کد خبر : 1992926 | 18 دی 1402 ساعت 17:59 | 72.3K بازدید | 115 دیدگاه

استقلال نکونام باشخصیت است؛

قربانی: دیگر در مورد پرسپولیس نظر نمی‌دهم!

پیروز قربانی، سرمربی نفت و گاز گچساران، حریف پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم جام حذفی خواهد بود.

قربانی: دیگر در مورد پرسپولیس نظر نمی‌دهم!

به گزارش "ورزش سه"، پیروز قربانی، پیشکسوت استقلال، در مورد مسائل حال حاضر روز فوتبال ایران با خبرنگار ورزش سه گفت‌وگو کرد. او این بار نمی‌خواست به سوالی در مورد وضعیت پرسپولیس پاسخ بدهد و در مورد شرایط استقلال در لیگ برتر و مهره‌های این تیم حرف زد. او باید با تیمش یعنی نفت و گاز گچساران مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

صحبت‌های پیروز قربانی را می‌خوانید:

*اول در مورد قرعه‌کشی جام حذفی صحبت کنید. قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد و شما با پرسپولیس دیدار می‌کنید.
بالاخره قرعه‌کشی است و تیمی که می‌خواهد در این جام بازی کند باید آمادگی دیدار با تیم‌های سطوح پایین‌تر و هم‌سطح خودش را داشته باشد. باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد. امیدوارم فرصت خوبی باشد که تیم هایی مثل ما که در سطوح پایین‌تر بازی می‌کنند و بازیکنان خوبی دارند در اینجا هم خودشان را نشان بدهند. بالاخره بازی با پرسپولیس فرصت خوبی برای ما می‌تواند باشد به عنوان تیمی که دارد کار می‌کند و از لیگ ۲ تازه به لیگ یک آمده است. یک سری بازیکنان جوان داریم. میدان خوبی است که بازیکنان بتوانند خودشان را عرضه بکنند به فوتبال ایران. طبیعتاً این انگیزه بازی جلوی تیم پرسپولیس به تیم ما منتقل می‌شود. فرصت خوبی برای بچه‌هایمان است که بتوانند خودشان را نشان بدهند. چون اولین سال حضورمان در لیگ یک بوده، به نظرم تا حالا خوب بودیم و امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه بدهیم.

* استقلال در این مرحله با مس رفسنجان بازی می‌کند که می‌تواند چالش برانگیز باشد.
استقلال تیم خوبی است و کادر فنی بازیکنان خوبی دارد و در هر جامی که شرکت می‌کند برای قهرمانی می جنگد. فرقی هم نمی‌کند که جلوی چه تیمی قرار بگیرد و می‌تواند فرصت خوبی باشد که استقلال در جام حذفی خودی نشان دهد.

* در مورد نیم فصل پرحاشیه لیگ برتر صحبت کنید که در نهایت استقلال به قهرمانی نیم فصل دست پیدا کرد.
به نظر من لیگ ما خیلی تحت تاثیر اتفاقات حاشیه ای قرار گرفت؛ به خصوص قوانینی که در مورد سقف نقل و انتقالات تعیین کرده بودند. متاسفانه در اجرای آن خیلی مشکل داشتند و باعث شد حرف و حدیث زیادی به وجود بیاید. در مورد خود قانون هم می‌توان بحث کرد چون به نظر من خیلی مبهم بود. یک سری تیم‌ها قبول نکردند و یک سری اصلا خودشان اعلام کردند که از سقف بیشتر خرید کردند و برخورد فدراسیون هم اول یک جور دیگر بود و بعد تغییر کرد.

1655626

*بحث و جدل داوری هم خیلی مطرح بود.
این‌ها لیگ ما را تحت تاثیر قرار داد و مشکلات زیادی ایجاد کرد. به نظرم باید روی آموزش داوران و آوردن وی‌ای‌آر خیلی تمرکز کنیم. بعد باید آگاهی مربیان و بازیکنان نسبت به مسائل داوری هم بالا برود. شاید من به عنوان مربی یک سری قوانین را ندانم و اعتراض کنم. تیم‌ها باید اطلاعات کادر فنی و بازیکنانشان را درمورد قوانین داوری هم بالا ببرند. در کل به نظرم چند تیم در لیگ برتر خیلی خوب بازی کردند. به خصوص ملوان مهدی تارتار و شمس آذر که به عنوان پدیده می‌توان از آن نام برد. حضور این تیم ها در لیگ برتر نوید یک لیگ پویاتر را می‌دهد.

*شما یکی از کارشناسانی هستید که همیشه در مورد پرسپولیس هم نظرات قابل توجهی می‌دهید. نظرتان در مورد اتفاقات اخیر پرسپولیس و استعفای یحیی گل‌محمدی چیست؟
مردم ما متاسفانه نظراتی که بر مبنای واقعیت باشد را نمی‌پسندند و دوست دارند هر چه در ذهن خودشان است بشنوند. من خوشبختانه یا متاسفانه چنین آدمی نیستم. من ترجیح میدم راجع به تیم پرسپولیس دیگر نظر ندهم. برای آقای گل‌محمدی آرزوی موفقیت کنم.

*یعنی اینکه شما در مورد پرسپولیس نظر نمی‌دهید به خاطر هجمه هواداران است؟ 

نه اصلا نظرات برای من مهم نیست چون خیلی از نظرات را نمی‌خوانم ولی من به عنوان پیشکسوت استقلال شاید حرفی بزنم که هم از این طرف و هم از آن طرف بد برداشت شود. فقط در مورد یحیی گل‌محمدی می‌توانم بگویم که او عملکرد خیلی خوبی داشت نه فقط در تیم پرسپولیس بلکه در پدیده و ذوب آهن هم خوب بود. او صاحب سبک بود. مربی‌ای که در فوتبال ایران سبک دارد کم است و امیدوارم موفق باشد. پرسپولیس پیشکسوتان زیادی دارد و آنها باید نظر بدهند. من الان در جریان هیچ چیز نیستم و فقط خبرهایی که از سایت‌ها پخش می‌شود را می‌خوانم.

1678098

*پس در مورد استقلال بیشتر صحبت بکنید. آیا برای تیم جواد نکونام شانس قهرمانی متصور هستید؟
به نظرم استقلال این فصل تیم باشخصیتی بوده و ساختار دفاعی خوبی داشتند. شاید سبکی که استقلال بازی می‌کند باب میل خیلی‌ها نباشد و خود من هم دوستش نداشته باشم ولی این هم یک سبک است و هر مربی تیم را بر مبنای تفکرات خودش می‌بندد و بازی می‌کند و به نتیجه هم منتهی می‌شود. استقلال در نیم فصل اول حاشیه زیاد داشت و امیدوارم در ادامه هماهنگی بین مدیریت و کادر فنی بیشتر شکل بگیرد تا نتایج خوبی بگیریم.

* سپاهان هم یک مدعی جدی بود ولی با اتفاقاتی که در اواخر نیم فصل اولش رخ داد صدر جدول را از دست داد به نظر می‌رسد آنها در نیم فصل دوم با توپ پر برگردند و کار استقلال سخت باشد.

به هر حال این تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند و به نظرم استقلال هم باید نیم فصل دوم خودش را تقویت کند. علی‌رغم اینکه گفته می‌شود استقلال بازیکنان زیادی ندارد اما به نظر من استقلال در همه پست ها بازیکنان قابلی دارد. امیدوارم در نیم فصل دوم هم بتوانند این روند را ادامه بدهند.

* شما می‌گویید که استقلال پرمهره است ولی این صحبت در این فصل با واکنش منفی جواد نکونام مواجه شده و آخرین نفر آن هم رضا عنایتی بود. به نظر شما واقعا استقلال پرمهره نیست؟
باید قبول کنیم که استقلال در ابتدای فصل یک سری بازیکن را که واقعا بازیکنان تاثیرگذاری بودند از دست داد ولی الان هم از نظر مهره تیم بدی نیست. نمی‌دانم در ذهن آقای نکونام چه می‌گذرد ولی شاید طبق چیزهای ذهنی خودش می‌گوید. به آقای نکونام احترام می‌گذارم ولی به عنوان یک مربی می‌گویم اینکه هی بگوییم تیم پر مهره نیست طبیعتاً بازیکنان اعتماد به نفس شان پایین می‌آید. این تیم نیاز به تقویت دارد بازیکنانی که الان در استقلال هستند نیز بازیکنان خوبی هستند.

* حالا شاید آقای نکونام به این نظر شما هم واکنش نشان بدهد.
من نظرم را گفتم و چیزی که می‌بینم را می‌گویم. حالا ایشان بخواهد واکنش نشان بدهد یا ندهد خودش می‌داند. من استقلال را دوست دارم و در استقلال بزرگ شده‌ام. شاید خیلی‌ها در خود استقلال هم نسبت به نظرات من موضع منفی داشته باشند اما آخرش این است که من استقلالی هستم و این تیم را دوست دارم و نظری هم که می‌دهم باید در راستای بهتر شدن این تیم باشد. استقلال رقیبان سختی دارد و باید در نیم فصل دوم تقویت شود. نکونام تجربه‌اش بیشتر است و در تیم ملی هم سابقه داشته ولی اینکه بخواهیم در مورد نظر همه نظر بدهیم یک مقدار تمرکز را از کار منحرف می‌کند.

دیدگاه‌ها