کد خبر : 1991291 | 11 دی 1402 ساعت 19:01 | 250.3K بازدید | 368 دیدگاه

گل آفساید و برخورد مشکوک به پنالتی؛

کارشناسی دو صحنه جنجالی داوری سپاهان

شمس‌آذر در دیداری با صحنه‌های مشکوک داوری موفق شد سپاهان را شکست دهد.

کارشناسی دو صحنه جنجالی داوری سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های شمس‌آذر و سپاهان در حالی با تک گل تیم میزبان دنبال می‌شود که در آخرین دقایق این بازی گل رضا اسدی باعث شد تا شاگردان مورایس به بازی برگردند اما یک لحظه بعد از گل، پرچم محمدرضا منصوری، این گل را مردود کرد.

محمدرضا منصوری که کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران و از بازماندگان تیم علیرضا فغانی محسوب می‌شود، در حالی این صحنه را آفساید گرفت که تصاویر آهسته نشان از تصمیم کاملا مشکوک و شاید اشتباه داشت.

ویدئو: 321017

همچنین در آخرین دقایق بازی برخورد مدافع شمس‌آذر با شهریار مغانلو در محوطه جریمه، خطا به سود شمس‌آذر تشخیص داده شد که این صحنه هم اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی سپاهان را به دنبال داشت و آنها معتقد بودند که باید در این صحنه خطای پنالتی گرفته شود.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

بولت پرسپولیسگل مردود تیم سپاهان (دقیقه 1+90 - مشکوک به ادامه بازی)

ویدئو: 320989

محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه در این صحنه کمک‌داور در مردود اعلام کردن گل تیم سپاهان اشتباه کرد. با توجه به تصاویر موجود و استقرار مدافعین به ویژه شماره ۶ شمس‌آذر، هیچ‌کدام از مهاجمین در وضعیت آفساید قرار نداشتند، لذا گل در شرایط سالم به ثمر رسید.
محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم از پشت مدافع و خارج از آفساید توپ برگشتی از برخورد به تیر دروازه را با بدن تبدیل به گل می‌کند. گل در وضعیت سالم به ثمر رسید.
مهدی عالیقدر: زننده گل  از پشت مدافعين توپ برگشتي را تبديل به گل می‌کند، لذا اين صحنه نمی‌تواند آفسايد باشد.
ابراهیم میرزابیگی: گل سپاهان سالم بود و به اشتباه آفساید اعلام شد. گلزن سپاهان در آفساید قرار نداشت.
بابک وسیله‌بر: مهاجم در وضعیت آفساید قرار نداشت، پس ادامه بازی و گل سالم بود.
حیدر سلیمانی: محمدرضا منصوری به اشتباه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد، زیرا پس از برخورد شوت میلاد زکی‌پور به تیر دروازه و ریباند آن، رضا اسدی که با سینه توپ را درون دروازه قرار داد در وضعیت آفساید نبود.


بولت پرسپولیسبرخورد مغانلو و مدافع شمس‌آذر (دقیقه ۹+90 - مشکوک به پنالتی)

ویدئو: 320992

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه بازیکن مهاجم قصد دارد با زیرکی از داور پنالتی بگیرد و خطایی توسط مدافع رخ نداد. علی‌رغم اینکه دستِ مهاجم بر روی شانه مدافع قرار دارد، با توجه به حرکت مهاجم، خطایی که منجر به اعلام پنالتی شود، به وجود نیامد.
محمدحسین ترابیان: مهاجم چون می‌بیند با مدافع برخورد بدنی دارد، می‌خواهد از این برخورد بهره ببرد و از داور خطا بگیرد. با توجه به چلنج هر دو بازیکن، ادامه بازی بهترین تصمیم بود.
مهدی عالیقدر: اين مهاجم است كه ابتدا مانع حركت مدافع می‌شود و در ادامه خود را سرنگون مي‌كند. داور می‌توانست حتی به دليل شبيه‌سازی مهاجم را با كارت زرد جريمه كند.
ابراهیم میرزابیگی: اول بازیکن سپاهان خطا می‌کند و تصمیم داور درست بود.
بابک وسیله‌بر: در این صحنه، مهاجم با پریدن روی حریف مرتکب خطا با بی‌احتیاطی شده و جریمه آن اعلام اعلام ضربه آزاد مستقیم به نفع مدافع می‌باشد.
حیدر سلیمانی: به نظرم اول مغانلو دست روی شانه مهاجم گذاشت و خطای مغانلو بود. در ادامه هم مدافع و مهاجم همدیگر را گرفتند و به سمت توپ رفتند که خطا همزمان بود؛ در این مدافع توصیه این است که خطا را به نفع مدافع بگیری.

دیدگاه‌ها