از روی نقطه پنالتی را به‌دست آوردند که این‌بار نیز نوبت به علی کریمی رسید تا مقابل نتواند از راحت‌ترین شانس گلزنی برای استقلال استفاده کند و ضربه‌اش توسط بیرانوند پنالتی‌گیر مهار شود. آن دیدار هم در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید تا خاطرات تلخ آبی‌ها از پنالتی مقابل پرسپولیس ادامه پیدا کند.

1967764
استرس علی کریمی لحظاتی قبل از خراب شدن پنالتی‌اش مقابل بیرانوند - ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸

نهایتا بعد از ۴ سال بار دیگر موعود بنیادی‌فر برای استقلال پنالتی گرفت اما این‌بار خیال آبی‌ها از گل‌شدن توپ راحت‌تر از هر زمان دیگری بود چرا که الماس فرانسوی استقلالی‌ها یعنی کوین آرتور یامگا به راحت‌ترین شکل ممکن دروازه بیرو را باز کند تا هم نکونام را از باخت دربی نجات دهد و هم باعث افسوس خوردن وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی شود.

دیدگاه‌ها