کد خبر : 1989811 | 05 دی 1402 ساعت 18:46 | 12.9K بازدید | 35 دیدگاه

رقم مذکور از قرارداد کسر و به دارایی واریز می‌شود

رفع ابهام استیناف درباره مالیات بازیکنان سپاهان

با اعلام کمیته استیناف فدراسیون فوتبال باشگاه سپاهان ضمانتی برای پرداخت مالیات نفرات خود نداشته است.

رفع ابهام استیناف درباره مالیات بازیکنان سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که در ماه‌های اخیر برای کارگروه بررسی قراردادها بسیار حساسیت برانگیز بوده، پرداخت مالیات قرارداد بازیکنان توسط باشگاه‌ها بوده است. در این خصوص موارد زیادی را از باشگاه‌های مختلف شاهد بودیم که درباره آینده بحث‌های زیادی صورت گرفت.

درباره قراردادهای برخی بازیکنان سپاهان هم این مسئله مطرح بود. گفته می‌شد در قراردادهای پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان با باشگاه سپاهان بندی وجود دارد که بر اساس آن مالیات قرارداد را باشگاه پرداخت می‌کند.

این مسئله اما از سوی استیناف رد شده است. در اطلاعیه منتشر شده صراحتا آمده که باشگاه سپاهان تاکید کرده در صورت نداشتن مالیات از گذشته مبلغ مالیات قرارداد جاری از حساب بازیکن کسر شده و واریز خواهد شد و به این ترتیب باشگاه سپاهان ملزم به پرداخت جداگانه مالیات بازیکنانی که نام آنها ذکر شده نیست.

استیناف در این خصوص نوشته است: «با نگرش در مفاد بند ۸ آیین نامه نقل و انتقالاتی و مفاد قراردادهای مذکور، آنچه که مراد مقنن بوده است، پرداخت مالیات از سوی باشگاه می‌باشد در حالی که در موارد اعلامی، باشگاه از حیث رعایت مقررات مالیاتی، ضمانت اجرای پرداخت مالیات توسط اشخاص را با وصف کسر از قرارداد اعمال نموده است که به هیچ وجه دلالتی بر تقبل پرداخت مالیات مودی ندارد.»

دیدگاه‌ها