کد خبر : 1992996 | 18 دی 1402 ساعت 22:21 | 14.9K بازدید | 17 دیدگاه

فرعباسی و چالش سربازی و تصمیم حرفه‌ای

دروازه‌بان جدید ملوان بندر انزلی بهترین تصمیم را در مقطع کنونی برای آینده فوتبالی‌اش گرفت.

فرعباسی و چالش سربازی و تصمیم حرفه‌ای

به گزارش “ورزش سه”، موضوع مربوط به سربازی بازیکنان از مدتی پیش به سوژه داغ فوتبال ایران تبدیل شده و در جدیدترین انتقالی که در پنجره زمستانی صورت گرفته، حبیب فرعباسی با توجه به اینکه مشمول سربازی شده، تصمیم به پایان همکاری با ذوب آهن گرفته تا راهی ملوان بندرانزلی شود.

دروازه‌بان موفق و باتجربه ذوبی‌ها طی فصول گذشته که سابقه همکاری با مهدی تارتار را نیز در کارنامه دارد و در طول این همکاری بارها با تمجید این مربی مواجه شده بود، اکنون تصمیم گرفته با توجه به فرا رسیدن دوران سربازی راهی ملوان شود تا بار دیگر زیر نظر این مربی که این روزها با انزلی‌چی‌ها شرایط خوبی را دنبال می‌کند، کار را دنبال کند و از جهتی نیز بتواند دوران سربازی‌اش را به این شکل پشت سر بگذارد.

نکته عجیب اینکه این تصمیم از سوی دروازه‌بان ذوبی‌ها اکنون با واکنش منفی از سوی آنها مواجه شده و آنها انتظار داشتند فرعباسی تا پایان فصل در فولادشهر کار را دنبال کرده و بعد از آن تصمیم جدید خود برای سربازی را پی بگیرد. این در حالی است که فرعباسی با توجه به شرایط شکل گرفته، نمی‌خواست از جهتی شانس حضور دوباره در جمع شاگردان تارتار که به وی اعتماد دارد را از دست بدهد و از سوی دیگر به دنبال به سرانجام رساندن هرچه‌ سریع‌تر‌ ماجرا (سربازی) بود تا در شرایطی که قوانین همواره در حال تغییر است، شرایط برای او سخت‌تر نیز نشود. باید این موضوع را هم در نظر گرفت که احتمال اینکه در فصل آتی مربی دیگری به جز تارتار هدایت ملوان را عهده‌دار شده و با سلایق خاص خود به دنبال گزینه مدنظرش باشد و شاید فرعباسی یا هر بازیکن دیگری را در نظر نداشته باشد، موضوعی محتمل است و از این جهت نیز می‌توان حق را به حبیب داد تا از فرصت شکل گرفته برای آینده فوتبالی خود بهترین اقدام را صورت دهد.

1801984

باید این موضوع را هم در نظر گرفت که ملوان این روزها در شرایط خوبی از حیث کسب نتیجه قرار دارد و جو شکل گرفته در انزلی، بازیکنان زیادی را ترغیب به این تصمیم برای انتقال به جمع شاگردان مهدی تارتار می‌کند و بعد از داغ شدن بحث خدمت سربازی و پیش از اینکه این موضوع شامل قوانین جدیدی شوند و به باشگاه‌ها و بازیکنان تا پایان فصل فرصت داده شود، خیلی از بازیکنان مشمول به دنبال دستیابی به چنین فرصتی برای انتقال به ملوان به عنوان تیمی لیگ برتری، صاحب هوادار و سازمان قابل توجه و همچنین شرایط رقابتی در بالای جدول بودند. از این جهت نیز طبیعی است که فرعباسی برای اینکه هم خیلی زودتر شرایط پایان خدمتش را فراهم سازد و هم اینکه در رقابت با دیگر مدعیان انتقال به ملوان در فصل آتی، شرایط مساعدتری را به خود اختصاص دهد، تصمیمی منطقی و البته حرفه‌ای را اتخاذ کند و خرده گرفتن به وی اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد.

آرش فهمیده، مدیرعامل ملوان بندرانزلی که در این فصل این چالش پرماجرا را عهده‌دار شده، چه در نقل و انتقالات ابتدای فصل و چه در مقطع کنونی و بحث انتقال سربازها به این باشگاه نشان داده که به دنبال مسائل پشت پرده و لابی‌گری‌ها عجیب و غریب و دستیابی به بروکسی خاص برای تقویت تیم نیست و بیش از هر چیزی بحث فنی و نقل و انتقالات را برعهده کادرفنی باتجربه خود قرار داده است. باید دید در شرایط کنونی که با افزایش تعداد بازیکنان سرباز، درخواست برای انتقال به ملوان لیگ برتری به بالاترین حد خود رسیده، این باشگاه چه تفکراتی را دنبال خواهد کرد تا همچنان به جاه‌طلبی خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها