کد خبر : 1992159 | 15 دی 1402 ساعت 15:00 | 6.5K بازدید | 3 دیدگاه

به المپیک امیدواریم

نواب نصیرشلال: رقابت خوبی در فوق سنگین داریم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری برداری ایران گفت: نفرات خوبی را از قلب لیگ برتر شناسایی کردیم.

نواب نصیرشلال: رقابت خوبی در فوق سنگین داریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، نواب نصیرشلال در حاشیه مسابقات آیلند گیمز کراس فیت گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته افتخار همکاری بسیاری از قهرمانان این رشته را داشتیم و کراس‌فیت نیز زیرمجموعه وزنه‌برداری است، تصمیم گرفتیم در کنار بچه‌ها باشیم و مسابقات آنها را از نزدیک ببینیم.

وی در مورد سطح برگزاری مسابقات، توضیح داد: با توجه به شرایطی که در جزیره کیش وجود دارد و تجربه تیم برگزارکننده در سال‌های گذشته، امسال شرایط خاص و متفاوتی می‌بینیم و رقابت‌ها از لحاظ کمی و کیفی در بالاترین سطح خودش برگزار می‌شود. در هر گوشه‌ای از این مملکت هر ورزشی دیده شود و رشد کند، به سایر رشته‌ها و اگر زیرمجموعه فدراسیونی باشد، به کل آن مجموعه کمک می‌کند. امیدوارم کراس فیت ما هم به سطح یک دنیا برسد.

نصیرشلال در خصوص سطح کیفی مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری کشور، گفت: طبق برداشت من در سال‌های شیوع ویروس، فاصله‌ای بین لیگ افتاده بود. امسال شرایط لیگ خیلی بهتر بود. تیم‌هایی به مسابقات آمده بودند و قطعاً شرایط مسابقات سال آینده بهتر خواهد شد. ما هم توانستیم چند ورزشکار خوب را شناسایی کرده و امیدوارم لیگ از سال آینده بتواند به رسالت اصلی خودش برسد.

او درمورد مسابقات گزینشی المپیک و تعداد سهمیه‌های احتمالی ایران در پاریس، گفت: شرایط کسب سهمیه وزنه‌برداری با سال‌های گذشته فرق کرده و امسال فقط می‌توانیم ۳ سهمیه داشته باشیم. در هر سه وزن هم تقریباً سهمیه را کسب کرده‌ایم اما مقداری شرایط خوب نیست و جایگاه ما در شرایطی قرار داد که نفر هشتم هستیم. فکر می‌کنم بتوانیم ۳ سهمیه را به دست آوریم. البته برای وزنه‌برداری فقط کسب سهمیه اهمیت ندارد بلکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در المپیک پیش رو صاحب مدال شویم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص شرایط وزن رسول معتمدی و سنگین‌وزن، اضافه کرد: در وزن ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌بردارانی مثل رضا دهدار داریم که تقریباً سهمیه گرفته است. مهدی کرمی هم از وزن ۱۰۹ کیلوگرم به این وزن آمده است. فکر می‌کنم رقابت خوبی را شاهد باشیم. یک ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان برگزار می‌شود که می‌توانیم در آن سهمیه کسب کنیم. فرصت کسب سهمیه را فروردین سال آینده در جهانی تایلند هم داریم.

نصیرشلال تاکید کرد: امیدوارم بهترین ورزشکار ما بتواند بهترین رنکینگ را برای خودش کسب کرده و صاحب سهمیه شود. در وزن مثبت ۱۰۹ کیلوگرم هم شرایط علی داودی بهتر است و با توجه به این وضعیت امیدوارم مانند مسابقات جهانی سال گذشته امسال هم افزایش رکورد داشته باشد. شاید نتوانیم مثل قبل طلای المپیک در این وزن به دست آوریم اما امیدوار به رفتن روی سکو هستیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درمورد دورنمای بین‌المللی این رشته، عنوان کرد: کراس‌فیت خیلی ورزش باتجربه‌ای نیست اما بسیار باکیفیت و جذاب شده است. حتی از رشته‌های دیگر تعدادی از ورزشکاران، رشته خود را تغییر داده‌اند. مسابقات جهانی‌اش بسیار باکیفیت برگزار می‌شود و امیدوارم ما هم با توجه به پتانسیل بچه‌های این رشته بتوانیم.

دیدگاه‌ها