کد خبر : 1989401 | 04 دی 1402 ساعت 09:30 | 89.4K بازدید | 59 دیدگاه

مدافع پرسپولیس مانع سیو پنالتی بیرانوند! (عکس)

اگر مدافع پرسپولیس در صحنه پنالتی شمس‌‍آذر تخلف نمی‌کرد، داور در این لحظه یک ضربه ایستگاهی غیرمستقیم می‌گرفت.

مدافع پرسپولیس مانع سیو پنالتی بیرانوند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در شروع نیمه دوم با یک ضربه پنالتی شوکه شد و گل تساوی را دریافت کرد. در این صحنه اگرچه بیرانوند ضربه سرآبادانی را مهار کرد اما در ادامه گودرزی روی ریباند دروازه را گشود و بازی را به تساوی کشید.

جالب اینکه در این صحنه باتوجه به ورود غیرمجاز بازیکنان دو تیم به محوطه جریمه باید پنالتی تکرار می‌شد. محمدرضا ابوالفضلی در این خصوص می‌گوید: «علاوه بر اینکه چهار نفر از بازیکنان همدسته زننده ضربه،  زودتر وارد محوطه جریمه شدند، بازیکن شماره ۳ پرسپولیس، از گوشه قوس محوطه نیز مرتکب تخلف می‌شود و فاصله مورد نظر را رعایت نمی‌کند، پس پنالتی می‌بایستی تکرار می‌شد.»

اما این صحنه یک مورد جالب دیگر هم دارد. در صورتی که از بین بازیکنانی که وارد محوطه جریمه شده یا مرتکب خطا شدند، بازیکن پرسپولیسی وجود نداشت، باتوجه به مهار اولیه بیرانوند، لمس بعدی توپ توسط بازیکن شمس‌آذر به تکرار پنالتی منجر نمی‌شد و داور یک ضربه غیرمستقیم به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد.

1970887

ابوالفضلی در این باره ادامه می‌دهد: «ذکر این مطلب ضروری است اگر این نوع تخلف، فقط و فقط توسط بازیکنانِ همدسته مهاجم صورت می‌‌پذیرفت و بازیکنان مدافع تخلفی در این زمینه مرتکب نمی‌شدند،  اگر پنالتی مستقیما گل می‌شد، ضربه تکرار و اگر گل نمی‌شد، ضربه آزاد غیرمستقیم از محل وقوع تخلف نسبت به عدم رعایت فاصله مقرر اعلام می‌شد.»

به عبارتی اگر مدافع پرسپولیس در این صحنه وارد قوس محوطه جریمه نمی‌شد، سیو نخست بیرانوند و ضربه گودرزی با اعلام خطای غیرمستقیم به سود پرسپولیس همراه می‌شد تا این تیم گل تساوی را هم دریافت نکند.

دیدگاه‌ها