کد خبر : 1989210 | 03 دی 1402 ساعت 17:45 | 175.7K بازدید | 390 دیدگاه

تیم شجاع در نقش جهان نفس گرفت؛

سپاهان 0 - آلومینیوم 1، شوک به صدر جدول

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی عجیب و باورنکردنی با نتیجه یک بر صفر و در حالی که 8 نفره بود، به شاگردان مجتبی حسینی بازی را واگذار کرد.

 سپاهان 0 - آلومینیوم 1، شوک به صدر جدول

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان با اندیشه کسب 3 امتیاز و آلومینیوم برای کسب حداقل امتیاز به این مسابقه آمده بود، اما این مجتبی حسینی بود که توانست در نیمه اول به خوبی مهاجمان زهردار حریف را با تاکتیکی که انتخاب کرده بود مهار کند و سرنوشت بازی را به نیمه دوم ببرد. با شروع نیمه دوم شرایط برای سپاهان تغییری نکرد تا اینکه مورایس تصمیم به یک تغییر هجومی گرفت. او حسین‌نژاد را وارد زمین کرد و هادی محمدی را از ترکیب خارج کرد تا تیمش در ادامه با 3 دفاع بازی کند، اما از این به بعد بود که حملات آلومینیوم زهردارتر شد و آنها پس از چند حمله خطرناک در دقیقه 80 گل برتری را با ضربه فنی و تماشایی عارف حاجی‌عیدی به ثمر رساندند. در ادامه سپاهان که همه چیز را از دست رفته می‌دید، بی‌محابا و بدون احتیاط برای زدن گل تساوی تلاش کرد که رقم خوردن یک خطا در میانه میدان یک نقطه عطف دیگر را در مسابقه رقم زد. رضا اسدی کارت زرد اول را دریافت کرد و دو دقیقه به دلیل اعتراض کارت زرد دوم را هم مقابل چشمانش دید. این تصمیمی بود که وحید کاظمی طی چند دقیقه بعد با دابو و کریمی هم انجام داد تا مقابل چشمان بهت زده مورایس و بازیکنان سپاهان آنها بازی را با 8 نفره و بازنده تمام کنند. با این پیروزی آلومینیوم 21 امتیازی شد و مزد بازی شجاعانه و جنگنده خود را که مطابق تاکتیک‌های حسینی بود گرفت. در سوی دیگر سپاهان با توجه به توقف استقلال فرصت صدرنشینی داشت که به راحتی آنها در روزی که هوادرانشان و همین‌طور زکی‌پور و قربانی را نداشتند، این فرصت را از دست دادند.


کرنومتریکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲؛ سپاهان - آلومینیوم اراک؛ ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر؛ تماشاگر: 
سوتداوران: سید وحید کاظمی، امیرمحمد داودزاده، علیرضا طاهرخانی، وحید زمانی
ناظر: نادر جعفری


سپاهانترکیب سپاهان

سید پیام نیازمند| محمد دانشگر| هادی محمدی (70 - محمدجواد حسین‌نژاد)| رامین رضاییان| آریا یوسفی| محمد کریمی| برایان دابو| فرشاد احمدزاده (86-عیسی آل‌کثیر)| کاوه رضایی (70 - رضا شکاری)| رضا اسدی و شهریار مغانلو.
سرمربی: ژوزه مورایس

1970636

آلومینیومترکیب آلومینیوم
احمد گوهری| امیر نوری| مهدی لیموچی (90-ابوالفضل قنبری)| علیرضا نقی‌زاده (81- رضا جبیره)| سید مهران موسوی| یونس اکبرپور| بهروز نوروزی فرد| میلاد فخرالدینی| عارف حاجی‌عیدی| میلاد بدرقه| محمدمهدی لطفی
سرمربی: مجتبی حسینی


بولت سپاهاناخطار:

کارت زردبرایان دابو (42)  کارت زردهادی محمدی (64) کارت زردرضا اسدی (84) کارت زردرضا اسدی (86) کارت زردرامین رضاییان (3+90)

بولت پرسپولیساخراج: 

کارت زرد و قرمزرضا اسدی (86) کارت زرد و قرمزبرایان دابو (87) کارت زرد و قرمزمحمد کریمی (4+90)


توپ گلشرح گل

بولت ذوب آهنآلومینیوم اراک (۱-۰): در دقیقه ۸۰ و در شرایطی که تیم فوتبال سپاهان برای زدن گل اول تلاش می‌کرد روی یک ضدحمله غافلگیر شد و عارف حاجی عیدی به زیبایی با یک ضربه پای راست فنی دروازه نیازمند را فرو ریخت.

ویدئو: 320296

کرنومتردقایق حساس:

دقیقه 10: ارسال آریا یوسفی با ضربه سر رضا اسدی با فاصله زیادی به بیرون رفت اما رامین در موقعیت بهتری برای زدن ضربه قرار داشت.
دقیقه ۱۹: شوت فرشاد احمدزاده با پای چپ از داخل محوطه جریمه زده شد ولی احمد گوهری به خوبی مقابل آن ایستادگی کرد.
دقیقه ۴۵: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از موقعیت خوبی زده شد، ولی با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.
دقیقه ۵7: شوت سرکش رضا اسدی از پشت محوطه جریمه با واکنش دیدنی احمد گوهری به دروازه نرسید و در برگشت هم داور آفساید اعلام کرد.
دقیقه ۷۳: تیم فوتبال آلومینیوم در آستانه گلزنی قرار گرفته بود و میلاد بدرقه می‌رفت که دروازه سپاهان را باز کند ولی دانشگر و پیام نیازمند با هم روی پای مدافع آلومینیوم رفتند و مانع از گلزنی او شدند.


🥇 بهترین بازیکن:
بازیکنان آلومینیوم در این مسابقه عملکرد بی‌نقصی داشتند. باید به عملکرد گوهری حتما اشاره کرد که تا پیش از گل اول سپاهان چندین موقعیت خوب را از اسدی و احمدزاده گرفت و البته در خط هجومی هم نام عارف حاجی‌عیدی و مهدی لیموچی قابل انکار نیست.

📌اتفاق ویژه: 
اخراج سه بازیکن سپاهان در 10 دقیقه پایانی اتفاق ویژه این مسابقه عجیب و غریب لیگ برتر فوتبال ایران بود


📝 شرح بازی:

پایان نیمه اولآلومینیوم مشخص بود که برای کسب حداقل امتیاز به این مسابقه وارد می‌شود و شاگردان مجتبی حسینی به خوبی توانستند با پیاده کردن تفکرات این مربی در نیمه اول از حملات زهردار سپاهان جلوگیری کنند. البته سپاهان در این مسابقه دو سه موقعیت نصفه و نیمه داشت که رضا اسدی و فرشاد احمدزاده نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنند تا بازی با همان نتیجه بدون گل به پایان برسد و احتمالا باید در انتظار یک نیمه دوم پرفشار باشیم.

پایان بازیدر نیمه دوم شرایط به همین شکل برای سپاهان ادامه پیدا کرد تا اینکه مورایس تصمیم به ایجاد یک تغییر تاکتیکی مهم گرفت. او یک مدافع میانی را از زمین خارج و یک هافبک طراح رابه ترکیب تیمش اضافه کرد. این تغییری بود که برعکس جواب داد و از این به بعد بود که حملات آلومینیوم خطرناک شد. آنها در ادامه گل برتری را هم زدند و سپاهان را در شوم عمیقی فرو بردند که منجر به اخراج 3 بازیکن آنها شد. حملات جسته گریخته سپاهان در دقایق پایانی مسابقه هم راه به جایی نبرد.


بولت پرسپولیسحواشی:

*تیم فوتبال سپاهان در پی محرومیت کمیته انضباطی در ورزشگاه خالی از آلومینیوم میزبانی می‌کند.
*در ابتدای مسابقه فولاد مبارکه سپاهان و آلومینیوم اراک پیراهن های شماره ۹۹۹ و ۱۰۰۰ به رامین رضاییان و شهريار مغانلو اهدا شد.

1970639

*سپاهان در این مسابقه با محرومیت دو بازیکن کلیدی خود یعنی میلاد زکی‌پور و محمد قربانی مواجه است و سیاوش یزدانی هم به دلیل مصدومیت در دسترس کادر فنی قرار ندارد.
*با توجه به تفکرات مورایس آریا یوسفی در پست دفاع چپ جانشین میلاد زکی‌پور شده است.
*پیش از شروع مسابقه سپاهان و آلومینیوم یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشت ملیکا محمدی، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان، در نظر گرفته شد.
*کاوه رضایی با توجه به گلزنی در دو مسابقه قبلی سپاهان در این مسابقه جانشین رضا شکاری شده است.
*امید نورافکن پس از ماه‌ها مصدومیت سرانجام در مصاف با آلومینیوم اراک از روی نیمکت بازی تیمش را تماشا می‌کند و شانس حضور در نیمه دوم را دارد.
*در ۳۰ دقیقه ابتدایی تیم فوتبال آلومینیوم اراک توانسته به خوبی خط هجومی خطرناک سپاهان را کنترل کند.
*پاس بسیار خوب کاوه رضایی در محوطه جریمه به شهریار مغانلو رسید اما پیش از اینکه او ضربه رو بزند گوهری خیلی نزدیک شده بود و توانست شوت او را مهار کند.
*سپاهان در دقیقه ۷۰ یکی از مدافعان میانی خود را بیرون کشید تا با اضافه کردن محمدجواد حسین‌نژاد به خط میانی با نفرات بیشتری برای زدن گل پیروزی تیمش را رهبری کند.
*رضا اسدی، که در دقیقه ۸۴ کارت زرد گرفته بود، به دلیل اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد دوم مواجه شد و از زمین مسابقه اخراج شد.

ویدئو: 320299

*بلافاصله پس از اخراج رضا اسدی به دلیل اعتراض به تصمیم داور، برایان دابو هم روی یک خطا در میانه میدان با کارت قرمز داور مواجه شد.

ویدئو: 320302

دیدگاه‌ها